9+ פונטים חינמיים בעברית

רשת האינטרנט מציעה לא מעט פונטים להורדה בחינם. פונטים חינמיים אלו מופצים בחינם מסיבות שונות, למשל: מעצבים מתחילים שיצרו אותם כחלק מתהליך למידה, חברה מסחרית או ארגון שמימנו את יצירת הפונט החינמי או מעצבים שהחליטו לשחרר פונט או משקל בחינם כשיטה לשיווק הפונטים האחרים שלהם בתשלום.

כל פונט, גם זה המוצע כחינמי, כולל הסכם שימוש (EULA). וחשוב לברר קודם מה מותר ומה אסור לעשות עם הפונט. על אף שהפונט ניתן לשימוש בחינם, זכויות היוצרים כמו גם זכויות ההפצה יהיו לרוב שייכות ליוצר הפונט. בתור כלל אצבע - אם לא נכתב בפירוש שמותר לעשות את השימוש שאתם מתכוונים לעשות בו - עדיף להימנע. או פשוט לפנות למעצב ולשאול אותו.

רוב הפונטים שלנו אמנם בתשלום, אך גם לנו יש איזור לפונטים החינמיים שלנו - פונטים אקספרמנטליים או משקלים נבחרים של פונטים קיימים, חלקם מוצעים להורדה בחינם לזמן מוגבל בלבד אז שווה להוסיף את העמוד ההוא לבוּקמרקס ולחזור לבקר כל כמה זמן.

בכל אופן, נחזור לעניינינו. החלטנו לעשות סדר בכל הפונטים החינמיים שמסתובבים שם בחוץ. בחרנו את המוצלחים שבהם, לפי דעתנו.

אופן סאנס עברית

אופן סאנס עברית

פונט לטיני בארבעה משקלים, פלוס נטוי, הכולל אותיות עבריות שעוצבו ע"י יאנק יונטף.

אל״ף

אל״ף

גופן רשת דו־לשוני בשני משקלים שפותח ע"י מושון זר אביב, מיכל סהר, דני מירב וניר ייני ומומן ע"י איגוד האינטרנט הישראלי. (ע"ע פוסט מורחב על פונט אלף)

וַארֶלָה מעוגל

וַארֶלָה מעוגל

משלנו: פונט מעוגל המוצע להורדה דרך לגוגל פונטס. זהו פונט דו לשוני (עברית ואנגלית) בעל מראה צעיר וכיפי. מתאים גם בגדול וגם בקטן, לווב וגם לפרינט. האותיות העבריות עוצבו ע"י אברהם קורנפלד והאותיות הלטיניות ע"י Joe Prince.

יידישקייט

יידישקייט

משלנו: פונט קלאסי ומחוספס שנולד מתוך כותרות עיתונים־יידישאים משנות ה־40 שהודפסו בדפוס בֶּלֶט. הפונט המקורי עוצב במאה ה־19 במזרח־אירופה והוא וריאציה צרה של גופנים אשכנזיים מרובעים מסגנון "דרוגולין־וילנא".

כרמלה

כרמלה

עוצב ע"י ניר ייני במסגרת פרויקט הגמר שלו בבצלאל. משקל רגיל בלבד.

כרמלית

כרמלית

עמוס ג'רבי התתבסס על גופן "כרמלה" כדי ליצור פונט חדש בשני משקלים.

נוּט

נוּט

פונט כיפי שעוצב ע"י עמוס ג'רבי במסגרת פרויקט גמר באנימציה.

מאגר גדול של פונטים חינמיים

פרויקט freefonts מאגד את כל הפונטים בעברית להורדה בחינם במקום אחד.


הוסף/י תגובה

13 תגובות

01
רון

אריאל ממש לא בחינם. הוא מגיע כחלק ממערכת הפעלה, וזה אומר שצריך לרכוש את מערכת ההפעלה וכך מקבלים רשיון לשימוש בו, או לרכוש רשיון בנפרד. אבל ממש לא בחינם!

טכנית ישנה פרצה קטנה ברשיונות השימוש בגופנים דוגמת אריאל תודות למיזם הפצת הגופנים שחברת מיקרוסופט הפעילה בסוף שנות התשעים, ולכן ניתן לעשות שימוש בגופנים אלו גם במערכות הפעלה בהן גופנים אלו אינם מגיעים כבררת מחדל.

http://en.wikipedia.org/wiki/Core_fonts_for_the_Web

04
ליאת

אני מעצבת איזה שהוא ממשק לגני ילדם שכולו מנוקד אני משתמשת בפונט המקסים של אלף אך לצערי ישנה בעיה שלא הצלחתי לפתור.. כאשר אני מקבלת מילה כגון: שָּׁנָה עם דגש בתוך האות ובנוסף דגש מצד ימין אז הפונט מועבר לצד שמאל יש למשהו רעיו איך לפתור את הבעיה אני מעדיפה לא להחליף את הכתב..

    ניסיתי להציג את הצירוף שאמרת שמוצג אצלך באופן שגוי („שָּׁ”, דהיינו שי״ן ימנית עם דגש וקמץ), והוא מופיע אצלי (פיירפוקס 40.0.2 וכרומיום 44.0.2403.155 בלינוקס, עם גרסה עדכנית של אָלֶף) בסדר גמור. באיזה דפדפן את משתמשת? הפונט הזה באמת מקסים :-)