זה לא סוד שלעיצוב הגרפי והטיפוגרפיה העברית המודרנית יש שורשים גרמניים. בין אם מדובר בסמל העיר חולון או סמליל עיתון ״הארץ״, או בגופני צאן־ברזל כמו פרנק־ריהל או הדסה – התרבות החזותית שלנו נולדה, בעצם, בערים כמו לייפציג וברלין. המדור הזה יוקדש לטיפוגרפיה, עיצוב גרפי ותרבות חזותית בהקשר עברי־גרמני. מטרתו היא כפולה: גם להנגיש חומרים שזמינים רק בגרמנית, וגם להרחיב את הדיון על טיפוגרפיה בכלים אקדמיים. בכל חודש אבחן מסמך מהעבר, תופעה מההווה או מאמר אקדמי שיעשירו את מה שאנחנו יודעות על אותיות עבריות.

איך בכלל הם הסתדרו לפני פרנק־ריהל?
ניצן שלושכתבה ראשונה במדור של ניצן שלוש על יחסי העיצוב הגרפי בין ישראל לגרמניה בימים שקדמו ליצירת הפונטים החשובים שכולנו...