התחדשנו! האאאתר השתדרג לגרסה 3.0

בחודשים האחרונים עבדנו על פיתוחים רבים באתר הבית שלנו והיום אנחנו שמחים להכריז על השקת הגרסה 3.0 – גרסת ״רפאל״ (פרנק)

מאז שהתחלנו את דרכנו אי־שם בסוף 2011 עברנו כברת דרך ארוכה. מקבוצה של מעצבי פונטים עצמאיים התפתחנו לחברת פונטים ישראלית מובילה שכל מעצב גרפי מכיר, עם רשימת לקוחות הולכת וגדלה. וכדי להתאים את עצמנו לתהליך הגדילה ולשינויי הזמן והטכנולוגיה, החלטנו לפני שנה להתחיל מהלך של סידור מחדש של קטלוג הפונטים שלנו. ראשית, הקמנו את הפונטימונים ולאחר מכן התחלנו בשדרוג האאאתר. תהליך הפיתוח לקח כמה חודשים אינטנסיביים של תכנות וקידוד ודרש הוספת מפתח לצוות שלנו (זה אני! ראובן).

מקבוצה של מעצבי פונטים עצמאיים התפתחנו לחברת פונטים ישראלית מובילה שכל מעצב גרפי מכיר, עם רשימת לקוחות הולכת וגדלה

מֵעֵבֶר לריענון עיצובי תקופתי (שזה תמיד טוב), אחת המטרות העיקריות של שדרוג האתר הייתה ליצור את הפוֹנטִימָטוֹר™ המפורסם – כלי אוטומטי שרץ מאחורי הקלעים של האאאתר. הפֿיצ'ר העיקרי של הפוֹנטִימָטוֹר™ הוא לאפשר לכולכם להיכנס לחשבון שלכם, לראות ולהוריד בנוחות ובאלגנטיות קבצים של כל רישיונות הפונטים שלכם. וגם לעשות עוד מגוון פעולות נוחות ושימושיות כמו להוריד חשבוניות מס (beta), לנהל את המינוי שלכם או סתם להחליף סיסמה. הרבה מהשינויים נעשו מאחורי הקלעים – ברמת הקוד – אבל גם הוספנו הרבה חידושים שבהם תוכלו לחזות במו עיניכם, לדוגמה: עיצבנו מחדש את עמוד הבית ואת התפריט הראשי, ריעננו את התצוגה בעמוד הפונטים, החלפנו את פונט האתר לפלוני, ועוד המון הפתעות קטנות שמפוזרות ברחבי האתר, אז כדאי להמשיך לקרוא כי אתם לא רוצים לפספס אף פֿיצ'ר חדש!

האזור האישי החדש דנדש

באזור האישי, שאליו יכול להגיע כל משתמש מחובר, אפשר להוריד את כל הקבצים של הפונטים שרכשתם אי פעם ב־7 השנים האחרונות. כן כן, הפוֹנטִימָטוֹר™ המתוחכם שלנו נסע בזמן כדי לשחזר את כל הרכישות של אלפי הלקוחות שלנו מאז 2011 ועד היום!

באזור האישי תוכלו להוריד את כל הקבצים של הפונטים שרכשתם אי פעם ב־7 השנים האחרונות

כל קובצי הפונטים, הקבצים הנלווים, הספסימן, והסבר על הרישיון שנרכש נארזים לקובץ ZIP משוכלל שנוצר באופן אוטומטי על ידי הפוֹנטִימָטוֹר™ בעת ההורדה, כך שאתם תמיד מקבלים את הגרסה הכי מעודכנת והכי רלוונטית.

בנוסף, רשימת ההורדות שלכם באזור האישי היא דינמית לחלוטין ותואמת את הרשיונות שמגיעים לכם:

  • משתמשים עם מינוי פעיל יכולים להוריד את כל הפונטים שבקטלוג.
  • כל המשתמשים שגם מנויים לניוזלטר שלנו יכולים להוריד את הפונטים שקיבלו במתנה ליום ההולדת.
  • הסטודנטים שביניכם, יכולים להוריד את ספריית הפונטים לשימוש אקדמי היישר מהאזור האישי כל עוד הרישיון האקדמי שלכם בתוקף.
  • אם רכשתם מאיתנו פונט ישן שעבר לארכיון אתם אכן יכולים עדיין להוריד אותו. גם פונטים שעברו לפונטימונים.

באזור האישי תוכלו גם לראות את פרטי המינוי שבבעלותכם ולנהל אותו וגם לראות את כל ההזמנות הקודמות שביצעתם ולעדכן את פרטי החשבון שלכם.

עמוד הבית

עמוד הבית שלנו, שעוצב לאחרונה לפני 4 שנים, עבר אפיון ועיצוב מחדש לכבוד הגרסה החדשה. עיצבנו אותו מתוך כוונה לספק לכל גולשי האתר השונים את מה שהם מחפשים:

  • מי שיודעת מה היא מחפשת, יכולה בקלות למצוא פונט לפי אופי וסגנון טיפוגרפי. בעמוד הבית יש סיווג לארבע קטגוריות: טקסט רץ, דו־לשוניים, מרובי משקלים ומולטי־פיצ'רז לַפָּנִים.
  • מי שמעוניין למצוא פונט לפי תקציב מסוים יכול לחפש אחד לפי קטגוריית מחירים (פונטים מקטלוג אאא, פונטים מוזלים לכותרות בפונטימונים ופונטים עבריים בחינם שמרוכזים באתר).
  • מי שצריכה להיכנס לאזור האישי שלה (למשל, כדי להוריד משקלים שרכשה בעבר) יכולה לעשות את זה בקליק אחד דרך חלון התחברות שמשובץ בחלק העליון.
  • מי שמעוניין בתוכן מעניין לקרוא, יכול להגיע בקליק למגוון מאמרים איכותיים מהמגזין שלנו, אות־אות־אות.
  • ומי שפשוט מחפשת השראה עיצובית יכולה לצלול אל תוך סטריפ העיצובים בתחתית העמוד.

מכיוון שאנחנו רוצים לפנק אתכם לאורך כל השנה, מהיום בעמוד הבית יופיע בכל רגע נתון מבצע על פונט מסוים: הנחות שוות וזמניות על משקלים בודדים או משפחות שלמות. את המבצעים האלה אנחנו מגדירים דרך מערכת מיוחדת שפיתחנו, והם נעלמים באופן אוטומטי ברגע שפג תוקפם. אז כדאי למהר ולנצל אותם אם נפל מזלכם ונתקלתם במבצע שווה בעמוד הבית, כי כשזה נגמר, זה נגמר.

כדי שתדעו שאתם בחברה טובה, הוספנו לעמוד הבית ולעמוד האודות אזור שבו אנחנו משוויצים בחברות שעובדות עם הפונטים שלנו, בנוסף לאזור ה"מדברים עלינו" המסורתי.

קטלוג הפונטים המחודש

מאז ומתמיד הצגנו את קטלוג הפונטים שלנו בצורת גריד מסודר של אל"פים. אל דאגה! המצב הזה עדיין קיים וניתן להגיע אליו, אבל הוספנו אליו מצב שימושי חדש שמוצג כברירת מחדל: שורות פונטים עם אפשרות עריכת הטקסט (ממש כמו באתר הבת [בעצם, בן] שלנו, פונטימונים).

שִפצרנו גם את מצב התצוגה הקלאסי של הגריד, והוספנו לשניהם כמה פיצ'רים שימושיים, כמו למשל האפשרות למיין את הפונטים לפי מחיר, לפי תאריך השקה/עדכון, או לפי פופולריות.

ויש גם איסטר־אגג: אפשרות למצב flow "סודי" – התחלנו לעבוד עליו ואז ראינו שהוא נישתי מדי ולא יעזור לכולם. אבל אתם יודעים איך זה, לא נעים לזרוק לפח. אז השארנו אותו בכל זאת, אבל במצב "סודי": הוא לא קיים בתפריט, והוא נגיש רק למי שקורא את הפוסט הזה!

ומה עוד חדש?

  • סידרנו מחדש את התפריט העליון כדי לשים יותר דגש על הפונטים שלנו ולהקל עליכם למצוא את מה שאתם צריכים בקלות.
  • מינימליזם צבעוני: צמצמנו את הצבעוניות של האתר. פחות אדום, יותר שחור ויותר קווים נקיים ובסיסיים. ניקינו את הלוגו בפינה הימנית וכעת הוא באאאוטליין שחור־לבן (תודה לעידן על האנימציה המהממת שעדיין נשארה).
  • כשסל הקניות ריק יופיע לכם ה"דּוּד" המתלבט (שאייר ניב תשבי כפרה עליו).
  • שדרוגים למינוי החודשי: כעת ניתן לרכוש רישיון מינוי דרך האתר (אם אתם עומדים בקריטריונים), וכל התשלומים והניהול שלו מתבצעים דרך האזור האישי.
  • הוספנו אייקונים חדשים לאייקונימונים, חלקם ייעודיים ל־אאא, וזה אומר שיש בהם המון המון אל״פים:
    ׳ ל ă Ð A ñ ø Á Ÿ ζ ο Ŷ 0 ∑
  • החלפנו את הפונט הראשי לפונט פלוני בכל האתר. נכון מהמם?
  • קובצי ה־ZIP של הפונטים שאתם מורידים כוללים עכשיו הסברים יפים ודינמיים על הרישיונות הרלוונטיים לכם. וחוץ מזה שִכתבנו את תנאי השימוש בפונטים ובאתר.
  • עמודי הפונט נקיים יותר מבחינה גרפית ועשירים יותר מבחינה טיפוגרפית, והם כוללים יותר אפשרויות הקלדה, מידע שימושי, אפקטי טקסט חדשים, ומעבר נוח להורדת הספסימן (אם יש לפונט).
  • פונטים פרמטריים (הראשון להצטרף: פונט קרוואן) וסליידרים גרירים שמאפשרים לבדוק את הגבולות שלהם בעמוד הפונט ובקטלוג!
  • שיפרנו את נגישות האתר והוספנו סרגל מיוחד (שמאל למטה) המאפשר לשנות את ניגודיות הצבעים, גודל הטקסטים, לנווט באמצעות המקלדת ועוד. אם מצאתם בעיה או לקות, מוזמנים ליצור איתנו קשר ולספר לנו כדי שנתקן אותה!

קוד פתוח

שחררנו את הקוד החדש שנוסף לאתר כקוד פתוח, ועל הדרך גם פתחנו לעצמנו חשבון ב־GitHub, שבו אנחנו מתכננים לשתף בקוד פתוח עוד מהמנגנונים שמפעילים את האתר, כדי שכולם יוכלו ללמוד, ליהנות ולקחת השראה. כרגע תוכלו למצוא שם חלק מהתוספים לוורדפרס שפיתחנו עבור האתר, את הקוד של הפוֹנטִימָטוֹר™, חלק מהפונטים החינמיים שלנו ועוד. אם יש לכם הצעות לשיפור – מוזמנים לשלוח לנו Issues ו־Pull Requests.

3.0: "רפאל"

אחרי גרסת ״טוביה״ (1.0) ו״פרנצ׳סקה״ (2.0) אנחנו שמחים להשיק את גרסת ״רפאל״ על שם רפאל פרנק יקירנו. גרסה 3.0 היא יריית הפתיחה לשינויים ושיפורים נוספים שיתבצעו באתר במהלך התקופה הקרובה.

ולקראת פיזור – נשמח לקבל מכם פידבקים: מה אתם אוהבים? מה לא אוהבים? באילו באגים מציקים נתקלתם? דברו איתנו, כי כל עוד המחשב דולק אפשר לתקן. ;)

לקריאה נוספת: קולופון האתר הכולל מפרט טכנולוגי של האתר, נגישות, קרדיטים וצ׳יינג׳־לוג של כל גרסאות האתר.



2 תגובות