אינסטגרמרים טיפוגרפיים – חלק ד'

7 חשבונות אינסטגרם שעוסקים בטיפוגרפיה עברית, שאתם חייבים להכיר. כתבה רביעית בסדרה

אחרי שלוש כתבות בהן סיקרנו חשבונות אינסטגרם טיפוגרפיים והצגנו בפניכם מעצבים ששווה לכם להכיר, גילינו לשמחתנו שהטיפוגרפיה העברית לא מפסיקה לפרוח במחוזות האינסטגרם, ושקיימים עוד המון חשבונות טיפוגרפיים שעושים שמח בלב ויפה בעיניים. קבלו שביעיה נוספת – שבעה מעצבים מוכשרים שאוהבים לאהוב טיפוגרפיה, ויותר מכדאי לכם לעקוב אחריהם!

 

אלחנן בן־אורי elhabenuri@

אלחנן בן־אורי הוא מאייר וקריקטוריסט שמתמחה בקליגרפיה. בחשבון האינסטגרם שלו הוא מציג לראווה עבודות קליגרפיה מעוררות ההשראה. כולן שונות זו מזו - בצבעוניות, בסגנון ובתוכן, אך עדיין אין ספק שכולן נעשו תחת ידי הקסם של אלחנן.

 

 

בן נתן _bennathan@

כבר בתור ילד בן נתן היה מעצב וממציא פונטים מראשו היצירתי. כשהתבגר, גנז את כל הספריה שהכין והלך ללמוד תקשורת חזותית בבצלאל. כיום יש לו את הפונטיה, אתר למכירת פונטים מצויינים בעיצובו. בחשבון האינסטגרם שלו תמצאו טיפוגרפיות שהוא ליטרר וקלגרף בכישרון רב, לרוב בצבעי שחור־לבן, והשראות טיפוגרפיות מהרחוב. בולט במיוחד בחשבונו- תיעוד טעויות מביכות עם פונט דוד תחת התיוג #סליחהדוד.

 

 

אנה זכאי annazakai@

אנה זכאי, בוגרת אקדמית שטיגליץ לאמנות ועיצוב בסנט פטרסבורג. האהבה לאות העברית הביאה אותה לארץ לפני שש שנים. כיום מלמדת קליגרפיה עברית ולטינית ב־Fresh Art Studio בתל אביב.
דרך פרופיל האינסטגרם שלה אפשר להציץ בתהליך העבודה שלה - מעבודה עם נוצה על קלף ועד לקליגרפיה עכשווית. היא מושפעת מסגנונות כתיבה היסטוריים, מהכתב הלטיני, הגותי, והרומי הקלאסי. אנה שולטת בקליגרפיה במיומנות מרשימה, ובעזרת כלים שונים - ציפורן שטוחה, ציפורן שפיצית, מברשות ועוד - דרכם היא מכניסה אותנו אל תוך עולמה הקסום והמרהיב, שאחרי שתיכנסו אליו - לא תרצו לצאת ממנו!

 

 

אות אחת ביום oneletteraday@

מאחורי העמוד המופלא הזה שמתעסק בטהרת הטיפוגרפיה העברית עומד מאיר סדן, מעצב המתמחה בטיפוגרפיה ומרצה בבצלאל ובמנשר במחלקה לתקשורת חזותית. בעמוד האינסטגרם שלו הוא מעלה בכל יום אות עברית אחרת שהוא מוצא במרחב הציבורי, ומנתק אותה מהקשרה. מרתק ומעניין לחקור את האותיות השונות והמגוונות, והחלק הכי טוב - בכל יום עולה אות חדשה ואנחנו מרוויחים!

 

 

דניאל גרומר danielgrumer@

דניאל גרומר סיים תואר ראשון בתקשורת חזותית בבצלאל ותואר שני ברויאל אקדמי בהאג. לאחרונה התחיל את דרכו כמעצב פונטים ועובד כרגע על מספר פרויקטים בשיתופי פעולה עם ינק יונטף ופיטר בילאק. המקום שהכי מרגש אותו זה השילוב בין עברית, ערבית ולטינית. את המחקר הטיפוגרפי שלו בנושא ועוד ליטרורים וקילגרופים מרשימים, ניתן לראות בחשבון האינסטגרם שלו, שעושה חשק לעוד!

 

 

שני לוי slamhm_@

שני לוי חי על קו חיפה – מצפה־רמון. הוא אוהב ללטרר ולקלגרף במיומנות מרשימה, לרוב בתחכום ועם קריצה. בחשבון האינסטגרם המגוון שלו תוכלו למצוא טיפוגרפיה מכל הסוגים והגוונים: קליגרפיה, וקטור, אותיות מאוירות והמון התעסקות עם קווים וכתמים.

 

 

ירונימוס yaronimus@

ירון צור, או בשם הבמה שלו ירונימוס, הוא מומחה לטיפוגרפיה, מיתוג ועיצוב. הוא בוגר מנשר ומרצה במכון אבני. בין־לבין מנהל את הלשכה לטיפוגרפיה עברית - מאגר ידע ארכיוני בנושא. בחשבון האינסטגרם שלו תמצאו מגוון עבודות טיפוגרפיה ומיתוג, ואף השראות שונות שיעשו לכם חשק לעזוב הכל ולצלול אל תוך הפיד.

 



2 תגובות