OFFF TLV – מה ומי עומדים מאחורי פסטיבל העיצוב המדובר

לכבוד הגעתו של פסטיבל העיצוב OFFF לארץ רוני קוך יצאה לברר מי, מה ומתי

הפסטיבל הוא אחד מאירועי העיצוב החזותי הנחשבים והגדולים בעולם, מארח מעצבים חדשניים וסטודיואים בינלאומיים ומאפשר נקודת מפגש

פסטיבל OFFF נערך לראשונה ב־2001 בברצלונה ומאז כבר 17 שנה הוא משמש כנקודת מפגש עולמית לצוותי קריאייטיב מכל העולם. ככזה הוא מתפקד בעיקר כבמה עולמית ועדכנית בכל הנוגע לתקשורת חזותית. הפסטיבל הוא אחד מאירועי העיצוב החזותי הנחשבים והגדולים בעולם, מארח מעצבים חדשניים וסטודיואים בינלאומיים ומאפשר נקודת מפגש והזדמנות לשיתופי פעולה בין כישרונות מובילים. בין האמנים שנטלו חלק בפסטיבל: נוויל ברודי, סטפן סגמייסטר, ג'סיקה וולש, פאולה שר ועוד רבים וטובים. הפסטיבל עוסק ביצירתיות ובחדשנות והפך לחלון ראווה עולמי עבור שפות אסתטיות חדשות בתחומי העיצוב הגרפי. למעשה אין תת תחום הקשור לתקשורת חזותית שלא נסקר במהלך הפסטיבל - עיצוב גרפי, מיתוג, עיצוב לדיגיטל, עיצוב ממשקי משתמש, צילום, איור, קולנוע, טיפוגרפיה, הדפס ועוד.

הרצאה מתוך פסטיבל OFFF קודם

בשנים האחרונות עזב הפסטיבל את תחנת האם החמימה בברצלונה והמריא גם למדינות שונות ברחבי העולם, ביניהן: רוסיה, בלגיה, מקסיקו, ארצות הברית, איטליה ועוד מדינות שהן מעצמות עיצוב. ועכשיו כל הטוב הזה מגיע סוף סוף לתל אביב! למדינתנו הקטנה הגיע הפסטיבל בעקבות החלטתם של שני מעצבים ישראליים - ניצן רוזנברג (מ־Studio&More) ולירי ארגוב (מסטודיו Liri Argov) בשיתוף עם גורילה הפקות, שחשבו שגם לנו בפרובינציה הישראלית מגיע פסטיבל בינלאומי שכזה, והזיעו היטב למעננו.

ובכן, אחרי שנרגענו מהחדשות הכבירות ביקשנו מניצן ולירי שיעזרו לנו להבין עוד כמה פרטים קטנים.

אז ניצן ולירי, מה הוביל אתכם לפתח את היוזמה הזו?

מתוך פסטיבל OFFF קודם

"במהלך שיחה בין שנינו מצאנו את הצורך האישי שלנו כמעצבים באירוע מעורר השראה, שירכז את הקשת הרחבה של קהילת התקשורת החזותית בארץ וישים גם את ישראל על המפה. פסטיבל OFFF בו ביקר ניצן באותה השנה היה בדיוק הפלטפורמה שחיפשנו. בקצרה, רצינו להביא את העולם לכאן ולחשוף את הנעשה כאן לעולם. אנחנו מנסים ליצור זירה שמרכזת את כל הגוונים של תחום התקשורת החזותית ולאחד את כל התעשיות השונות (שלחלקם יש אירועים נישתיים, כמו סטארטאפים, בתי פוסט, משרדי מיתוג, חברות גיימינג, משרדי פרסום ועוד) תוך ניסיון לטשטש בין התחומים השונים. הרי היום אין מחיצות ברורות, ניתן לשאוב השראה מטיפוגרף, אנימטור או מעצב חוויית משתמש, בלי קשר לתחום העיסוק או המוצר הסופי אותו אתה מעצב - כולנו מספרים סיפור, יוצרים דימויי, עוברים תהליך יצירתי..."

מהי מטרת הפסטיבל?

מטרת הפסטיבל -  להוות השראה. הוא לא נועד ללמד במובן הטכני, אלא לטפח יצירתיות.

"מטרת הפסטיבל היא להוות השראה. הוא לא נועד ללמד במובן הטכני, אלא לטפח יצירתיות. המשתתפים בהרצאות לא מציגים רק את התוצרים שלהם. הם מספרים על תהליכים, אתגרים, תובנות, ניסיונות, כישלונות וקצת הצצות אל מאחורי הקלעים של הפרויקטים. פסטיבל OFFF מיועד לסקרנים, הוא מזמין את כל מי שאוהב ומתרגש מעיצוב לקבל השראה במסע של הרצאות, סדנאות, פעילויות, נטוורקינג ומייצגים."

מה יקרה בפסטיבל בעצם? מה הלו"ז?

"האירוע בעיקרו מורכב מהרצאות ועיקר הדוברים הם מחו״ל. בינתיים נגלה רק שיש שמות גדולים והתעניינות בינלאומית מצד אנשי מקצוע בעולם. בנוסף להרצאות יש גם סדנאות, מייצגים אינטראקטיביים, שוק מעצבים שירכז תוצרת של מעצבים ישראליים, דוכני אוכל, בירה ועוד."

מתוך הרצאה בפסטיבל OFFF קודם

הפסטיבל יתקיים ב 24-25 בספטמבר במוזיאון תל אביב, בשיתוף עיריית תל אביב. בקרוב ייחשפו שמות הדוברים ותיפתח מכירה מוקדמת (mega early bird) מצומצמת ומוזלת ואנחנו כבר סקרנים לראות מי המעצבים שיקחו חלק בפסטיבל.

בינתיים נשאר לנו לעקוב אחרי הפרטים בחשבון הפייסבוק, האינסטגרם, ובאתר הרשמי של OFFF TLV, שם גם תמצאו את "Take Offf" - קמפיין ההשקה של הפסטיבל שכלל יותר מ־50 מעצבים ואמנים ישראליים שנתנו את פרשנותם ללוגו הפסטיבל! אז קדימה, רשמו ביומנים - שריינו את התאריך.

via GIPHY



2 תגובות