לקוחות רבים מתייחסים לפונטים כאל "עוד פרט קטן". מבחינתם זה רק לבחור כתב יפה. מבחינתנו זו החלטה קריטית שמעצבת את הקריאות, הרושם, המקצועיות והרגש שהמותג משדר. השאלה היא איך מסבירים את זה ללקוח בלי לאבד אותו בז’רגון? הנה כמה דרכים פרקטיות:

1. תראו להם דוגמאות
הדרך הכי חזקה להסביר ללקוח את הערך של פונטים היא להראות, לא לדבר. קחו את אותו משפט או עמוד פרסום והציגו אותו בשלושה פונטים שונים: רציני, ילדותי ודקורטיבי. פתאום הוא יראה בעצמו כמה הפונט משנה את המסר – בלי ששיניתם מילה אחת. כשלקוח רואה את זה מול העיניים, אין צורך בהרבה מילים.

2. דברו בשפה שלהם
לקוחות לא תמיד מבינים מושגים כמו "סריף" או "קונטרסט". זה רק מרחיק אותם. במקום זה, נסחו את ההסבר בשפה פשוטה: "הפונט הזה נוח לקריאה לאורך זמן", "הפונט הזה נראה רשמי ולכן מתאים למסמכים", "זה ימשוך את העין של הלקוחות שלכם". ככל שתהיו קרובים לעולם שלהם – ככה הם יבינו מהר יותר.

3. קשרו לערכים של העסק
לקוח לא מתעניין באותיות – הוא מתעניין בעסק שלו. נסו להסביר איך הפונט מתחבר ישירות לערכים שהוא רוצה לשדר. אם הוא רוצה אמינות, יציבות ורצינות – הדגימו פונט שמשדר בדיוק את זה. אם הוא רוצה שהעסק שלו יהיה צעיר, שובב ועדכני – בחרו פונט שמתאים. ברגע שהלקוח רואה שהטיפוגרפיה משרתת את הערכים שלו, הוא מבין שזה לא עניין עיצובי בלבד אלא חלק מהאסטרטגיה.

4. הסבירו את התפקידים
הראו ללקוח שלכל חלק בעסק יש "בגד" משלו: יש פונטים שמתאימים לטקסט־רץ – כי הם קריאים גם בקטן; פונטים אחרים מתאימים לכותרות – כי הם מושכים את העין; ויש פונטים שטובים למספרים או נתונים. ברגע שהלקוח רואה את הפונטים כמו ארגז כלים שבו לכל כלי תפקיד ברור – הוא מתחיל להבין את ההיגיון.

5. הדגישו את החשיבות של עקביות
לקוחות מבינים מהר את ערך העקביות. הציגו להם מצגת קצרה: פעם אחת עם פונטים חינמיים ואקראיים, ופעם שנייה עם שפה טיפוגרפית אחידה ומוקפדת. וכך תמחישו ללקוח את החשיבות של פונטים – כשאין עקביות העסק נראה חובבני ולא רציני, וכשיש עקביות הוא נראה מקצועי ובעל נוכחות חזקה. זה טריק קטן אפקטיבי שימחיש לקוחות את החשיבות של להשקיע בפונטים מקצועיים.

6. דברו על כסף
הדרך הכי אפקטיבית לשכנע לקוחות להשקיע בפונטים היא לדבר בשפה שהם מבינים – כסף ותוצאות. הסבירו ללקוח שהשקעה בפונט נכון אינה הוצאה קוסמטית ״בשביל היופי״, אלא מהלך עסקי מחושב שמחזיר ההשקעה. פונט איכותי ומדויק תורם לשיפור התדמית של המותג, מחזק את העקביות החזותית ומייצר בידול מול מתחרים. התוצאה הישירה היא מותג שנחקק בזיכרון, נאמנות גבוהה יותר של לקוחות והמרות טובות יותר – מה שמוביל בסופו של דבר ליותר מכירות. כך הלקוח מבין שהטיפוגרפיה היא לא עניין אסתטי בלבד אלא מנוע צמיחה אמיתי לעסק.

7. החוויה הרגשית של אותיות
פונט הוא לא רק כלי פונקציונלי – הוא יוצר חוויה. בדיוק כמו שלבוש משנה את הדרך שבה אנשים תופסים אותך, כך גם פונט משנה את הדרך שבה תופסים את העסק. הסבירו ללקוח: "כמו שאתה לא תלבש ג'ינס קרוע לפגישה עם משקיעים, כך גם העסק שלך צריך ללבוש פונט מתאים כדי לייצר את הרושם הנכון". כשמקשרים את זה לעולם שהוא מכיר – המסר חודר הרבה יותר טוב.
לסיכום
פונטים הם לא פרט קטן – הם המרכיב הכי חשוב בשפה הויזואלית של כל עסק. כדי לגרום ללקוחות להבין את זה, אל תדברו על ״מלכודות דיו״ וחללים פנימיים של אותיות – דברו על קריאוּת, עקביות, כסף ורגש. הדגימו להם בעיניים, קשרו לערכים שלהם, והראו איך בחירה נכונה הופכת את העסק שלהם למקצועי ומבדלת אותו מהמתחרים.
כל האיורים בכתבה אוירו על ידי הדר לוזון – מעצבת גרפית בוגרת שנקר (2023) מתל־אביב, העוסקת במיתוג המשולב באיור ובמושן גרפיקס, שרואה בעיצוב מקור להשראה ורגש, ויוצרת גם בזמנה החופשי – בין פרויקטים אישיים, הדפסות תלת־ממד וקפה טוב בבתי הקפה של העיר.
hadarlozonshenkar.myportfolio.com
instagram.com/hadarlozon










תגובה אחת
בדיוק התחלתי לעבוד עם חברת קוסמטיקה שמשתמשת באלמוני (עוד מיימי מהמעצב הקודם), שזה הגופן של הכתבה... המשפחה כולה גדולה ולא זולה, לכן הבוסית לא בעניין של לרכוש... 😆😆