המדריך המלא: איך להצביע בקלפי שאתם לא רשומים בה – בחירות 2022

האם את/ה אמור/ה להצביע בקלפי שרחוקה ממקום מגוריך? בואו נגלה לך סוד: ממש לידך יש ״קלפי למוגבלי/ות ניידות״ ואת/ה יכול/ה להצביע בה

כל אזרח/ית ישראלי/ת בעל/ת זכות הצבעה רשאי/ת להצביע באחת מ־2,226 קלפיות למוגבלי/ות ניידות הפזורות ברחבי הארץ, לאחר שהצהיר/ה שהוא/היא מוגבל/ת ניידות.

אם את/ה רוצה להצביע (ואת/ה רוצה!), אבל כתובת המגורים שלך במשרד הפנים לא עדכנית, ורשמו אותך לקלפי שנמצאת במקום מרוחק, את/ה יכול/ה פשוט ללכת להצביע בכל קלפי למוגבלי/ות ניידות הקרובה אליך. החוק לא קובע [מיהו|מיהי|מיהו] מוגבל/ת בניידות, וכך למעשה כל אחד/ת יכול/ה להצהיר שהוא/היא ״מוגבל/ת בניידות״ ולהצביע. קמת בבוקר עם כאב ראש? הגב כואב? העיניים שורפות? את/ה מוגבל/ת ניידות וזכותך להצביע בקלפי למוגבלי/ות ניידות.

כמובן שאם את/ה מחליט/ה להצביע כך – זה על אחריותך, אבל מעולם לא שמענו על מישהו/י שהסתבך/ה בכך שרצה/תה לממש את זכותו/ה הדמוקרטית להצביע באופן הזה (והיינו שומעים/ות). בכל אופן בכל בחירות עשרות אלפי א.נשים מצביעים/ות באופן הזה וחוסכים/ות לעצמם/ן שעות רבות של טרטורים בכבישים.

לממש את זכות ההצבעה – זה אלפבית של דמוקרטיה!

וכך תעש/י את זה:

❶ אתר/י את הקלפי הקרובה אליך מתוך רשימת הקלפיות הרשמית למוגבלי/ות ניידות (מעודכן 2022).

❷ שים/י עלי(י)ך איזה בגד חגיגי וצא/י אל הקלפי להצביע!

❸ בקלפי יבקשו ממך להציג תעודת זהות, דרכון בתוקף או רשיון נהיגה, (אין צורך בפנקס הבוחר/ת). בנוסף תִּדָרש/י לחתום על תצהיר על־כך שאת/ה אכן מוגבל/ת תנועה/ניידות. כאמור, החוק לא הגדיר [מיהו|מיהי|מיהו] ״מוגבל/ת ניידות״. קמת בבוקר עם כאב ראש? הגב כואב? העיניים שורפות? את/ה מוגבל/ת ניידות וזכותך להצביע בקלפי למוגבלי/ות ניידות.

❹ הצביע/י! (במעטפה כפולה) הידד! השתתפת בחגיגת הדמוקרטיה הישראלית. הקול שלך ייספר בסוף, ביחד עם קולות החיילים/ות, הימאים/יות והשגרירים/ות.

זהו. את/ה מוזמן/ת לחזור לכאן אחרי שהצבעת ולספר לנו איך היה, וגם ולשתף את המסר הזה עם החברים והחברות שלך שיודו לך על כך שחסכת גם להם נסיעה מיותרת.

טיפ: מומלץ ללכת להצביע בשעות הבוקר והצהריים כשאין תורים. וגם, אם יש מאחוריך בתור נכים או זקנים – תהיה/י בן/בת אדם ותן/י להם להצביע לפניך.

רשימת הקלפיות הנגישות (נובמבר 2022) 

 

האמור לעיל אינו מהווה המלצה משפטית ו/או ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי.


הוסף/י תגובה

90 תגובות

04
ברית פרל

היי, אני רק רוצה להיות בטוחה שהבנתי- אני סטודנטית שגרה בת״א ולא הספקתי לשנות את מקום המגורים שנמצא רחוק מת״א, בנוסף המשפחה שלי כבר לא גרה שם, האם זה מספיק כדי להצביע בכל אחת מהקלפיות הרשומות? תודה

11
דוד שלם

אם למישהו יש אחוז נכות בערך 10 אחוז אז האישור מספיק במקום הצהרה ? מדובר על מישהו שאולי לא ירצה לחתום על הצהרה מרוב שהוא אדם ישר ולא יודע לשקר (הלוואי שגם הפוליטיקאים היו ישרים כמוהו)

      20
      רתם

      רק על המעטפה החיצונית מופיעים הפרטים שלך וזה כדי שיוודאו שלא הצבעת בעוד קלפיות. אחרי שיסמנו שהצבעת יפתחו את המעטפה החיצונית, יוציאו את המעטפה הפנימית שהיא סגורה ובלי שום פרטים. משם המעטפה הפנימית תעבור הלאה ורק אחר כך יפתחו אותה וירשמו את ההצבעה שלך.

      21
      אורי

      הייתי יו״ר וועדת קלפי בקלפי נגישות וזה לא בעייה בכלל. אלו פשוט מעטפות כפולות שסופרים אותן אח״כ, זה הכל.

      היו אנשים שאמרו ספציפית שהם לא יספיקו להגיע לקלפי הרחוקה שלהם, והצביעו כך

29
עדי

עצם העובדה שהקלפי שלי מרוחקת מרחק 3 שעות נסיעה לכל כיוון ממני בתחבורה ציבורית (ברכב זה שעה, אבל אין לי רכב), זה הופך אותה בלתי נגישה לי ואותי (ובכלל משתמשי תחבורה ציבורית כושלת) ל"מוגבל תנועה".

30
ליאל

אני ובעלי גרים בחולון.
בעלי רשום במשרד הפנים בעיר אחרת בדרום הארץ.
איך הוא יידע לאיזה כיתה להיכנס?
ומה הסיבה שהוא יגיד לנציגים שם?
לא נראה לי שהם יקבלו רק את התשובה "אני מוגבל וזהו"

      32
      אברהם אברמוביץ

      אני מזכיר קלפי וההוראות שקיבלנו הם שע"פ חוק אסור לנו לשאול מה המוגבלות אפי' אם המצביע נראה בריא כשור בהצלחה
      כמובן שאינני ממליץ לעבור על החוק אך ככל הידוע לי אין אכיפה ואין עונשים על עבירה מעין זו

        33
        יעל

        לא מדויק בעליל, כמזכירת קלפי לשעבר אקבל להצבעה רק מי שרשום אצלי בספר אחרת יהיו הצבעות כפולות .
        תפסיקו להטעות אנשים ,
        תתאמנו ותלכו להצביע בקלפי בה אתם רשומים

          35
          דניאל

          תגידי מה יש לך? את נגד שאנשים יצביעו? מוגבל תנועה זה מי שאינו יכול להגיע לקלפי שלו וזהו! בקלפי נגישים כבר ידעו לקבל אותם. רק באמת תתחשבו בנכים וזקנים ותנו להם להצביע קודם. נצלו את זכותכם להשפיע!

          36
          .mor

          כנראה לא היית מזכירת קלפי ניידת...
          אפשר גם אפשר .
          חותמים על תצהיר ,ומצביעים במעטפה כפולה.
          הקולות נספרים ,בדיוק כמוקולות החיילים והישראלים מעבר לים...

37
שי חובב

עשיתי את זה שנה שעברה. הצבעתי בקלפי ליד הבית למרות שלא הייתי רשום בה וזה עבר חלק לגמרי. אמרתי שאני מוגבל ניידות ומעוניין לחתום על תצהיר ולהצביע. לא שאלו שאלות ונתנו לי טופס לחתום. הצבעתי במעטפה כפולה. חסך לי שעתיים של נסיעה לכל כיוון לקלפי שבו הייתי רשום. לכל החוששים - אין מה לחשוש.

39
נעמה

עשיתי זאת בבחירות הקודמות ועבר חלק להדהים.
פשוט באתי, אמרתי "באתי לחתום על הצהרה" ונתנו לי את הטופס. חשבתי שאצטרך להסביר מה הסיבה אבל אף אחד לא שואל. גם לא ישאלו. אם במקרה מישהו ישאל אמרו שזה עניין רפואי פרטי, וזה לגמרי נכון. זה חא עניינו של אף אחד אם נקעתם רגל או אם חטפתם שלשול. העיקר שתשלשלו פתק לקלפי.

43
יוסף יום טוב

טעות חמורה!!!
וועדת הבחירות צפויה לאחר הבחירות לבדוק קלפיות ומי שהצביע בקלפי לבעלי מוגבלות בלי שיש לו סיבה טובה למוגבלות פיזית בגוף שמונעת ממנו ללכת להצביע בקלפי שלו, צפוי למשפט ולעונשים הקבועים בחוק.

המצביע חותם על זה לפני הבחירה.
אתם מטעים את הציבור.

      45
      שי פרץ

      אשכרה. אני כבר שנים מצביע ככה ומעולם לא הסתבכתי מכיוון ש... זה חוקי!
      החוק לא הגדיר מי מוגבל ניידות ומי לא ולכן זכותי לחתום עם הצהרה שאני מוגבל כי כואבת לי הבטן וזה מגביל אותי מלנסוע שעתיים וחצי לקלפי שלי בעפולה. אני מוגבל בניידות.

46
תקווה

לא בטוח בכלל שהקול הזה נספר!!
ההצבעה נכנסת למעטפה כפולה ונשלחת לקלפי אחר בו בודקים את הקולות ומחליטים על פי הנתונים של המצביע אם יש לו מוגבלות.
אז אל תיהיו חכמים גדולים ובטוחים בעצמכם. יכול מאוד להיות שהקולות האלה נשרפים!
מי שחשוב לו להצביע ולהשפיע שיצביע בביטחון בקלפי הרשום לו.
חבל שקולות רבים וטובים ישרפו בבחירות האלה.

56
גלית גלבוע

התעוררתי הבוקר עם גב תפוס חבל״ז אז החלטתי לנסות את זה... וזה עבר ממש חלק. זה גאוני. ממש לא שאלו שאלות, רק נתנו לי טופס לחתום והצבעתי במעטפה כפולה. מזל שמצאתי את הכתבה הזו. תודה!

57
רועי

הצבעתי על הבוקר ביקשתי את הטופס של מוגבל והיושב ראש לא הסכים הוא טען שאני לא מוגבל והמזכירה התחילה להתוכח איתו שהוא לא יכול לקבוע אם אני מוגבל. בסוף הוא רשם בפרוטוקול "שלעניות דעתו אני לא מוגבל". אני סובל מכמה פריצות דיסק וקשה לי להתנייד למרחק הייתי עם נכות מביטוח לאומי כ 3 שנים. והיו"ר קלפי קבע עובדה! אם לא הייתה את המזכירה הוא לא היה נותן לי לבחור!! זה עוול ממדרגה ראשונה.

    59
    נעמה

    לך לקלפי אחר ואל תשאל אותם, פשוט תאמר: שלום אני רוצה לחתום על הצהרה של מוגבל בניידות.
    אסור להם לשאול אותך שאלות על מצבך הרפואי, זה בינך לבין הרופאים שלך. זה מידע אישי חסוי.

    60
    דני

    כשאני היתי מזכיר המדריכה שלנו אמרה לנו - חס וחלילה לשאול. זה אסור חוקית היור לא מבין כי הוא לא עבר שום הדרכה. לכן זה לא ניראה לי עוול. כי המדינה דואגת מאוד מאוד לזכות הזאת. שוב היא אמרה לנו בפנים הועדות שאסור ממש לעשות את זה. מאוד שמחתי לשמוע שהמזכירה כן התעקשה על זה

65
אילתי

א) "מוגבל בניידות" - מונח שאפשר לפרש איך שרוצים.

ב) מכתבה ב-2011 באתר הכנסת הבנתי שאין אכיפה פרטנית אלא רק בדו"ח מבקר המדינה.

ג) גם אם יבואו אלי בטענות, אני מוכן לשבת בכלא כי הצבעתי בחולון ולא באילת.

תודה רבה

66
אנה

הצבעתי ממש עכשיו בקלפי בו לא הייתי רשומה, כי שיניתי כתובת במשרד הפנים אחרי שיצאו הרשומות. אני לא מסוגלת לנסוע בחום כזה שעתיים בתחבורה ציבורית לכיוון אחד לקלפי המקורי. אומנם אחד החברי בקלפי שאל אותי בצחוק מה בדיוק המוגבלות שלי, עניתי שזה עניין רפואי פרטי. הצבעתי במעטפה כפולה, חתמתי על ההצהרה ומימשתי את הזכות שלי להשפיע. לדעתי, עדיף למדינה לתת לכל האנשים להצביע בקלפי הקרוב למגוריהם בפועל ולהשוות עם קלפי הרשמי כדי למנוע הצבעה כפולה , מאשר לפספס את הקולות או לתת תחבורה חינם.

69
עומר

נכנסתי ממש עכשיו לקלפי בקיבוץ בו אני גר ועובד. חברי הקלפי היו קצת בשוק בהתחלה ואמרו שאני לא יכול, אבל אז ביקשתי את הטופס ומשם הכל הלך חלק בלי בעיות.
חסכתם לי ולחבר שלי שלוש שעות נסיעה הלוך חזור,
תודה רבה!

70
רונן

טוב מאד. ממליץ לכולם לעשות את זה. כדי שהאוכלי חינם יתעוררו ויבינו שצריך לעדכן את שיטת הבחירות להצבעה באינטרנט. כל דרך לדפוק את המערכת מבורכת.

71
דורית

1. מה מונע מהמצביע בקלפי למוגבלים להצביע שוב בקלפי אליה הוא מיועד?
2. האם פתרון המעטפה הכפולה תקף גם בקלפיות הרגילות?

    72
    אורית

    על המעטפה החיצונית יש את פרטי המצביע, ולפי זה בודקים שהוא לא הצביע במקום אחר, ורק אז סופרים את הקול שלו, שנמצא במעטפה הפנימית.

73
ליאור בר

חבר טוב שלי הצביע עכשיו הקלפי מגישה בביס עליות ברמת גן (הוא רשום בעיר אחרת), מילא טופס בלי בעיה, בלי שאלות מיותרות, הכל מאוד מסודר. בהצלחה!

78
שי אדמוני

הכתבה כאן מטעה.
חתימה כוזבת על הצהרה על מגבלת ניידות הינה עבירה פלילית וכך גם מופיע באתר של ועדת הבחירות.
הטענה כי מעולם לא שמענו על מישהו שהסתבך היא הטעיה וראוי שלא תהיה כאן

79
האמת

וואו, התשתם לגמרי עם השפה המגדרית המעיקה שלכם. בתור אישה, זה פשוט פתטי.
שחררו אותנו לקרוא כמו בני אדם, אף אחת לא תתעלף אם תקרא מסמך שפונה בלשונו לזכר. הנדסת תודעה מהזן הנחות. וכל אחד יעבוד על הבטחון העצמי שלו, זה תמיד יעיל.

אבל כן, תודה על הטיפ! מעולה

89
עמיחי

אי אפשר לקרוא את הכתבה מרוב /.ים.ות שדחפתם בכל מקום. אם כל כך כואב לכם לכתוב לפי הכללים אפשר לגוון ולכתוב את חלק מהכתבות בנקבה וחלק בזכר. צורות הרבים, יחיד ושלל עיוותים מסיחים את הדעת מהתוכן, ובסכמה הגדולה של הדברים גורמים יותר נזק למאמץ שאתם מנסים לקדם לשוויון מגדרי מאשר תועלת. אי אפשר שלא להתעייף מזה ומכם.

90
רמונה דורסט

אני אישה מובגרת עם בעייה בניידות. לא אוכל להבציע בקלפי שלי (שם יש מדרגו אין סוף). איפה י ש קלפי נגישה בירושלים באזור רמת דניה, שרת, הולילנד