הספריה מדף הספרים של רוני לוית

רוני כתבה לנו על הספרים שהיא מכירה ואוהבת מתחום התמחותה - אינפוגרפיקה ועיצוב מידע

הפעם אנחנו מתארחים בספריה של רוני לוית, מעצבת גרפית שמתמחה בעיצוב מידע ואינפוגרפיקה, ואף פרסמה אטלס אינפוגרפי ישראלי בעצמה, שנמכר היטב בארץ ובעולם. אז אחרי שהוגש לנו קפה שחור מהביל וניהלנו שיחה קלילה על המצב הפוליטי, כמובן שפנינו מיד למדף המיוחד ששמור לספרי העיצוב האינפוגרפי, והרי הם לפניכם.

רוני, הבמה (והמדף) שלך:

Information is Beautiful

בתכלס, מדובר פה בהרבה יותר מספר עיצוב עם הרבה דוגמאות בתמונות. הספר הוא רק פריט אחד בתוך פעילות ענפה של גורו לעיצוב מידע, וכמובן מעצב מוביל בעצמו בשם דיוויד מקנדלס. דיוויד הוא גם עיתונאי (בעיתון הגרדיאן) המתמחה בעיצוב חדשותי של נתונים והנגשתם לציבור באופן קריא וברור. באתר שהקים ישנו בלוג פעיל בתחומי האינפוגרפיקה, מסדי־נתונים מאומתים, סדרת סדנאות ליצירת עיצוב מידע ונתונים, פרס כספי שנתי בתחום ועוד. בקיצור, אם אתם קונים את הספר אתם מתחברים לקהילה מרשימה מאוד של מעצבי מידע באורינטציה עיתונאית.
למי זה טוב: למעצבי נתונים בהקשר עיתונאי או תיאורטי־אקדמי.

 


Informotion: Animated Infographics

האפשרות לעצב מידע באמצעות אנימציה הופכת יותר ויותר משמעותית עם הדרישה לתכני וידאו מבוססי מידע בערוצי ואתרי החדשות. בעולם של 'פייק ניוז', המבט הויזאולי על נתונים יבשים המסודרים בצורה שמושכת את העין באמצעות תנועה, חשוב לעין ערוך במהלך שידורי החדשות. לכן ספר מן הסוג הזה, שהוא גם הראשון המוקדש כולו ליסודות של עיצוב מידע בתנועה ואף בתלת־מימד באמצעות בחינת רפרנסים. באמצעות מקרה־בוחן אחד לכל כפולת עמודים, בו מוצגים פריימים מהסרטון המדובר וניתוח טקסטואלי של המרכיבים שלו, מעניק הספר מידע חשוב על הגורמים המשפרים את יכולתו של הצופה לספוג מידע, וכן מתמודד עם האתגרים והיכולות העתידיות האפשריות בעיצוב בתנועה.
למי זה טוב: לכל מי שהחיבור בין מושן־גרפיקס לעיצוב מידע ונתונים נראה לו טבעי.

 


Visual Storytelling, Inspiring a New Visual Language

ספר נוסף בהוצאת גשטלטאן הגרמנית העוסקת בפונקציה של נרטיב בעיצוב המידע והנתונים. בין המסות העצומות של דאטה שנאגרות בשרתים ברחבי העולם, והצורך לחלץ מהן דוחות לכל המדיות האפשרויות ישנה הצורך לחלץ את השורה החשובה, את המידע הרלוונטי ולהעביר אותו בצורה הנכונה. אחת הדרכים המרכזיות היא דרך יצירת קשר אסוציטיבי בין גוף הידע לבין הדרך בה הוא מוצג, ועל ידו לספר סיפור חזותי פשוט ובהיר. זהו תחום עיסוקו של הספר שלפנינו ובעיני זה אולי הספר הטוב ביותר בנושא זה.
למי זה טוב: למתחילים שצריכים בסיס משמעותי להתחלה טובה בעיצוב מידע ונתונים.

 

Generative Design:
Visualize, Program, and Create with Processing

אם אתם שולטים בכתיבת קוד או יודעים לכתוב אלגוריתמים, ועדיין מה שמעניין אתכם ליצור עיצוב גרפי, זה הספר בשבילכם. עיצוב ג'נרטיבי משתמש בכלים טכנולוגים אלו ליצירת עולם שלם ומרהיב של עיצוב פטרנים וצורות הנדסיות מורכבות בדו ותלת־מימד, וכאשר משלבים את כל הכיף הזה ביחד עם מסדי נתונים, אפשר לקבוע בהחלט שהשמיים הם גם לא הגבול. בספר עשרות דוגמאות, לא כולן עוסקות בעיצוב מידע ונתונים, אך ההקשר תמיד ישנו. באתר המסונף לספר תוכלו למצוא סרט דפדוף מלא וגם הרבה מאוד קוד לתרגול.
למי זה טוב: למעצבים שכבר היו בכנסי ISVIS ויודעים במה מדובר, או למי שכבר מעצב נתונים בעתיד. כדאי לכולנו להצטרף אליהם בקרוב.

 

The Intelligent Lifestyle Magazine:
Smart Editorial Design, Ideas and Journalism

ספר חדש יחסית שמציג את עבודתיו של אהוב־ליבי, פרנצ׳סקו פרנצ׳י, מעצב מגזין IL האיטלקי שפשוט עושה דברים מטריפים באינפוגרפיקס עיתונאי. הספר רווי בכפולות האיוריות שלו, שבהן הוא מתאר לפרטי פרטים את מסד הנתונים העיתונאי אותו התבקש לפרוס ולתאר באותה כפולה. סך הפרטים תמיד נותן בסוף תחושה של איור מפורט וססגוני להפליא, כמו שרק איטלקים יכולים לעשות. אין מה לדבר, פרנצ'י תמיד יודע להציג הכל בסטייל.
למי זה טוב: למי שמחפש את הטאצ' האיורי בעיצוב מידע ונתונים.

 

וכמובן, אתם תמיד יכולים להציץ גם בספר של רוני:

אטלס ישראל, מיפוי סובייקטיבי