הספריה מדף הספרים של ארז בכר

לרגל יציאת ספרו החדש על מתודולגיות בעיצוב - How 2 How, ביקשנו מארז לשתף אותנו ברשימת הספרים שהיה לוקח איתו לאי בודד

ארז הוא מעצב, כותב, מלמד ולומד, ומנהל קריאייטיב ועיצוב אסטרטגי בסטודיו Goodco כבר מאז 2005. מאז שחזר מארצות הברית בתחילת שנות האלפיים הוא גם מרצה בכיר והיה שנים רבות האחראי על פרויקטי הגמר של המחלקה לתקשורת חזותית בפקולטה לעיצוב, HIT. לאחרונה הוציא לאור ספר חשוב שכתב ועיצב במשך תקופה ארוכה - How 2 How על מתדולוגיית עיצוב למעצבים.

ארז, הבמה (והמדף) שלך:

התנ״ך - כתר ירושלים

הספר הנקרא בעולם. מקור השראה לשלוש דתות, מאות זרמים, עשרות תרבויות ומיליארדי בנות ובני־אדם וחווה. סטוריטלינג במיטבו, מגוון ועל־זמני. כתוב בפעלים, במעשים, מכוון מסר, קהל ומטרה ומשאיר את הפרשנות לקוראים מחוץ לתורה. בהיר וזכיר. תנ״ך כתר ירושלים הינו פרויקט משותף של האוניברסיטה העברית והוותיקן לשיחזור ועיצוב ׳תנ״ך כתר ארם צובא׳ בייעוצו של צבי נרקיס שיצא בחמש מהדורות מוגבלות בשנת 2000. התמזל מזלי וזכיתי לרכוש חמישה עותקים כמתנה עבור המשמעותיים בחיי.

למי זה טוב? לכל בת ובן־אדם וביניהם גם מעצבי תוכן, טיפוגרפיה ותודעה.

 

סדרת ספרי 'יוסף ואחיו'

תוכן אותנטי, שנון שבעט ברעננות פשוטה בגב עיתון ׳כל העיר׳ מידי שבוע וריתק המוני ישראלים כמוני כמוך, למעלה למטה, כולם. יכולת תמצות סיפור או רעיון לכדי משפט ואיור מינימליסטי פשוטים, מהירים ו׳מפילי אסימונים׳ ריתקה ועדיין מרתקת אותי. כשהגעתי לניו־יורק גיליתי את הקריקטורות של מגזין הניו־יורקר שהייתי גוזר ואוסף באלבום. מאוחר יותר, כאשר העזתי להתחיל ללמוד עיצוב, הקורס הראשון בחיי היה Cartooning ב־School of Visual Arts אצל המרצה סם גרוס, עורך האיור של הניו יורקר.

למי זה טוב? לכל אוהבי שנינות ופשטות או מעצבי תוכן, מאיירים וקריאייטיב.

 

The End of Print

עיצוב אות, גופן וסימן כשלב ראשון בתהליך שעובר מתודעה לקו, נקודה וצורה במערכת המאפשרת ביטוי ויצירה, ריגשה ועדיין מרגשת אותי. במהלך לימודיי בשנות התשעים, יצא לעולם Ray Gun Magazine ששינה את תפיסת עולמי בעיצוב תוכן כלל וטיפוגרפיה בפרט. דיוויד קרסון מפרק, מזכך ומלכלך את הביטוי הטקסטואלי ומרכיב חזות קונספטואלית וחדשנית, לעיתים אלימה ואסטתית באותה העוצמה, היוצרת ביטוי נוכח בעל כוח עצירה המעורר למחשבה מאתגר את הצופה. המעצב נוכח במהות התוכן החזותי שעוצב.

למי זה טוב? לכל מי שמעריך עיצוב לא קונבנציונאלי וגם למעצבי תוכן, טיפוגרפים וארט דירקטורים.

 

Masters Images

תמונה שווה אלף מילים. אני אוהב מילים ותמונות. לכתוב ולצלם. טקסט וחזות. קופי וארט. מאחר וכישורי האיור שלי זעירים עד לא קיימים צילום וארט דירקשן היוו את ארגז הכלים שלי בזמן הלימודים ובשנים הראשונות לעבודתי המקצועית כארט דירקטור. את הצלם אירווין פן גיליתי בזמן מחקר לעיצוב קמפיין הפרסום שליווה את פרויקט הגמר שלי עבור מוזיאון השואה בוושינגטון. איתו גיליתי מאסטרים נוספים כמו מייפלטורפ, מאן ריי והלמוט ניוטון. כולם בדרכם השפיעו על עשייתי המקצועית והאישית.

למי זה טוב? לכל מי שאוהב צילום / צלמים, ארט דירקטורים ומעצבי במה ומסך.

 

The Art of Looking Sidways

׳קופי טייבל בוק׳ קלאסי. עבה, כבד ומכבד אוהבי אמנות וחשיבה יצירתית. הספר בנוי בפרקים הנחצצים בציטוט קצר ולאחריה זרם תודעה יצירתי עד העונג הבא. אני מוצא את עצמי הולך וחוזר אל הספר, מעלעל ועוצר ותוהה וחוזר. ושוב כבר כמעט שלושים שנה. עם בגרותי כמעצב אני מרשה לעצמי, כך בדמיון חופשי, זרמי תודעה חזותיים וורבלים וכפי שהדוקטור אמר: כשיוצאים למסע, ואוסיף חופשי, מגיעים למקומות מופלאים. מקומות חדשים עבורינו, עבור יכולותינו ועבור התפתחותינו כאנשים וכמעצבים.

למי זה טוב? לכל מי שאוהב אמנות ועיון / מעצבים ואמנים מכל סוג וסוגה.

 

 

וכמובן, אתם תמיד יכולים להציץ גם בספר החדש של ארז:

How 2 How: Design Methodology 4 Designers

הספר חושף מתודולוגיה לעיצוב (כל דבר) שפותחה, נוסתה ושופרה במשך 10 שנים במסגרת קורסים אקדמיים ומאות סטודנטים במחלקה לתקשורת חזותית, הפקולטה לעיצוב, HIT. הספר מפקס, מחדד ומטייב תהליכי עיצוב מכווני קהל ומטרה מוגדרים מראש וכבר העלה את רמת איכות התוכן ותוצרי העיצוב בקרב סטודנטים באקדמיה וגם בקרב פרוייקטים מקצועיים כמו מיתוג בנק ירושלים, אריזת מלכת היופי של ירושלים ובהקמת סטארט אפ כמו EatWith.