יום עבודה פונט ארנבת הופך לפונט ״אמיתי״

את הגופן 'ארנבת' ציירתי עבור ספר הילדים 'על זנבה של ארנבת' של המשוררת דליה רביקוביץ בהוצאת עם עובד. ההחלטה להשתמש בגופן מצוייר התקבלה יחד עם דלית לב (עורכת הספר) וקובי פרנקו (המעצב) יחסית בתחילת העבודה והוא נוצר, כמו האיורים, בכלי העיפרון של פיקסל אחד. רציתי שה'חומר' של הטקסט יהיה זהה לזה של האיורים. זה הזכיר לי ספרי שירה של פעם, עלונים מקיבוצים או דפי עבודה מבית ספר בהם הטקסט והאיור נעשו באותו כלי עבודה.

ביום העבודה בו זכיתי השתמשתי כדי לווקטר את הגופן במטרה להפוך אותו לגופן אמיתי (כמו פינוקיו) ודיגיטלי.

ארנבת הוא מצד אחד פונט סריפי המבוסס על פונטים קלאסיים לספרי ילדים ומצד שני מפוקסל וזוויתי. הוא מנסה להיות שילוב, קצת כמו האיורים שמושפעים מרפרנסים נוסטלגיים של גלויות נוף ישנות. העיצוב של הגופן הוא יחסית בסיסי, הכל בנוי מאותה יחידה על גריד שמורכב גם הוא מאותו גודל פיקסל. לעבוד עליו הרגיש קצת כמו לשחק במשחק ישן ונוקשה, מה שכמובן לא הופך את המשחק לפחות נחמד. בספר עצמו ציירתי את האותיות בכל כפולה כך שיש כמה וריאציות לכל אות. כשניגשתי לווקטר את האותיות ביום העבודה, בחרתי וריאציה אחת מכל אות אבל ניסיתי לשמר את ההרגשה הקצת עקומה של ציור טקסט בכך שיש גדלים שונים לחלק מהאותיות.

נהניתי מאוד מהתהליך הזה, היה מעניין ומרענן לעצב (שעדיין מרגישה לי מילה ענקית משום מה), לסדר ולמיין. אני מקווה שייצא לי לצייר גופנים חדשים בעוד פרויקטי איור שאעבוד עליהם, אם לא בכולם אז לפחות ברובם. אני לא בטוחה אם ארנבת גמור עדיין, אצטרך לראות אותו עוד קצת בפעולה כדי לדעת. אולי בהמשך אנסה להוסיף משקלים, משהו שהתחלתי לעשות קצת בכותרת על עטיפת הספר.

על אודות פרויקט יום עבודה
אל הפליקר של שמרית אלקנתי


הוסף/י תגובה

10 תגובות

תהליך מעניין, בעיקר הגירסאות של המ', רואים שהיו שם החלטות מסובכות.
מה שמשעשע- שקיימת תוכנה ללימוד הקלדה עיוורת בשם "ארנבת" (הותיקים מאיתנו בטח זוכרים), שגם שם קיים פונט מפוקסל (אך שונה לחלוטין מזה שהצגת פה).
תודה על השיתוף :)

וואו תמיר, זאת תגלית מרעישה ממש! אני קוראת על התוכנה עכשיו ומיד גם אוריד אותה. הידעת (מסתבר!) שמתי שממש מתקדמים בשלבים יש משחק שקוראים לו 'מבצע ארנבת' ואתה מציל עיר מלאה אנשים מהתקפת טילים בכך שאתה מקליד מהר? זה מעבר לאדיר :) ושמחה שאהבת את הפוסט.