בוגרים.ות 7 דגשים שישדרגו את תערוכת הבוגרים שלכם

רגע לפני עונת ההגשות, הכנו לבוגרים הטריים שביניכם (בפוטנציה) כמה עצות שימושיות לקראת תערוכת הבוגרים שלכם

עונת תערוכות הבוגרים זו תקופה מרגשת לכל מי שאכפת לו מעיצוב ישראלי. סטודנטים, בוגרים, מרצים, מעצבים - כולם מתכנסים לכמה שבועות של חגיגת עיצוב מקומי. גם מצידנו פה ב־אאא, כל תחילת קיץ היא סיבה מצוינת לצאת מהסטודיו הממוזג ולבקר בכמה שיותר תערוכות, כדי לבדוק מי הם המעצבים החדשים והמוכשרים שהולכים לעצב את העתיד של ישראל.

פתיחת תערוכת הבוגרים 2015, בצלאל. צילום: נינה פחומובה

אבל, זו גם תקופה סופר־לחוצה עבור הסטודנטים, שצריכים לא רק להכין את פרויקט הגמר שלהם אלא גם להקים את התערוכה בדדליינים צפופים.

זה גם הזמן שלכם, הבוגרים, לזרוח ולהיות גאים בעבודה שעשיתם במשך ארבעת השנים האחרונות. במהלך הלימודים עבדתם על עשרות פרויקטים המגדירים את הזהות שלכם כמעצבים עצמאיים. פרויקט הגמר שיצרתם אמור להציג את יכולותיכם כמעצבים ולהוכיח לתעשייה שכדאי לעבוד איתכם - בין אם אתם בוחרים לצאת לדרככם כפרילאנסרים, להקים סטודיו משלכם או להתחיל לעבוד כשכירים.

רגע לפני שאתם מגישים את פרויקט הגמר, הכנו לכם רשימה של עצות שימושיות שיעזרו לכם לתכנן את תערוכת הבוגרים שלכם על הצד הטוב ביותר.

דבר ראשון - כסף

זה ממש לא חדש לכם שתערוכות בוגרים עולות כסף, אבל לנו יש כמה רעיונות פשוטים איך תוכלו לחסוך. בתור התחלה, זה רעיון טוב לשבת עם חבריכם למחזור ולשמוע איך הם מתכננים להציג את הפרויקט שלהם, וכך להפחית עלויות: אולי עוד מישהו צובע את הקיר שלו בשחור ותוכלו לקנות מיכל צבע ביחד; רוצים להדפיס חלק מהפרויקט שלכם באופסט ולא מגיעים לכמות מינימלית להדפסה כדי שזה ישתלם? יש מצב שמישהו אחר במחזור צריך שיטת הדפסה דומה. חברו את הקבצים שלכם ביחד ושלחו לבית הדפוס המועדף עליכם וכך תפחיתו בעלויות. מומלץ לציין שאתם סטודנטים - יש אנשים שאוהבים לעזור לסטודנטים והמחיר יכול להיות משתלם בהתאם.

מי חייב לכם טובה?

זה גם הזמן שלכם לזרוח ולהיות גאים בעבודה שעשיתם בכל התואר

זה הזמן להפעיל את כולם! אמא, אבא, החבר ובת־הדודה. הם ישמחו לעזור לכם אם רק תבקשו. אולי הם יכולים לעזור לכם לגזור ולקפל, לצבוע קיר או שיש באפשרותם להשאיל לכם שידה יפה או מסך טלויזיה. תחשבו בדיוק מה אתם צריכים ותשאלו אנשים שאתם מכירים, תופתעו לגלות כמה אתם יכולים להשיג בחינם. כמובן שאחרי שכל הלחץ נגמר אל תשכחו לצ'פר אותם עם איזה ארוחת סושי או סרט על חשבונכם. דרך אפשרית היא כמובן באמצעות פניה לחבריכך בפייסבוק.

ומה לגבי חסות לפרויקט שלכם או לתערוכה כולה? חשבתם על זה? זה יכול לחסוך לכם הרבה הוצאות. יש עסקים שאוהבים להיות מעורבים ביוזמות יצירתיות, ובמיוחד כאלו של סטודנטים. אולי תשיגו חסות מבית דפוס, חנות לציוד משרדי, פאב מקומי (שיכולים לתרום לכם בירות לפתיחה למשל), חברות מזון וכו'. בדקו מי היו נותני־החסות בתערוכות אמנות ועיצוב שהוצגו לאחרונה באזור שלכם - אולי הם יהיו מעוניינים לתת גם לכם חסות.

מתוך פרויקט הגמר של דור הרשקוביץ, המכון הטכנולוגי חולון, 2016

סביבה תומכת

קחו את זה כנתון: בשבוע שלפני ההגשות כל סטודנט יכנס לסטרס מוגבר (כן, כ-ו-ל-ם). אף אחד לא חסין בפני זה. אתם חייבים לבנות סביבכם סביבה תומכת - אל תמעיטו בערכה של כתף להישען עליה. נסו לזכור שתערוכת הבוגרים היא לא רק שלכם, אלא גם הזדמנות לחבור יחדיו לחבריכם לספסל הלימודים, לחגוג את כל העבודה הקשה ואת החברויות שיצרתם במשך ארבעת השנים האחרונות. זאת הזדמנות לייצג את כל המחזור שלכם, את האופי של הבוגרים של מחזור 2017 (כבוד!). כמובן שאתם רוצים שהעבודות שלכם ייראו טוב אבל נסו גם לעזור לאלו שמתקשים, כי מי יודע, אולי תצטרכו את העזרה שלהם מתישהו.

שלב הארגון

נסו לתכנן מראש את היומיים האחרונים שלפני הפתיחה לפרטי פרטים. ביומיים האלו אתם צריכים להתרכז רק באיך אתם הופכים את התערוכה שלכם לתערוכה מושלמת. אתם ממש לא רוצים, למשל, לרוץ לבית הדפוס לאסוף את הפרויקט שלכם ברגע האחרון. וטיפ קטן: דאגו שקיר/חלל התצוגה שלכם צבוע מבעוד מועד ולא בבוקר שלפני הפתיחה.

אל תשכחו כרטיסי ביקור וגיבאווייז

עצבו בעצמכם את כרטיסי הביקור שלכם (אלא אם החטלתם במחלקה על פורמט אחיד לכולם). השוויצו בכישורים העיצוביים שלכם עם טאץ' ייחודי משלכם. אל תדפיסו יותר מדי כרטיסים. לקנות כמות גדולה של כרטיסים יכול להיראות כעסקה טובה, אבל יש מצב שהם פשוט יישארו שם על השולחן ויעלו אבק. 200 יספיקו.

שלחו לחמכם על פני המים, אולי יום אחד יחזור אליכם סנדוויץ

תשקיעו בגיבאוויז. כי יש מי שרוצה לקחת משהו מהפרויקט שלכם איתו הביתה. אולי זאת מדבקה ללפטופ, סיכת פרספקס, גלויה מטריפה או כל פריט נחשק אחר. איך אומרים? שלחו לחמכם על פני המים, אולי יום אחד יחזור אליכם סנדוויץ.

באזזז

השאירו מספיק זמן כדי לפרסם את התערוכה שלכם, בין אם באמצעות מיילים או באמצעות פוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם. ודאו שאנשים יודעים מתי ואיפה זה מתקיים והדגישו שחשוב לכם שהם יבואו לפתיחה. אין טעם לעשות את כל המאמץ של הקמת התערוכה אם אף אחד לא יגיע לתערוכה, לא כך?

סטודנטים בעבודה

ולסיום - קצת פרופורציה

אולי קשה לכם לראות את זה עכשיו אבל נסו לדמיין את עצמכם בעוד חמש שנים מהיום - מסתכלים אחורה ומחייכים על התקופה המלחיצה והמסעירה הזו שאותה אתם עוברים כיום. זהו, תכף אתם מסיימים. אם ייצא לכם פרויקט מדהים, שאפו! ואם לא יצא מוצלח כמו שתיכננתם ובנס הצלחתם להגיע לקו הסיום - לא קרה כלום. זה רק פרויקט אחד מבין רבים שעשיתם ושתעשו בחייכם. קחו את זה בקלות ואל תשכחו לנשום.

שיהיה בהצלחה. אנחנו כבר לא יכולים לחכות לראות מה עשיתם בפגמ"ר שלכם. ולא לשכוח לשלוח לנו הזמנה אישית!

חודש בסימן "בוגרים"

החודש במגזין אות־אות־אות נכוון את העדשה אל הבוגרים. תוכלו לקרוא טיפים וסקירות בנושאים הסובבים את פרויקטי הגמר ותערוכות הבוגרים של בתי הספר לתקשורת חזותית; תוכלו להעזר בלוח תערוכות הבוגרים שיעשה לכם סדר בבלגאן; ולקראת סוף החודש תגלו מי הם הזוכים בפרס אאא למצויינות לשנת 2017. כמו תמיד - שווה לעקוב.

 

וזה הזמן להיזכר בכמה מהכתבות שהתפרסמו אשתקד במדור הבוגרים של המגזין ושאולי יעניינו אתכם:

 

זוכי פרס אאא 2016

זוכי פרס אאא 2016

ואלו הם 8 הזוכים בפרס אאא לקידום ולעידוד יצירה בתחום הטיפוגרפיה והשפה העברית לשנת 2016

 

design-studios-2

סטודיואים לעיצוב ששווה לעבוד בהם

סיימתם ללמוד תקש״ח ומתלבטים איפה לעבוד? בחרנו חמישה משרדי עיצוב ששווה לעבוד בהם ושאלנו כל אחד מהם למה לדעתם הכי שווה לעבוד דווקא אצלם.

 

freelance

בשבחו של הפרילנס

סיימתם לימודי עיצוב ואתם מתלבטים בין עבודה כשכירים לבין יציאה לדרך עצמאית? עידו שחם כתב את המדריך הזה עבורכם.

 

פתיחת תערוכת הבוגרים, בצלאל. צילום: נינה פחומובה

פרויקטי הגמר שעשו לנו את זה

החל ממשחק אל״ף-בי״ת אינטראקטיבי לילדים עם קשיי הגיה, דרך מחקר צורני של האותיות העבריות ועד איורי חיות ואותיות - בחרנו את עבודות בוגרים שהכי עניינו אותנו.

 

portfolio

הפורטפוליו המושלם

הפורטפוליו הוא חלון הראווה של המעצב, דרכו אנחנו מציגים לעולם את יכולותינו ולכן חשוב לדעת להציג אותו בדרך הכי טובה שאפשר.

 

cargo

טיפים לשידרוג אתר הקארגו שלכם

פתחתם אתר פורטפוליו ע"ג מערכת קארגו ואתם רוצים לשדרג אותו בכמה פיצ׳רים? המדריך הזה נכתב בשבילכם.

 

interview

איך לשרוד ראיון עבודה בסטודיו לעיצוב

מזל טוב. הוזמנתם לראיון בסטודיו לעיצוב. מה עכשיו? אנחנו כאן כדי שתבואו אליו מוכנים.

 

חלקים מהטקסט מבוססים (באישור) על כתבה מ־Its Nice That