בוגרים.ות ראיונות עם כל ראשי המחלקות של תואר שני בעיצוב בארץ

לקראת סיום עונת תערוכות הבוגרים אספנו את כל ראשי התוכניות לתואר שני בעיצוב לראיון שיעזור לכם לבחור נכון

תכף מסתיימת לה עונת תערוכות הגמר ולאחריה יצטרפו מאות מעצבים גרפיים מכל הסוגים לתעשיה הענפה בארץ ובחו"ל. חלקם יבחר באופציה אחרת - המשך לימודים. ייתכן שגם אלו שימשיכו היישר לשוק העבודה ישקלו את האופציה לאחר כמה שנים, בשביל הנפש או בשביל הקידום המקצועי. כדי שתקבלו מושג טוב יותר על ההיצע המרשים שיש לבתי הספר הישראליים לעיצוב להציע לכם בתארים השניים, החלטנו לרכז לכם את כל המידע במקום אחד.

לצורך כך פנינו לראשי התוכניות שנראו לנו המתאימות ביותר למעצבים גרפיים ושאלנו אותם כמה שאלות חשובות. התוכניות מתמחות באופנים שונים של רב־תחומיות בעיצוב ופונות לכלל המעצבים וביניהם גם הגרפיים. התוכניות הן: תואר שני בעיצוב בשנקר בראשות איציק רנרט, תואר שני בעיצוב משולב ב-HIT מכון טכנולוגי חולון בראשות פרופ' דודי ראב"ד ותואר שני בינתחומי בעיצוב, חדשנות ויזמות במכללה למנהל בראשון לציון בראשות האדריכלית מאיה קלדרון. בבצלאל תפתח בשנה הקרובה תוכנית הממוקדת בתקשורת חזותית בראשות דוד טרטקובר.

כאמור, השתדלנו להתמקד ברלוונטית של התארים לבוגרי תואר ראשון בתקשורת חזותית ולכן שאלנו את כולם את אותן השאלות. בואו נתחיל:

מימין: דודי ראב"ד, איציק רנרט, מאיה קלדרון, דוד טרטקובר

שלום לאיציק, דודי, מאיה ואשר [שרי] ארנון (ארנון הוא הרכז האקדמי של התוכנית בבצלאל), נעים מאוד!

אז הנה השאלה הראשונה — אחד הביטוים המשמעותיים להלך הרוח בתוכנית לימודית, הוא מבחר הקורסים שלה. נשמח לשמוע מהו הקורס עליו תמליצו לבוגרי תקשורת חזותית באופן מיוחד בתוכנית שלכם.

 

רנרט (שנקר)
תכנית הלימודים של התואר השני בעיצוב של שנקר היא רב־תחומית, וכמוה הקורסים הנלמדים בה. בכל קורס מעשי יכול הסטודנט לנתב את עבודותיו לרעיון, מדיה, פלטפורמה או ארגז כלים ההולמים את התחומים המעניינים אותו, ובמקרה שלנו - תקשורת חזותית. בנוסף, יכול הסטודנט לבחור ולהתמקד בדיסציפלינה מסוימת, כגון עיצוב גרפי, ע״י בניית מערכת אינדיבידואלית הכוללת גם קורסים ממחלקות אחרות, מהקורסים הטראנס־מחלקתיים ומקורסי היחידה ללימודי התרבות שמציעה שנקר. בשנה השנייה של הלימודים, המוקדשת ברובה לפרויקט הגמר, יכול הסטודנט לבחור להתמקד בפרויקט הקשור לתחום העיצוב הגרפי.

 

ארנון (בצלאל)
התכנית נבנתה לתפיסה של הענקת רוחב יריעה ללומדים בה ולמפגש מעשיר בין אנשים שעוסקים בפרקטיקות המגוונות המתכנסות תחת הכותרת ״תקשורת חזותית״ - לכן לא ניתן להצביע על קורס אחד בודד שמייצג את התכנית. בליבת התכנית מתקיימת מסגרת של פיתוח פרויקט אישי בהנחיה צמודה המאפשר לכל אחת ואחד מהלומדים בתכנית להתמקד בתחום עניין מרכזי לכל אורכה. במקביל תוכננה מעטפת של קורסים מעשיים ותאורטיים המעניקים לסטודנטים הקשר רחב לעשייה שלהם.

מאוד חשובה לנו הסינרגיה בין חשיבה תאורטית ותהליכים יצירתיים מעשיים

במונחים של הלך־רוח, מאוד חשובה לנו הסינרגיה בין חשיבה תאורטית ותהליכים יצירתיים מעשיים. לכן יש מגוון של קורסים בשתי הרמות, חלקם מועברים ביחד על ידי צמד מרצים, מהתאוריה ומהפרקטיקה. זוהי המסגרת שאנו מכנים ״הייפר סטודיו״, בה יתקיים דיון תאורטי ומעשי בחתך שונה בכל אחד מארבעת הסמסטרים של התכנית: נקודת מבט בין תחומית על תקשורת חזותית, נקודת מבט היסטורית, הזוית החברתית פוליטית והזוית הטכנולוגית.

בנוסף יש מבחר קורסים לבחירה מתוך תמהיל מגוון, שיאפשר לסטודנטים להתמקד בתחומי העניין שלהם או להכיר תחומים חדשים כרצונם. ניתן להתרשם מהמגוון אפילו ברמת שמות הקורסים כגון: ״עיצוב תוכן חוצה מדיה״ ו־״קוד ככלי ליצירה דינמית״ לצד ״הספר כחדר פלאות״, ״Story Telling״, ״עיצוב ישראלי - תחביר מקומי״, ״דוקומנטציה אישית״, ״אוזן רואה עין שומעת״, ״תולדות האמנות ותקשורת חזותית - השפעות הדדיות״ ו־״אתיקה וערכים בתקשורת חזותית״. בנוסף לכל אלו נקיים סדנאות, מפגשים והרצאות עם יוצרים ואנשי תאוריה מהעולם תוך ניצול רשת הקשרים הענפה שיש לבצלאל עם אקדמיות בחו״ל.

 

ראב"ד (HIT)
צריך לזכור שמדובר בתוכנית של ארבעה סמסטרים שמתפתחת מתודולוגית לאורך ציר הזמן, כך שקורס בודד, חשוב ככל שיהיה, אינו מתווה כיוון, אלא מבטא עוד זווית מבט של הסטודנט. קורסי התואר המרכזיים הם קורסי חובה. תוכנית הלימודים המשתרעת על יומיים בשבוע בלבד, מחייבת מיקוד מדויק. הבחירה האפשרית במהלך התואר מתמקדת בקורסי הבחירה המתחייבים בדרישות התואר (חמישה במספר אך מי שמעוניין יכול לקחת קורסים נוספים), ובאפשרות לקחת קורסי בחירה או קורסים מתוך ההיצע הנרחב מן התואר הראשון בתקשורת חזותית במכון, ללא תשלום נוסף. אנחנו רואים באקדמיה מרכז להפצת ידע ומאפשרים לכל מי שמוכן להשקיע זמן נוסף, להרחיב את תחומי הידע והמיומנויות שלו.

 

קלדרון (המכללה למנהל)
התכנית מקנה ידע רב־תחומי ביזמות ובחדשנות במטרה להוסיף מיומנויות, מידע וכלים לסטודנטים מכל התחומים. זה הערך המוסף שלה - מעצב תקשורת חזותית יוכל להרחיב את העשייה שלו למקומות טכנולוגיים, יזמיים וחדשנים ולשנות את מקומו מנותן שירות למוביל מהלכים. כמובן שיש קורסים שרלוונטיים במיוחד לסטודנטים עם רקע בתקשורת חזותית - כמו וויזואליציית מידע, מיפויים, עיצוב חווית משתמש ועוד.

 

שאלה שניה — בשוק התחרותי של היום, מעצב גרפי לא יבחר להשקיע את מרצו, זמנו וכספו אם הוא לא בטוח שבסופו של תואר ייצא מקצועי ומשכיל יותר. ספרו לנו מהו הכלי או התוצר המשמעותי ביותר איתו ייצאו המעצבים הגרפיים מתוכניתכם.

 

בניין בית הספר לעיצוב - שנקר

רנרט (שנקר)
התואר השני בעיצוב של שנקר מציע באופן יחודי שני מסלולי התמחות, עם ובלי תזה. סטודנט הבוחר במסלול תזה יכול להפוך לתאורטיקן בנושא העיצוב גרפי, להתקדם במסלול הוראה באקדמיה ומחקר עיוני, ואף להמשיך, אחרי השלמות, גם ללימודי תואר שלישי. סטודנט הבוחר במסלול המעשי יכול להעמיק את עיסוקו בעיצוב גרפי תוך שהוא מעשיר את גוף הידע, המחקר והעיסוק המעשי שלו בכל שאר דיסציפלינות העיצוב במקביל. כך יקבל תמונה רחבה של עולם העיצוב העכשווי על כל צדדיו והיבטיו, וימשיך להתמקצע בעיצוב גרפי.

 

ארנון (בצלאל)
הכלי המשמעותי ביותר אתו יצאו בוגרי התכנית הוא שכלול המיומנות של שילוב של עשיה עם חשיבה. המושג חשיבה כולל בתוכו מיומנויות מחקר רלוונטיות לתחום, היבטים תאורטיים היסטוריים, פילוסופיים וביקורתיים והיבטים של תהליכי יצירה. אבל מעבר לזה צריך להבין שהנכסים שאיתם יוצאים מלימודי תואר שני אינם נמדדים רק בהוספת כלי כזה או אחר לארגז הכלים אלא בהקניית פרספקטיבה אחרת על התחום ועל היצירה שלנו בתוך זה. כל מרצי התכנית שלמדו בתכניות שונות של תארים מתקדמים בעולם, מתארים חוויה מכוננת ומעשירה שהמשיכה להזין אותם עוד שנים רבות לאחר סיום הלימודים וגם לחולל תפניות בהתנהלות המקצועית.

 

ראב"ד (HIT)
בהיות התוכנית תואר שני בעיצוב משולב, התוצר המובהק והמשמעותי ביותר לבוגר תואר ראשון בתקשורת חזותית הוא היכולת לשלב את המיומנויות שרכש בתואר הראשון בפרויקטים מערכתיים המשותפים לדיסציפלינות עיצוביות (ארכיטקטורה, עיצוב תעשייתי, עיצוב פנים וכדומה) כמו גם לפרויקטים שבהם עליו לשתף פעולה עם מקצועות שאינם מתחומי העיצוב (סוציולוגיה, כלכלה, פסיכולוגיה וכדומה).

המבט הרחב של התואר בעיצוב משולב, חושף את הסטודנט לפעול בזירות שאינן "מסורתיות" 

המבט הרחב של התואר בעיצוב משולב, חושף את הסטודנט לפעול בזירות שאינן "מסורתיות" אבל שהעיצוב הוא חלק מהן כמו "עיצוב שרות", "עיצוב עירוני", "עיצוב רפואי" ורבים אחרים. רתימתם של תחומים כמו סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, פסיכולוגיה, טכנולוגיה וכדומה לתחום התקשורת החזותית הוא אספקט נוסף ההופך את תוצרי עיצוב תקשורת חזותית למעודכנים יותר, חכמים יותר ונכונים יותר לצרכים עכשוויים.

 

קלדרון (המכללה למנהל)
העיצוב הגרפי עבר טרנספורמציה מאז מהפכת הדיגיטל. תפקיד המעצב התרחב בין היתר לניהול מוצר ובניית פלטפורמות. על המעצב להתמודד עם תקשורת רב־ערוצית ומיתוג רב־ערוצי. הפרינט כבר מזמן היגר למחוזות חדשים והאינטראקציה בין המותג למשתמש חוצה מהמימד הפיזי לדיגיטלי וחוזר חלילה. השינוי שעולם התעסוקה עובר מקיף מקצועות רבים אחרים בהם דרישה לנהל מהלכים רב־מערכתיים וכן לחדש את המוצר והשירות באופן מתמיד.

לכן אחד הכלים המרכזיים בתוכניתנו הוא Start-up education - סט מיומנויות שמאפשר לבוגרים להוביל תהליכים של מחקר, פיתוח ויזמות, חיבור לעולם הטכנולוגי ופיתוח מוצרים שרלוונטיים לכל הפלטפורמות הקיימות כולל web ו־mobile. מלבד התנסות ויצירת פורטפוליו של פרוייקטים מול חברות חיצוניות ומשרדי ממשלה, אנחנו מתמקדים בלימודי פיתוח עסקי וטכנולוגיה (עם קורסים במנהל עסקים, בתכנות, אינטרנט של הדברים, פיתוח מוצר למובייל וweb וכו׳) כדי לתת סט כלים אינטגרטיבי שיאפשר במיידי ניהול והובלה של פיתוח מוצרים ושירותים.

חלק מהכלים התומכים במטרה זו הינם קורסי תכנות, קורסי פיתוח אפליקציות ומשחקים וכן קורסי אפיון וחוויית משתמש. כבר השנה, קבוצת בוגרי פברואר 2017 (המחזור השני של התוכנית), התקבלו לתכנית EXIST לסטרטפים הממומנת על ידי ממשלת גרמניה, ויקבלו מימון למיזם שפותח באקסלרטור שלנו. המיזם הינו פלטפורמת משחקים לילדים המעודדת ילדים לשחק בחוץ עם חבריהם ולעשות ספורט.

שאלה שלישית — לעיתים רואים הסטודנטים לתואר ראשון בתקשורת חזותית את הפרויקטים הנעשים בתואר השני ומתענינים בתוכניות. האם אתם עדים לתופעה זו, והאם אתם מרחיבים אותה לשיתופי פעולה בין התארים, במטרה לעודד את לימודי ההמשך?

 

רנרט (שנקר)
כן, בהחלט. אנו מאפשרים לסטודנטים שלנו ללמוד מספר קורסים במערכות המחלקות של התואר הראשון, והשנה אנו מציעים לסטודנטים מצטיינים מתקשורת חזותית (בשלב זה רק משנקר), לשלב את שנת הלימודים האחרונה שלהם בתואר הראשון בשנת הלימודים הראשונה בתואר השני, וכך לסיים תואר שני בחמש שנים במקום בשש.

 

חזית בצלאל בירושלים

ארנון (בצלאל)
הואיל והמסגרת חדשה לגמרי ותתחיל לפעול רק בשנת הלימודים הבאה (תשע״ח) אין עדיין פרויקטים אליהם יכולים להיחשף תלמידי התואר הראשון. אבל פתיחת התכנית יוצרת אופק התקדמות שלא היה קיים עד היום בארץ ומרחיב את אופקי התואר הראשון, לכן ללא ספק נהיה פעילים בשיתופי פעולה בין התארים. מהרגע שהוחלט על יציאה לדרך עם התכנית החדשה, התחלנו לדון באופני שיתוף הפעולה ולא מסיבות טקטיות של יצירת עניין אצל תלמידי התואר הראשון, אלא מסיבות מהותיות של בחינת שני התארים כנדבכים של ישות אקדמית ומקצועית גדולה יותר שדורשת התייחסות כוללת. חוץ מזה אני יכול לציין שכבר עכשיו, למרות שעדיין אין תוצרים לתכנית שבדרך, יש התעניינות רבה גם אצל סטודנטים בשנה רביעית שיסיימו את לימודיהם השנה.

 

ראב"ד (HIT)
"עיצוב משולב" הוא במהותו שיתוף פעולה עם דיסציפלינות עיצוביות אחרות. במהלך הלימודים חלק גדול מהפרויקטים נעשים בצוותים המורכבים מסטודנטים הבאים מתחומי התמחות שונים. אנחנו רואים בלימוד האינטגרטיבי הזה סימולציה של הפעילות המקצועית האמיתית, המתנהלת כל כולה כשיתופי פעולה בין מקצועיים. החיים המקצועיים מחייבים את מעצב התקשורת החזותית לשתף פעולה עם גורמים נוספים שתוכנית הלימודים בתואר לעיצוב משולב מאפשרת לסטודנט בה, התנסות וצבירת קילומטרז' הכרחית.

 

קלדרון (המכללה למנהל)
זו בהחלט האג'נדה שלנו, ישנם מרצים שמלמדים בשני התארים כך שהידע מחלחל. נעשים גם שיתופי פעולה עצמאיים בין סטודנטים בשני התארים. למשל, כאשר יש מיזם שאין לו מעצב בצוות, בדרך כלל נחבר אליו סטודנט מהתואר הראשון. אנו מעודדים עבודה בין הפקולטות וכן בין התארים. אנו מאמינים שאקו־סיסטם רב־תחומי הינו תשתית קריטית למימוש פרויקטים בעולם האמיתי, לכן אנו גם מתמקדים בעבודה מול התעשייה כבר בשלב הלימודים.

 

שאלה רביעית — בידול הוא כבר מזמן לא מילה גסה בשיווק מוצרים ותכנים. מהו הבידול שלכם בהשוואה לתוכניות אחרות, או מה הייחודיות שלכם בעולם המתפתח של תוכניות מגוונות לתואר שני בארץ ובעולם?

 

המסלול כולל נסיעה לימודית למוסד אקדמי מקביל בחו״ל, לפחות פעם אחת במהלך התואר

רנרט (שנקר)
רב־תחומיות, במובן המעשי ביותר של המילה - תוכנית הלימודים היא רב־תחומית, הכיתה כוללת סטודנטים מכל תחומי העיצוב, וצוות המרצים משקף את כל דיסציפלינות המקצוע. רב־תחומיות זו מעשירה את גוף הידע והמיומנויות של הסטודנט, אך אינה באה על חשבון האפשרות להמשיך ולהתמחות בעיצוב גרפי. בנוסף כאמור, המסלול כולל כתיבת תזה, ומאפשר לבוגר להמשיך לכיוון אקדמי - עיוני־מחקרי בשדה הידע בו הוא בוחר. ועוד מבחר מרכיבים ייחודים נוספים: נסיעה לימודית למוסד אקדמי מקביל בחו״ל, לפחות פעם אחת במהלך התואר, כ־6 סדנאות עם אורחים (מעצבים, אמנים ועוד) מחו״ל במהלך הלימודים. אפשרות לבניית תוכנית לימודים אינדבידואלית, המתחשבת בלימודים קודמים ובמגבלות זמן של הסטודנט, בצרכיו ורצונותיו. כיתות קטנות המאפשרות פיתוח תהליכי מחקר ולמידה אישיים, בהנחיית מרצים מבכירי המעצבים והתיאורטיקנים בארץ בתחומי העיצוב השונים.

 

ארנון (בצלאל)
בקצרה ניתן לענות שלעומת תכניות אחרות בארץ אנחנו מבודלים בכך שאנו התכנית הראשונה והיחידה בתואר שני בתקשורת חזותית. לעומת תכניות בחו״ל אנו מבודלים בעובדה שזהו המקום היחידי בעולם בו ניתן ללמוד לימודי המשך בתקשורת חזותית מתוך ההוויה התרבותית הישראלית. יש לעניין משמעות לא רק כתכנית בעלת משיכה לסטודנטים זרים (ויש כמה שמתענינים כבר עכשיו) אלא גם כאלטרנטיבה לבוגרי תואר ראשון ישראלים שעד היום פנו ישירות ללימודים בחו״ל.

התשובה הארוכה יותר מתייחסת לתמהיל התכנים בתכנית, לאופן השילוב של תאוריה ופרקטיקה וכנגזר מאלו - הרכב סגל ההוראה. תכניות אחרות בעולם פונות לשני כיוונים: או להתמחויות ותת התמחויות או לרב־תחומיות חוצה דיסציפלינות. מתוך למידה של תכניות רבות בעולם וגם אלו שבארץ יצרנו תכנית שמצד אחת מקיימת תפיסה בין־תחומית בכך שהיא מכנסת לתוכה את כל הפרקטיקות בתחום לדיון מעשי ותאורטי על משמעויות העומק של המושג ״תקשורת חזותית״, ומצד שני מושג זה מגדיר את תחומי העיסוק של התכנית ומשמש כפריזמה להבנת התחום וההקשרים בו הוא פועל.

 

אחד ממבני המכללה למנהל - המסלול האקדמי בראשון לציון

קלדרון (המכללה למנהל)
בארץ אין תכנית דומה, אך יש דמיון בין התכנית שלנו לתכנית של סטנפורד "D.SCHOOL", המקנה כישורים של חשיבה עיצובית ככלי לחדשנות, זיהויי וניתוח יצירתי של הזדמנויות וצרכים, כלים טכנולוגיים כמו ייצור דיגיטלי ועבודה צמודה עם סטודנטים ממדעי המחשב. כל אלו בשילוב של פיתוח עסקי ואסטרטגי מול חברות מובילות בתעשייה. כמו כן, סל עשיר של מרצים מובילים בתחומים מגוונים ביותר התומכים בפרויקטים האינדיבידואליים של הסטודנטים, כל אלו אינם בנמצא בתארים שניים מקבילים.

 

ראב"ד (HIT)
הבידול של תוכנית ה"עיצוב המשולב" במכון הטכנולוגי חולון נגזרת משם התוכנית. התוכנית אינה מתמקדת בהרחבת המיומנויות הספציפיות של התואר הראשון, אלא מקשרת אותם עם המשתנים השונים איתם מתחככת כל אחת מהדיסציפלינות בחיי היומיום. תפיסת העולם הרואה בעיצוב על תחומיו השונים תחום אסטרטגי, השואל לפני כל שאלה "למה?", ו־"למי?", לפני השאלה ההמשכית "איך?". מענה על שתי השאלות הראשונות ממקד ומשכלל את היכולת לענות על השאלה השלישית, באמצעות המיומנויות המקצועיות שנרכשו בתואר הראשון.

 

מבחן התוצאה: נא הדגימו באמצעות עבודה גרפית של בוגר/ת תקשורת חזותית שסיימ/ה את התואר השני בתוכניתכם, כיצד אתם מפתחים את המעצב הגרפי במהלך התואר. (נא שלחו דימוי בנוסף לתשובה)

 

רנרט (שנקר)
מצורף החלק המעשי של עבודת הגמר של הבוגר אביטל סנטו, שהגיש עבודת תזה מצטיינת בנושא ״הדימוי החזותי של כרזות אחד במאי״. במקרה הזה החלק המעשי תמך בחלק העיוני, והיה חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מההגשה הסופית של כל הפרויקט. זו דוגמא מצויינת לאפשרות שמעניקה התוכנית להעמיק בצד המחקרי, תוך כדי שימוש בכלים המקצועיים של התחום ממנו מגיע המעצב, והתקדמות משולבת בשני התחומים.

מתוך עבודת הגמר של אביטל סנטו, בוגר שנקר על כרזת האחד במאי

 

ארנון (בצלאל)
אנחנו כרגע בשלב ההבטחה ולכן אין לנו עדיין תוצאות. אבל אנחנו משוכנעים שבהמשך תהיינה תוצאות מצוינות. הסיבה לביטחון הזה מתקשרת לשאלת פיתוח הסטודנטים בתכנית התואר. כפי שכבר ציינתי הפרויקט האישי של כל סטודנט וסטודנטית בתואר יתבסס על תחומי העניין שלהם ויהווה את עמוד השדרה של לימודיהם לכל אורכם. כל יתר המערכת נבנתה כדי להעשיר את המהלך הזה ולעזור לסטודנטים להגיע להישגים גם בחדשנות וגם באיכות. עם התכוונות כזאת לא נראה לי שאנחנו יכולים לפספס יותר מידי.

 

ראב"ד (HIT)
קרן גוטליב היא בוגרת תואר ראשון בעיצוב תקשורת חזותית מ"ויטל – שנקר" ואוניברסיטת מידלסקס, מסבירה במילותיה את המיצוב שלאחר סיום לימודי התואר השני בתוכניתנו:

"התואר הראשון בעיצוב גרפי נתפס בעיני כמקום ללמידה והתמקצעות בכלי עבודה - כלי העיצוב בדו־ממד. לא רק מבחינה טכנית כמובן, אלא גם מבחינת פיתוח קונספט, תאוריה ומארג אלמנטים. בבואי ללמוד תואר שני בעיצוב משולב, לאחר כ־15 שנים של פרקטיקה, חיפשתי משהו רחב יותר. העיצוב הגרפי שימש לי ככלי עבודה ליצירת מהלכים מורכבים. למדנו להשתמש בחשיבה עיצובית - בה אנו מורגלים, ביכולת של מעצב לנתח ולפרק מרכיבים ולהביא יכולת זו לתוך תהליכים חברתיים וטכנולוגיים. בעיצוב משולב למדתי מקבוצת השווים, חברי לספסל, לא פחות מאשר מצוות המורים. כל אחד הגיע מעולם עשייה אחר ושיטות עבודה שונות. העבודה בקבוצות על פרויקטים פתחה עולמות ואפשרה להגיע לתוצרי עומק מרתקים".

כפולה מתוך פרויקט הגמר של קרן גוטליב

 

קלדרון (המכללה למנהל)
הסטודנטים בתכנית, ביניהם בוגרי תקשורת חזותית, עבדו עם ארגונים שונים כגון משטרת ישראל, דואר ישראל וביה"ס לחקלאות מקווה ישראל. במסגרת שיתוף הפעולה פיתחו הסטודנטים אסטרטגיה לבעיה מורכבת איתה מתמודד הארגון. האסטרטגיה כללה מגוון רחב של פתרונות יזמיים חדשניים ויצירתיים מבוססי טכנולוגיה באמצעות אפליקציות, אפיון חוויות משתמש UX/UI , WEB וכו'.

לדוגמא: 

הסטודנטים עבדו עם ארגונים שונים כגון משטרת ישראל, הדואר וביה"ס מקווה ישראל 

DrawnKnight - קהילה עולמית לפיתוח אמנות רחוב באמצעות רובוטים. מדובר בהעצמת אומנות הרחוב דרך יצירת אינטראקציה בין הקהילות השונות שתוביל לפיתוח כלים דיגיטאליים ליצירת האומנות. הרעיון צמח בהמשך לפרויקט "רחפן הגרפיטי", שהפיתוח שלו מבוסס על אוסף/קהילה של אנשים שאהבו את הרעיון ורצו לקחת בו חלק. ההבנה שבלעדיהם הפרויקט לא היה יוצא לפועל, הולידה את הרחפן.

כדי להוציא את הפרויקט לפועל, בנה היזם פלטפורמה אשר נשענת על רשתות חברתיות כמו אינסטגרם, טוויטר, פייסבוק וכן הקים בלוג. המטרה המרכזית של תשתית זאת, הינה לתקשר את הפעילות של היזם ב"מעבדה", בחקר ופיתוח "רחפן הגרפיטי" אל הקהילה. וכך להעביר את התגובות, הבקשות, וכן הערות שלה אל המעבדה.

לינק לבלוג המיזם : www.drawnknight.com

בעל המיזם: שמוליק בילגוראי, בוגר תואר ראשון בתקשורת חזותית והתואר השני של בית הספר לעיצוב וחדשנות, שניהם במכללה למינהל.

מתוך פרויקט הגמר Drawnknight