במסגרת הקורס החדשני והייחודי - ״מקונספט למשחק במגבלות ה־UGC", אותו בנתה ומנחה יפעת אנזלביץ, מעצבת גרפית, מרצה ויזמת עיצוב דיגיטלי, מתמקדים הסטודנטים בפיתוח משחקים ביקום ה־Roblox הפופלרי. רובלוקס היא למעשה פלטפורמת ה־Metaverse הכי משמעותית שיש היום, עם כמות שחקנים יומית של 67.3 מיליון יוזרים, אינסוף משחקים שונים וחוויות שמתרחשות בתוכו וסוחפות ילדים מגיל שש ועד נערים ונערות בני שש עשרה ומעלה ברחבי העולם. לצד יפעת, דייב זילברשטיין עבד עם הסטודנטים על הצד הטכנולוגי לכל אורך הדרך, וגיא זיידנבנד (VP Product, Toya) הצטרף מדי פעם לקורס ושיתף מהידע הנרחב שלו בתחום.
הרעיון המרכזי בפלטפורמה, סוחף כמו המשחקים עצמם ובנוי על שני עקרונות: הראשון הוא שכל אחד יכול ליצור משחק, כולל השחקנים המכורים, מעצבים חובבים, מעצבים מנוסים, ואפילו מותגי על שמבינים את יכולות החשיפה והפרסום הבינלאומי של הפלטפורמה. העקרון השני הוא חשיפה מיידית למיליוני שחקנים שנהנים, מגיבים ומבלים בתוך העולמות שאתה יוצר. אבל הייחוד של הפלטפורמה הוא מרחב המשחק שיש לו כללים משלו בכל פרמטר אפשרי שתוכלו לחשוב עליו, כגון משחקיות, עיצוב, כלכלה, קהילה וכו׳.
מניסיון העבר שלה כמייסדת ומנהלת קריאייטיב ב־Toya - חברה לפיתוח משחקים, הבינה יפעת שחוקי המרחב המיוחד הזה לאו דווקא תואמים לחוקי העיצוב, לטעם האישי של המעצב העכשווי, להעדפות האסטתיות שלו ובעצם לכל מה שחשבה שידעה כמעצבת מנוסה. הניסיון הזה צייד אותה כמרצה בקורס, בתובנות משמעותיות בעיקר סביב שאלת תפקידו של המעצב בעולם החדש, וגם כאלה שלא תמיד היו קלות לעיכול. אך בדיוק מהמתח הזה נוצר הקורס.
המשימה לסטודנטים היתה מאתגרת - יצירת פלטפורמה חדשה, עבודה בקבוצות, קונספט, עיצוב, משחקיות שאמורים להתכנס למשחק תוך שלושה חודשים
המשימה היתה מאתגרת: יצירת פלטפורמה חדשה, עבודה בקבוצות, קונספט, עיצוב, פיתוח ומשחקיות שאמורים להתכנס למשחק תוך שלושה חודשים. האתגר שעמד בפני הסטודנטים היה מורכב: לצלול לפלטפורמה שונה מכל מה שהכירו, להיכנס לתוך עולמם של השחקנים ועדיין להצליח ליצור את המשחק שרצו אבל שגם יתאים וישתלב עם עולם הרובלוקס. כל קבוצה התמודדה עם קשיים טכנולוגיים שונים בהתאם לבחירות שלהם, משחקיות, עיצוב, פיתוח, UI ועטיפה גרפית. קשיים אלו הפכו לאתגרים ואפשרו לסטודנטים להשתלב כמעצבים בפלטפורמה, בה ניכרת מגמת ביקוש שעולה באופן משמעותי למפתחים ומעצבים.
"היה בהחלט מאתגר, וגם אי אפשר להתעלם מהעובדה שבמהלך הקורס היו הרבה רגעים של סקפטיות. אבל שלושה חודשים אחרי, יש חמישה משחקים פעילים שמהם נהנים קהילות שלמות של שחקנים מכל העולם!" מסכמת יפעת. את התוצאות אתם יכולים לראות לפניכם, וגם לנסות ולשחק!
Dog-A-Palooza
עיצבו ופיתחו: שי ברנשטיין, מתן דדון, דונה אוברה ודנה פנחס
האב (hub) חברתי בו אפשר להיות כלב ולעשות שטויות עם החברים שלך בפארק כלבים. מלאי האטרקציות כולל כדורים, משחקים, פיקניקים, שדה פרפרים, מגלשת מים ועוד! בנוסף, אפשר להביע את הסגנון האישי והמגניב שלכם בעזרת כובעים מצחיקים עבורכם ובחירת צבעי סקין.
Lava UP
עיצבו ופיתחו: רותם שוורץ, ניצן יחיאל כהן ובן כהן
משחק הישרדות מותח והרפתקני בו מטרתו העיקרית של השחקן היא לשרוד ככל הניתן לפני שהלבה עולה ומכסה את כל העולם. לפני שזה יקרה צריך השחקן להילחם במפלצות תוך איסוף כמה שיותר כדורים זוהרים המזכים אותו בנקודות.
Beat-Fest
עיצבו ופיתחו: ניצן ורבר, כנרת אינוך, גדי יער ואורי סופר
משחק שיטוט מהנה בפסטיבל מוסיקה שבו השחקנים יוצרים בעצמם את המקצבים בעזרת לופרים שונים עם צלילים שונים המפוזרים ברחבי הפסטיבל, בין שלל מתקנים ומבוכים כיפיים.
Crazy Green
עיצבו ופיתחו: אלי אור, דניאל בירי, שגיא אטיאס, עינת בן יוחנה וניקיטה בונק
הוא משחק הרפתקאות בו השחקנים חייבים להציל את העולם מעודף אשפה. המשחק מתרחש בשלושה עולמות נפרדים ומשימת השחקנים היא לאסוף בהם חומרים הניתנים למחזור ולנקות את הסביבה הוירטואלית. המשחק מדגיש את חשיבותה של קיימות ושימור סביבתי, תוך עיסוק בחוויה מהנה וחינוכית. המטרה היא להפוך את העולם הוירטואלי לירוק ונקי יותר עבור הדורות הבאים, בדומה לעולם האמיתי.
Super Fat Ball Championship
עיצבו ופיתחו: אופיר ארדיטי וירין קפלן
תוכנן ונוצר בניסיון לשלב מספר מכניקות משחק פופולאריות שונות ובכך לייצר חווית משחק ספורטיבית חדשה ומסקרנת המורכבת מהמשחקים כדורגל, מיני גולף ושעשועון בשם וויפאאוט. הרעיון היה לבנות האב (חדר המתנה) שמשקיף על המגרש בו מתרחש האירוע המרכזי ובכך לייצר מעורבות מצד השחקנים שממתינים להצטרף, המשחק תוכנן לייצר חווית משחק מהירה ודינמית הנשענת על מאמץ קבוצתי משותף.
2 תגובות
אהבתי
שמחים שאהבת! :)