על אודות פונט פלוני־יד

במהלך העבודה על פונט פלוני, נולד פונט כתב־יד עברי תואם העונה לשם פלוני־יד. הנה הסיפור שלו

פלוני־יד נוצר מֵהַכְלָאָה של כתב־יד (״רהוט״) עם כתב דפוס (״מרובע״). שילוב זה מקנה לו סגנון ייחודי: אופטימי ואישי מצד אחד, ומכובד ובטוח מצד אחר. המשקלים של פלוני־יד זהים בְּגַדְּלָם וּבְעֳבְיָם לאלו של פלוני, כדי שיהיה ניתן להחליף בין אותיות ומילים וליצור אינסוף שילובים ביניהם (פירוט על שילוב בין הפונטים ניתן למצוא כאן).

הרעיון לעצב פונט כתב־יד נבע מתוך תהליך העבודה על פונט פלוני. דרך הגישה הצורנית העגולה והבסיסית של פלוני הגעתי לעצב סקיצות שונות של האותיות – חלקן היו סולידיות וניטראליות ואחרות משונות, מוזרות ומוחצנות. מכיוון שפלוני יועד להיות פונט ניטראלי, האותיות המשונות מצאו את עצמן בחוץ. אבל, היה לי קשה להיפרד מהאותיות המשונות. הגישה הצורניות העגולה והבסיסית שהנחתה אותי גרמה לאותיות המשונות לגעת בתפר המסקרן שבין אות ״ריבועית״ לאות כתב־יד. כשהתחלתי להבחין שמתוך האותיות המשונות – שמצאו את עצמן מחוץ לפלוני – יש פונט חדש שרוצה לפרוץ החוצה, החלטתי להשתמש בהן כבסיס ליצירת פונט חדש. פונט כתב־יד.

פלוני ופלוני־יד נולדו מתוך אותו תהליך עבודה ומתוך אותה גישה צורנית. שניהם מבוססים על חוקיות עגולה ובסיסית, אך פלוני הוא פונט ניטראלי ואילו פלוני־יד הוא פונט אקטיבי. הראשון שקט ומכובד ואילו השני מוחצן ונלהב. פלוני לא ישתלט על העיצוב שתרקחו בעזרתו ואילו פלוני־יד יוסיף המון שמחה וכיף לעיצובים שלכם!

 

עוד כתבות בסדרה:
על אודות פונט פלוני דו־לשוני
פלוני ופלוני־יד — פונטים תאומים

 

מפרט עיצובי וטכני של פונט פלוני־יד

פלוני־יד הוא פונט עברי מלא, הכולל 207 תווים, ביניהם: ליגטורות, חלפים סגנוניים, סמלים, סימני פיסוק, ניקוד ושני סטים של מספרים:

 

 

 

משקלים
משפחת פלוני־יד כוללת 8 משקלים כדי שתוכלו לעצב איתם במגוון רחב של שימושים ושילובים משגעים.

 

 

 

 

נִיקּוּד עִבְרִי מְתֻכְנָת
הניקוד של פלוני־יד עוצב וְתֻכְנַת בקפידה רבה. כל שילובי הניקוד המקובלים בעברית וביידיש קיבלו טיפול מדויק, דקדקני ומדוקדק.

 

 

OpenType Features
פונט פלוני־יד כולל פֿיצ׳רים רבים של OpenType ליצירת טיפוגרפיה מקצועית. הפונט כולל תוספות ושכלולים שיעזרו לכם לסדר את הטיפוגרפיה שלכם עם שליטה רבה בתוצאה הסופית. כדי להפעיל את הפיצ׳רים האלה חפשו את אפשרויות ה־OpenType בתוכנה בה אתם עובדים. כאן לינק למדריך המלא.

 

 

מפת תווים
פלוני־יד כולל 204 תווים. הנה רשימת התווים המלאה:

 

 

לינק לעמוד של הפונט
הורדת ה־specimen של פלוני־יד



תגובה אחת