כך תהיו מעצבים גרפיים טובים יותר: מדריך בתשעה שלבים

זה לא היה פשוט אך לאחר עבודה מאומצת, הצלחנו לצמצם עבורכם את הרשימה לתשעה טיפים שיעזרו לכם לשפר את עצמכם כמעצבים גרפיים

עיצוב גרפי הוא מקצוע והתמחות, שמתפתחים ומשתנים בקצב תדיר לצד הטכנולוגיה וצו האופנה. כרטיס הכניסה הראשוני למי שמעוניין להיכנס לענף הוא  לכאורה יכולות אנליטיות, יצירתיות ואוטודידקטיות. ניתן גם לציין את איכות העבודה, התלויה כמובן במידת היצירתיות שלכם, ובניסיון המקצועי שאתם מביאים, אבל הנה כמה דרכים לשיפור בדרך להפוך למעצבים טובים יותר:

מתאגרפת זה אחלה מיתוג עצמי. איור: שירה נוק

מתגו את עצמכם

בדיוק את אותו התהליך שאתם מעבירים את הלקוחות שלכם, תעשו למענכם. השוק רווי בסופר־מעצבים, אבל אף אחד מהם לא חושב כמוכם. תחשבו במה אתם מצטיינים, מה נקודות החוזקה שלכם, מה מבדל אתכם מאחרים בתחום, ותעשו את מה שאתם עושים הכי טוב.

קהילה

הקיפו את עצמכם באנשים מהתחום. הם מדברים בשפה שלכם, וחווים את אותם האתגרים. ברגע שתהיו אמיתיים, ותתנו ערך לקולגות שלכם, לא תצטרכו לחשוש מתחרות או מהשוואות. זהו מקור למידה מצוין.

צרו קשר עם מעצבים מחו"ל, זה יפתח אתכם לדברים חדשים, ואולי ייצא מזה שיתוף פעולהאל תסתפקו במעצבים מקומיים בלבד וצרו קשר עם מעצבים מחו"ל, תתבוננו על התוצרים הסופיים שלהם ותלמדו את דרך העבודה. זה יפתח אתכם לרעיונות חדשים, מי יודע, אולי אפילו ייצא לכם מזה שיתוף פעולה פורה.

אל תסתפקו במצוין

לפעמים אנחנו נתקלים בעבודות מעולות. כל־כך מעולות שזה עושה לנו כאב בטן ויובש בגרון. קחו עבודות כאלה, ותעצבו אותן מחדש. זה מאתגר. זה קשה כמו לרוץ מרתון. אבל אחרי שסיימתם, אתם מרתוניסטים! גם אם רצתם לאט, ובדרך איבדתם כליה.

אין שלם מלב שבור, מכירים? איור: שירה נוק

סקיצות

זוכרים בשיעורי מתמטיקה, שהמורה הייתה מפצירה בנו, שהדרך יותר חשובה מהפתרון הסופי? אל תוותרו על מחברת סקיצות. זהו מפרט מדויק של דרך החשיבה שלכם, שתייצר דיאלוג טוב עם הלקוח, ותביא אתכם לעיצוב איכותי יותר.

אהבה זה כואב

כמי שמתעסקים בצד היצירתי של החיים, יש לנו נטייה להתאהב בתהליך העבודה ובמוצר. אגו ולב שבור, ישאיר אתכם מקובעים לעבודות שייצרתם ולא תוכלו לקבל ביקורת, לשפר ולהשתפר. עצם המודעות שלכם לתופעה הזאת אצלכם, היא כבר חצי הדרך לפתרון. ואיך מרפאים לב שבור? זה כבר לפעם אחרת.

כל לקוח או בעל סטודיו שירצה לשכור את השירותים שלכם, ירצה לבדוק קודם כל את תיק העבודות שלכם

תתאמצו בשביל הלקוחות שלכם

תאהבו את הלקוחות שלכם. תראו את ההצלחה שלהם כשלכם, ותעשו את כל המאמצים שיהיו מרוצים. הלקוחות הגיעו אליכם בגלל כישורי העיצוב שלכם, ויישארו בגלל השירות והנאמנות שלכם.

תעקבו אחרי תותחים

תקראו בלוגים, ספרות מקצועית ותעקבו אחרי הגיבורים שלכם ברשת. לפעמים יש מעצב גרפי שנראה לנו אליל. ואם עוקבים אחריו מספיק זמן, לומדים את מתודת העבודה שלו, וזה עוזר להשתפר ולהתפתח.

לא לפספס את הרושם הראשוני! איור: שירה נוק

אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני

כל בעל מקצוע שמכבד את עצמו, מכין תיק עבודות. זאת הדרך להציג את המומחיות שלכם. זה חלון הראווה של חנות הממתקים שבבעלותכם וכרטיס הביקור. כל לקוח פרטי, או בעל סטודיו שירצה לשכור את השירותים שלכם, יבדוק קודם כל את תיק העבודות. תדאגו לעדכן אותו, ותוודאו שהוא מייצג מנעד רחב של היכולות שהתברכתם בהן.

הלקוח (לא) תמיד צודק

אל תעצבו רק בשביל שהלקוח יאהב אתכם. לפני שאתם ניגשים לפצח בריף, תבררו ממש טוב מי הלקוח שעומד מולכם. כמה אתם יכולים להביא את עצמכם, כמה הוא שמרן. כשאתם ניגשים בביטחון לעבודה, אתם יכולים לייצר דברים מעולים, מבלי לחשוש מה הוא יגיד, או איך זה ייראה בעיניו. אם תהיו מספיק קשובים אליו, תוכלו לעשות עבורו דברים נפלאים.