ינון אביטל יצר את אותיות האלפבית לפי 22 מאכלים שונים

פונט 'אסימון' עשה לינון אביטל תיאבון להכין את כל האלפבית ממאכלים המתחילים באותה האות, וזה יצא ממש טעים. אז איזה טעם יש לאותיות האלפבית?

לוסילי קנדינסקי היתה מחלה. טוב, לא באמת מחלה, אלא תופעה במערכת החושית בה גירוי של חוש אחד גורר גירוי של חוש אחר. לתופעה הזאת קוראים סינסתזיה. יש חוקרים רבים המייחסים את היצירתיות ופריצת הדרך האומנותית שלו לתופעה ממנה "סבל". אנשים עם סינסתזיה חווים למשל גירוי במערכת הטעם כאשר הם קוראים מילים שונות.

למיטב ידיעתנו, ינון אביטל לא סובל מהתופעה המיוחדת הזה, אך בחר לעסוק בשאלות החשובות הקשורות אליה; איזה טעם יש לאות א'? או איזה צבע ומרקם יש לאות ק? ינון סידר, אירגן, ליקט והכין את אותיות האלפבית ממאכלים שמתחילים בכל אות, ומבחינתנו, לא משנה מה התשובות, כי מה שיצא פשוט יפהפה!

ומתיאוריה לפרקטיקה - בסופו של התהליך, שאלנו אותו איך הכל התבשל:

"אחד מחלומותיו של כמעט כל מעצב הוא להכין פונט משלו, מושלם ומורכב עם שלל המשקלים. אבל רק מעטים עומדים בנסיון הפיתוח ומשלימים את האתגר במלואו עם כל שיפוצי הפרטים והקרנינג למינהם. לי אישית אין את הסיבולת לעיצוב פונטים, אבל כש־אאא הגיעו אלי עם ההצעה לפרויקט הזה, זאת היתה ההזדמנות שלי להכין פונט בדרך האהובה עלי: dimensional type - טיפוגרפיה תלת־ממדית. התוצאה היא אלף־בית המורכב מפונט אסימון (משקל כבד) וממאכלים שונים, כאשר כל אות עשויה ממזון שמתחיל באות עצמה. לדוגמא: אלף = אבטיח, בית = בורגול וכו'. כל אות עוצבה גם להצגה לבד וגם להשתלבות נאה עם שאר האותיות."

בקיצור: יאמי.

רשימת כל המאכלים
אבטיח, בורגול, גרעיני, חמניה, דג, הל, ופל, זית, חלבה, טפיוקה, יוגורט, כרוב, כוסמת, לחם, מלפפון, מצה, נקנקיה, נבטים, סלק, עדשים, פופקורן, פטריות, צימוקים, צנון, קוקוס, ריבה, שוקולד, תרד

מומלץ לעקוב אחרי ינון באינסטגרם לעוד עבודות טיפוגרפיות תלת־ממדיות מקסימות שהוא יוצר בחומרים שונים: e_known@