כמו בכל שנה גם בזאת אנחנו גאים להעניק את פרס אאא, שמטרתו לקדם ולעודד יצירה ומחקר בתחום הטיפוגרפיה והשפה העברית. הפרס מוענק בכל שנה לבוגרים טריים מהמחלקות לתקשורת חזותית בארץ, שפרויקט הגמר שלהם עוסק באחד מהנושאים הבאים: תיעוד, שימור, היסטוריה והחייאת השפה העברית; פיתוח פונטים עבריים ועיצוב גרפי ראוי לשבח.
השנה, החלטנו להעניק לכל אחד/ת מהזוכים/ת פרס שווה במיוחד – מינוי שנתי לספריית הפונטים של אאא, אשר יוענק לבוגרים הבאים: תרה ורון, תומר יצחק, מירי דביר, נועם דושי, יעל מולכו ואלה שדה־חן (במשותף), גל זוננפלד, גלית גולדמן ואיתן אדרי.
ברכות לזוכים ולזוכות!
מירי דביר
המכון הטכנולוגי חולון
ואז הגיע מוות — פרשנות חזותית לתהליך ההתמודדות עם אבל
״פרשנות חזותית לתחושות ומחשבות שעולות בתהליך ההתמודדות עם מוות פתאומי, מוות שנחת ללא התראה וללא הכנה, בהתבסס על מודל האבל לפי קוּבּלֶר־רוֹס. הפרשנות משלבת טקסטים אישיים, מחשבות ותגובות שהיו וישנן, יחד עם טקסטים ושברי מילים של יוצרים שונים כמו המחזאי חנוך לוין והיוצרת הילה רוח. הפרויקט כולו נעשה בטיפוגרפיה ידנית המשמשת כדימוי המעביר סיפור אישי של מוות ואובדן.״
הנחייה: ג׳ודית אשר
wickedsnowhite.myportfolio.com h
fb.me/miri.dvir.1 Γ
wickedsnowhite Θ
גלית גולדמן
שנקר
12 השבטים החדשים — סדרת כרזות
״שתים־עשרה יחידות מודפסות המסמלות את חלוקת החברה הישראלית הנוכחית לתת־קבוצות – שהם השבטים החדשים. מטרת הפרויקט היא להציג כל שבט בעזרת יצירת מערכים צורניים המכילים סמלים סטיגמטיים מתחומי החיים השונים של אותו שבט. ההשראה החזותית לקוחה מויטראז׳ים בבתי כנסת המציגים את שנים־עשר השבטים המקוריים. 12 השבטים הם: פליטים, שבט ותיק, שבט צעיר, להט"בים, רוסים, אתיופים, יהודי ארה"ב, מתנחלים, שבט שחור (מזרחים), שבט לבן (אשכנזים) ערבי ישראל, חרדים.״
הנחייה: יעל בוגן ונדב ברקן
תרה ורון
בצלאל
אז אראה לה / LAZZARELLA — על המשותף הדומה והשונה בין עברית ואיטלקית
״ספר בשתי שפות, בפורמט המאפשר קריאה גם לקוראי עברית וגם לקוראי איטלקית, הבוחן את המשותף, הדומה והשונה בין שתי השפות דרך שלושה תחומים: הפרק ראשון מציג קשר היסטורי, אמיתי ועתיק בין השתיים ומספר על הדפוס העברי שנולד באיטליה. הפרק שני עוסק בשפה, בתרגום, בהבחנות מילוליות ופונטיקה. פרק שלישי מתמקד בהבדלי תרבות – אוכל, מוזיקה ומחוות גוף.״
הנחייה: מעין לויצקי
נועם דושי
ויצו חיפה
הנינג׳ות של סבא דני — כרזות מאויירות
״כשהייתי קטן סבא שלי היה מצייר לי נינג׳ות. מסורת זו התחילה כשגרתי עם משפחתי בחו״ל וסבא שלי ואני היינו מתכתבים ושולחים ציורים זה לזה בפקס. סבא שלי, שלא באמת ידע מה זה נינג׳ה, היה מצייר לי דמויות שהם שילוב של גיבורי על, פיראטים, חיילים ואבירים, ולכל אחד היה נותן שם שונה ומשונה. בפרויקט זה יצרתי סדרת כרזות מאויירות לאותם נינג׳ות שצייר לי סבי.״
הנחייה: מורן ברק
איתן אדרי
גורן
רדיו מקאם— חיבור בין זהות יהודית לערבית במרחב הישראלי
״הפרויקט עוסק בזהות יהודית־ערבית בארץ ישראל ובא לתת דגש על החיבור למרחב הישראלי. אני מגיע מבית מרוקאי שבה המוזיקה הערבית היא חלק מההווי ומהשכונה, למרות שמעולם לא היתה חלק מהמיינסטרים ונתפסה כמייצגת תרבות זרה. החלטתי להקים תחנת רדיו ניידת שמסתובבת בשכונות, מעלה תכנים העוסקים בנושא הזהות ומספרת על אמנים שונים, שכונות ואנשים. זהו פרויקט חוויתי המתמקד ברעיון של תחנת רדיו שמנגישה תכנים בצורה שונה דרך הסביבה, פוסטרים זזים וויזואליים. השפה הגרפית נשענת על גושים קליגרפים המורכבים מעברית וערבית באופן שווה תוך כדי העברה למרחב הדיגיטלי על מנת להכניס תנועה ומודרניזציה.״
הנחייה: נוי נוימן
תומר יצחק
המכון הטכנולוגי חולון
היג'ה— פונט תימני
הנחייה: עודד עזר
גל זוננפלד
בצלאל
פרוטגוניסט ואנטגוניסט — צמד פונטים
״פרוטגוניסט ואנטגוניסט הם פונטים שעיצבתי כחלק מפרויקט הגמר שלי במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, והם עוצבו עבור סינמטק ירושלים. תמיד רציתי לעצב פונט ופרויקט גמר היה הזדמנות נהדרת להתמודד עם האתגר הזה. פרוטגוניסט מושפע מעולם הצילום והקומפוזיציות הגיאומטריות של עולם הקולנוע, ואת אנטגוניסט יצרתי לאחר מחקר צילומי שערכתי על פרוטגוניסט. בהצגת פרויקט הגמר עיצבתי ספסימן, שבו אפשר גם לראות איך מתפקדים הפונטים בפעולה בעולם של הסינמטק.״
הנחייה: גיא שגיא
יעל מולכו ואלה שדה־חן
מנשר
״סטודיו לינגואה פרנקה״ — לטר־מייקינג ועיצוב אותיות
״האותיות והתוצרים של ׳סטודיו לינגואה פרנקה׳ – הפרויקט הינו סטודיו ללטר־מייקינג ועיצוב אותיות – המאוגדים בקולקציות. כל אחת כוללת אגד אותיות בעלות קונספט משותף וכן אסתטיקה המסוגננת בהתאמה ובמתן פרשנות צורנית לרעיון המחבר. הרצון להקמת הסטודיו נולד מתוך מחקר מעמיק, ופרספקטיבה על תחום העיצוב הטיפוגרפי. פעילות הסטודיו מגיעה מתוך כוונה לעצב מחדש על מנת להרחיב ולבחון את גבולות המדיום, לאו דווקא מתוך כוונה לספק פתרון לבעיה כלשהי. אנו רואות באות, כיישות אוטונומית משל עצמה, שיכולה להביע וללמד רבות על תופעה תרבותית מסויימת. נדבך נוסף בפרויקט הוא ניסיון של בחינה מחודשת בקשר בין צורך וצורה.״
הנחייה: גלעד פריד
ארכיון פרס אאא
- זוכי פרס אאא לבוגרים ובוגרות 2024
- זוכי פרס אאא לבוגרים ובוגרות 2023
- זוכי פרס אאא לבוגרים ובוגרות 2022
- זוכי פרס אאא לבוגרים ובוגרות 2021
- זוכי פרס אאא לבוגרים ובוגרות 2020
- זוכי פרס אאא לבוגרים ובוגרות 2019
- זוכי פרס אאא לבוגרים ובוגרות 2018
- זוכי פרס אאא לבוגרים ובוגרות 2017
- זוכי פרס אאא לבוגרים ובוגרות 2016
- זוכי פרס אאא לבוגרים ובוגרות 2015
- זוכת פרס אאא לבוגרים ובוגרות 2014
- זוכי פרס אאא לבוגרים ובוגרות 2013
יש לכם משהו להגיד? השאירו תגובה למטה או הצטרפו לדיון בעמוד הפייסבוק שלנו.