בוגרים.ות שמונה טיפים למעצבים/ות בתחילת הדרך

קצת אחרי שסיימת עם פרויקט הגמר ורגע לפני שאת/ה מתחיל/ה להראות לעולם כמה את/ה מיוחד/ת, הנה הטיפים החשובים שהיינו שמחים/ות לקבל בתחילת דרכנו

ארבע שנים הברשת את הטיפוגרפיה, שייפת את האדובי, צמצמת עיניים תוך כדי הטיית הראש בזווית של 15 מעלות מול הקיר וסיגלת לוק נכון־אבל־לא־מתאמץ. אז זהו, הלימודים נגמרו – מזל טוב! את/ה מעצב/ת מן השורה!

למרות שבטח יש לך כבר את רוב מה שצריך, הנה כמה טיפים שהיינו שמחים/ות לקבל בתחילת הדרך – מאיתנו אלי(י)ך (ואף מילה על לדינג):

1. לפני הכל, [תהיה|תהיי|תהיה] נחמד/ה

לא משנה אם מדובר בדפס בבית הדפוס, במנכ״לית היי־טק או בלקוח מאתגר – תשתדל/י להיות בטוב עם {כולם/ן}. הכישרון העיצובי שלך כנראה יהיה זה שיפתח לך את הדלת, אבל הגינות, סימפתיה ויושרה הן תכונות בסיסיות שאת/ה צריך/ה כדי להישאר בפנים ולהתקדם במעלה הדרך.

חיוך זה קסם. תשאלו את המונה ליזה. איור: שירה נוק

2. קח/י את עצמך ברצינות

גם אם את/ה צעיר/ה וחסר/ת ניסיון, זו לא סיבה לחפף. להפך. דמיין/י שאת/ה מצויד/ת בעשר שנות ניסיון, תפגין/י ביטחון, ואל תשאיר/י קצוות פתוחים: כשאת/ה יוצר/ת קשר עם לקוחה, כשאת/ה יושב/ת בראיון עבודה, כשאת/ה מביע/ה את דעתך בישיבת קריאייטיב וכשאת/ה שולח/ת אימייל. אם תתייחס/י ברצינות למה שאת/ה עושה – גם האחרים יעשו את זה.

3. תקשורת בין־אישית

תואר בתקשורת חזותית זה אחלה, אבל כדאי גם להשקיע בתקשורת רגילה. קיבלת מייל? הצד השני מחכה לתשובה. שלחת סקיצה ללקוחה? צלצל/י אליה כדי לבדוק מה דעתה. חבר המליץ עליך ללקוח חדש? אל תשכח/י להגיד תודה.

תהיו תקשורתיים, זו הרי המומחיות שלכן/ם! איור: שירה נוק

4. תגיע/י מוקדם

קבעת פגישה? תגיע/י בזמן. התחייבת לדדליין? כדאי שתעמוד/י בו. כשאת/ה מאחר/ת למישהו זה משדר חוסר מקצועיות וזלזול. אם יש לך בעיית איחורים כרונית, הינה טריק פשוט – כוון/י את השעון שלך רבע שעה קדימה.

5. אל תפסיק/י ללמוד

איזה כיף שיצאת מהאקדמיה ועכשיו יש לך מלא זמן ללמוד את מה שמעניין אותך באמת: תואר שני (בעיצוב, אבל לא חובה), קורסים מקצועיים, קריאת בלוגים, מפגש עם קולגות, ספרים, טוטוריאלס ביוטיוב, תערוכות – אל תפסיק/י ללמוד, לקבל השראה ולהתקדם. בחרת תחום דינמי מאוד, ואם תקפא/י על השמרים את/ה עלול/ה לגלות שהעולם התקדם ונשארת מאחור.

6. תעשה/י את הדבר שלך

גם אם את/ה עמוס/ה מעל לראש בעבודה, אל תפסיק/י לעשות את הדבר שלך. נו, הדבר הזה שבגללו נכנסת למקצוע: צייר/י קומיקס, עבוד/י על סרטון אנימציה, עצב/י אותיות, כתוב/י בלוג. אולי זה לא משהו שיכניס לך כסף כרגע, אבל את המוניטין המקצועי תרוויח/י בזכותו.

7. תתמיד/י

לבנות מוניטין מקצועי לוקח זמן. פשוט תמשיכ/י לעשות את מה שאת/ה טוב/ה בו ותמשיך/י ליצור ולהתפתח. יש כאלה שפורצים/ות בשלב מוקדם של הקריירה ויש כאלה שלוקח להם/ן זמן. התמדה היא תכונה חשובה שאת/ה רוצה לסגל לעצמך.

לדחוף קדימה בלי להתייאש. איור: שירה נוק

8. דמיינ/י את עצמך בעוד 5 שנים

איפה את/ה רוצה להיות בעתיד? לאתן את/ה שואף/ת להגיע? אל תתבייש/י לחשוב בגדול. זה אמנם ייקח זמן, אבל אם תפעל/י לפי כל הסעיפים הקודמים, זה בטח יגדיל את הסיכוי שתגיע/י לשם.


הוסף/י תגובה

6 תגובות