עיצוב מברר מקום – תערוכת העיצוב השנתית של המחלקה לתקש״ח בשנקר

התערוכה השנתית של המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר תעסוק במקומו של המעצב בחברה הישראלית: מהו תפקידו כמגדיר חברה-מדינה וכיצד הוא עשוי לסמן את מקומו של הפרט ואת מידת שייכותו

ביום חמישי הקרוב, שזה ממש עוד רגע, תיפתח תערוכת העיצוב ״נצח״ של המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר. התערוכה עוסקת בעיצוב מקומי, במקומו של המעצב בחברה הישראלית ומעלה שאלות מעניינות וחשובות כמו: מהו תפקידו של המעצב כמגדיר חברה-מדינה-ממלכתיות, וכיצד הוא עשוי לסמן את מקומו של הפרט ואת מידת שייכותו. דרך מהלכים מרתקים של פיתוח שפה חזותית עברית, מערבית ומזרחית, חוזרים הסטודנטים ומנסים לברר את המקום שאליו נולדו או היגרו - ללא בחירה.

בתערוכה יוצגו עבודות במגוון פלטפורמות חזותיות הכוללות: אות, סמל, צורה, דימוי, צבע, שפה, טיפוגרפיה, תנועה ואינטראקציה. העבודות הטיפוגרפיות שיוצגו בוחנות את גבולות האות העברית ואת קריאותה - החל מעיסוק בכתבי־יד והשראות מהמקרא, ועד לניסיונות של שימוש בגאומטריה איזומטרית וגנרטיבית. העבודות הטיפוגרפיות מציגות מנעד רחב של חיפושים סגנוניים ורעיוניים, ומשמשות כגשר בין הקודש לחול, בין היום יום לבין הנשגב.

בתערוכה יציגו סטודנטים משנה ד׳ ובוגרים ממחזור 2016.

״נצח״ מצטרפת למסורת של תערוכות עיצוב של המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר. את התערוכה הקודמת ״א׳ אייקון, ב׳ זה בולד״ אצרו קובי פרנקו ורחל דהן בסוף שנת 2015 במוזיאון בת־ים.

את התערוכה אוצרים: הילה שאלתיאלי ונדב ברקן

עמוד האיוונט בפייסבוק

דנה כהן

דנה כהן

צריך שכל איש יבין - עמרי אברהם

צריך שכל איש יבין - עמרי אברהם

טיפוגרפיה תלת־ממדית - עמיחי שטרית

טיפוגרפיה תלת־ממדית - עמיחי שטרית

במדינתנו הריבונית - עדי רון

במדינתנו הריבונית - עדי רון

חצי חצי - ולנטין נוביצקי

חצי חצי - ולנטין נוביצקי

שי לשר

שי לשר

משכני את - שמרית ראדה

משכני את - שמרית ראדה