פרשנויות תלת־ממדית לאות אל״ף ע״י סטודנטים מויצו חיפה

הו אלף! כמה שהיא יפה - קשה להוריד ממנה את העיניים. תלמידי שנה א' בקורס של מיכל קסטיאל במחלקה לתקשורת חזותית ויצו חיפה, נתבקשו להתייחס לאות הראשונה של האלף־בית העברי ולתת לה פרשנות משלהם. נושא התרגיל היה - אל"ף בשלושה ממדים ועסק בביטוי קונספטואלי למושג "אלף", ולאו דווקא בצד הטיפוגרפי של האות.

העבודות מהקורס, שהסתיים ממש עכשיו, העיפו לנו את הסריף והשאירו אותנו עם לסתות שמוטות, מה שגרם לנו להפוך עולמות כדי להשיג עבורכם לקט של עבודות הקורס. שנה א'. סמסטר א'. השראה זה כאן.

 

אור נגר

"בחיי היום־יום אנחנו משתמשים באות א' בהגייה שונה על מנת להגיב למצבים שונים בהם אנו נתקלים. בעבודה זו השתמשתי במוטיב של מילון על מנת להציג את התגובות השונות ומשמעותן."
אור נגר

 

שירן צברי

"ביצת הפתעה שמשקפת את הקושי של תלמידי כיתה א' הנאלצים ללמוד בשיטות מסובכות וארוכות."
שירן צברי

 

ענת פרי-טל

"חלקי אותיות שהופכות לאות שלמה כאשר הצופה מתבונן דרך העינית ובכך נוצרת חויית גילוי אישית."
ענת פרי-טל

 

טלי אליהו

"טייק אוף על העבודה של דואן האנסון – 'אישה עם עגלת קניות' (המעבירה ביקורת על תרבות הצריכה בארה"ב). בעבודה שלי אני מעבירה ביקורת על תרבות צריכת הגופנים בארץ, והעובדה שמעצב לא יכול ליצור עבודות ללא קניית גופנים, לעומת הגופן "אלף" שהוא חינמי וגם מאחוריו יש אינטרס מסויים."
טלי אליהו

 

אבישג אופריכטר

"בחרתי לבנות ערכת עזרה ראשונה עבור סטודנטים בשנה א'."

 

אנסטסיה פולטבסקי

"חזרה ליסודות הבסיסיים ביותר של האות א', פירוקה לצורות גאומטריות בסיסיות, בנייתן בתלת מימד והצגתן כך, שמכל זווית תווצר צורה חדשה, ורק כשמסתכלים ישירות על המבנה, רואים את האלף השלמה."
אנסטסיה פולטבסקי

 

מרינה סטפננקו

"אצל מדונה (שהיא אסתר) ניתן לראות חיבור חזק לתורת הקבלה ולאותיות העבריות. בניתי כתר בהשראת הקבלה עם טוויסט 'מדונאי'. הכתר, העשוי מפי־וי־סי בשילוב רצועות עור וניטים, נושא את הכיתוב האהוב על מדונה: 'אלד'."
מרינה סטפננקו

 

אפרת קישון

"העבודה שלי עוסקת בדעיכת השפה העברית הנכונה והרהוטה והידרדרותה לשפה שרובנו משתמשים בה כיום, שפה שהיא 'מקולקלת', פשוטה, ובמקרים רבים ישירה ובוטה."
אפרת קישון

 

יעל חכים

"כאשר האל"ף בנויה מחומר שברירי ועדין, ועלולה ליפול בכל רגע נתון ולהתפזר - אופיה היציב והדומיננטי מתערער ואנחנו מתחילים לשאול שאלות בנוגע להיותה בטוחה כמו שחשבנו שהיא."

 

טניה איטקין

"האות אל"ף לבדה חסרת צליל כאשר היא לא מנוקדת. יצרתי פה המכיל כפתורים מתוכנתים, שמבטא את צלילי הניקוד העיקריים בעברית."

 

מור גליק

"עבודתי התחילה כפרפרזה על עבודתו של עודד עזר "פוסטר אלף" ומדברת על הקשר שבין אלוהים לאדם בעולם המודרני. בפוסטר בחרתי להראות את ה"מלחמה" שקיימת בין שני המחנות (לעומת "בריאת האדם" ההרמונית של מיכאלנג'לו) ובתלת מימד בחרתי לחבר בכוח אלמנטים מודרניים כמו אות חלולה ופונט מודרני בתפיסה ואלמנטים מסורתיים כמו הכתרים בכתיבת סת"ם."
מור קורץ‎

 

אדוה הלביץ

"העבודה שלי עוסקת בהקבלה בין האות אלף לבין אלוהים. כרטיסי הגירוד מביעים את הדחף שלנו להתפלל לאלוהים אפילו אם אנחנו לא באמת מאמינים בו."
אדווה הלביץ

 

יערה עגנון

"בשפה העברית האותיות א׳ ע׳ וה׳ נשמעות אותו הדבר. זה מקשה ומבלבל ובא לידי ביטוי בעיקר אצל ילדים/דיסלקטים/עולים חדשים. אני מציעה אות חדשה שתחליף את שלושתן ותפתור את הבעיה."
http://youtu.be/FGwF-NuItR4

 

יפית שושי

"האות אל"ף בתהליך התפתחותי אבולוציוני, מראשיתה כאות קלאסית, קישוטית ובעלת סממנים מובהקים ועד להתדרדרותה להפשטה ותימצות כיום."

 

שני ביטן

"במסגרת עבודתי הפכתי את הא' לאייקון על ידי שחזור וחקירת עבודותיו של אנדי וורהול. בחלק זה של העבודה לקחתי את עטיפת הדיסק של להקת The Velvet Underground שעיצב וורהול, בה צייר בננה ולידה כתב 'יש לקלף לאט ולראות', כאשר קילפו ראו שהבננה אדומה."
שני ביטון


הוסף/י תגובה

5 תגובות