טרו טווינס (True Twins) הם צמד הבמאים-מעצבים אלמוג סלע ואיתמר תורן, היוצרים יחד פרסומות, קליפים ופתיחים לטלוויזיה. הם הכירו לפני עשור, בשנה א׳ בלימודי תקשורת חזותית בבצלאל. שניהם הגיעו ללימודים עם רקע בצילום וידאו כך שהחיבור ביניהם היה טבעי. את העבודה המשותפת הראשונה שלהם בלימודים – קליפ אינטרקטיבי – הם הגישו כפרויקט משותף בבצלאל, ובמקביל גם הגישו אותו לתחרות קליפים בה זכו במקום הראשון.
לאחר הלימודים הם פתחו סטודיו משותף בו הם משתמשים בטכניקות שונות ויוצרים עולמות ויזואלים עשירים המשלבים בימוי וידאו, אנימציה, עיצוב בתנועה ותלת־ממד.
״היצירה המשותפת שלנו טובה יותר מהיצירה של כל אחד מאיתנו לחוד. אין לנו עבודות שאנחנו עושים בנפרד...״
מהפתיח המיניאטורי של הסדרה ״חזרות״ שנמכרה ל־HULU לקליפים צבעוניים לאמנים ישראלים כמו אסף אמדורסקי, ריף כהן, ג׳יין בורדו, רותם כהן, ועד פרסומת לסמסונג – טרו טווינס מצליחים להעביר סיפור עם חתימה ויזואלית ייחודית.
ספרו לנו קצת על הסטודיו שלכם ועל עצמכם
התחלנו ממקומות מאוד שונים מבחינת טעם, אסתטיקה, מוזיקה ויצירה. היינו שולחים אחד לשני רפרנסים בלי סוף, סרטים, קליפים חדשים שיצאו ולאט־לאט התגבשה האסתטיקה ששנינו אוהבים.
היום עדיין יש לכל אחד את ההעדפות שלו – ויש פרויקטים שהם יותר של איתמר ויש פרויקטים שהם יותר של אלמוג, אבל שנינו מעורבים יחד בכל הפרויקטים ואין לנו עבודות שאנחנו עושים בנפרד. היצירה המשותפת שלנו טובה יותר מהיצירה של כל אחד מאיתנו לחוד.
כשאנחנו עובדים במחשבים שלנו כל אחד על פרויקט שונה, אנחנו יכולים לעצור ברגע מסוים, להחליף מחשבים ולהמשיך אחד לשני את הכיוונים. הסטודיו שלנו מורכב משנינו ופרילנסרים נוספים שמצטרפים אלינו בחלק מהפרויקטים לפי הצורך והסגנון המתאים לעבודה.
ביימנו הרבה קליפים ללהקות ועיצבנו הרבה אריזות גרפיות לטלוויזיה. אריזה גרפית כוללת בתוכה עיצוב השפה הגרפית, עיצוב הלוגו של הסדרה/סרט וגם את הפתיח (Title Sequence) שזה דבר שאנחנו מאוד אוהבים לעשות. השנה התחלנו לעבוד כמעצבים אומנותיים, בסרט פיצ׳ר באורך מלא ובסדרה ל״כאן״.
איך נראית סביבת העבודה שלכם?
הסטודיו הפיזי שלנו בחמש השנים האחרונות נמצא בחנות קרקע עם חלון ראווה הפונה לרחוב מרחביה בשוק לוינסקי. בשנים הראשונות היה לנו פח ירוק ענק ממש מול חזית החלון, הוא היה הנוף שלנו וגם כשהזזנו אותו לקצה הרחוב הוא תמיד היה חוזר לאותו מקום. ואז לוינסקי עשה קפיצה, הפך לשוק אמיתי עם מדרחוב ומאז המקום הוא למעשה מרכז תרבותי גדול יותר. אנחנו מקבלים השראה מסביבת העבודה שלנו, ודואגים שהסטודיו יהיה מעוצב כמו סט שהיינו רוצים לצלם בו סרט או קליפ.
איך העבודה בצמד?
לעבוד בצמד בשבילנו נראה יותר הגיוני מלעבוד לבד, כשלמישהו אין רעיון אז השני מביא יציאה ומציל את המצב. לפעמים זה קצת כמו לדבר עם עצמך בתוך הראש.
כמובן שאנחנו ממליצים לעבוד עם עוד מישהו, הפינג־פונג הרעיוני מאוד תורם ליצירה אבל למצוא שותף ליצירה זה לא תמיד קל.
״אנחנו יכולים לעצור ברגע מסוים, להחליף מחשבים ולהמשיך אחד לשניה את הכיוונים״
מה חלוקת התפקידים ביניכם?
התפקידים בינינו באמת משתנים בין כל פרויקט, יש לנו את אותן יכולות טכניות בתוכנות, והגענו מרקע דומה. איתמר טוב בלהתחיל למלא דף ריק ואלמוג טובה בלמלא חלל ריק.
ספרו על פרויקט מעניין שעבדתם עליו לאחרונה
ממש לאחרונה סיימנו עשרים ימי צילום לסרט באורך מלא של תום נשר. על הסט היינו בתפקיד מעצבים אומנותיים (בחוץ לארץ קוראים לזה Production Designer). הצטרפנו בשלב מוקדם של הכנות לקראת הסרט, סיירנו בלוקיישנים ודמיינו איך יראה עולמן של הדמויות. תהינו מאיזה רקע מגיעה כל דמות ובהתאם לכך איזה חדר מתאים לה, מה היצירות התלויות על הקיר ואיזה צבעים מאפיינים אותה. בעזרת צוות גדול שעבד איתנו הצלחנו בין השאר לבנות סט שלם של סיני פה בארץ, לצבוע ולרהט מחדש בתים שלמים ולשלב המון אמנות עכשווית של אמנים ישראלים צעירים.
ולסיום, קצת השראות:
מוזיקה: אנחנו מאוד אוהבים מוזיקה - ננצל את הבמה לציין אמנים מקומיים שאנחנו שומעים ואוהבים: BĘÃTFÓØT, Red Axes, הילה רוח, גיאגיא, שי טרא ליטמן, זיו בראשי, המסך הלבן, Haxxan, המפשעות וקוסטה קפלן.
אישיות: במאי הקולנוע אלחדנרו חודורובסקי.
מוטו: לא חזקים במוטואים.
פונט: חיים קלאסי! ולאחרונה אנחנו גם קצת דלוקים על נרקיס יאיר (חוקי לאור העובדה שהוא לא ב־אאא?) [הערת העורך: ברור שברור!]
2 תגובות
היי גאונים. נראים אש יחד ולחוד. בהצלחה גדולה. 😎🙏
תודה דליה!