עיצוב בחו"ל מה לעשות בפריז? 12 המלצות למעצבים גרפיים

עכשיו יותר מתמיד ההצגה חייבת להימשך - מאיה יופה לוקחת אותנו לסיור פריזאי לאוהבי עיצוב

בשישי שעבר כיבו את האייפל בעיר־האורות, ובכל העולם הדליקו פנסים בשלושה צבעים כדי להאיר את החושך. מקום המפלט שלי, אליו אני טסה בחיפוש אחר שלווה, יופי ורומנטיקה, כנראה לא יהיה כשהיה. אבל זהו לא פוסט מורבידי ואפל. זהו פוסט אופטימי, על דברים נפלאים שקורים בפריז וכדאי לכם להכיר אותם, גם אם ייקח לנו קצת זמן לחזור לשם.
פרט לגסטרונומיה ואופנה, פריז צועדת אל קדמת הבמה עם המון עיצוב מקומי, חנויות עצמאיות ושאר מקומות מלאי קונספט והשראה. הנה התריסר החביבים עליי.

Artazart

Artazart

Artazart היא חנות ספרי צילום ועיצוב מופלאה הממוקמת לאורך תעלת Saint Martin. תוכלו למצוא בה מבחר מרשים של ספרי צילום, עיצוב טקסטיל, אדריכלות סקנדינבית, אמנות יפנית ועוד. בחלון הראווה ועל הקיר של מחלקת העיצוב הגרפי מוצגות מיני תערוכות של אמנים מקומיים. החלל הקטן יותר מוקדש למגזינים ותיקים של Freitag. אם כל הצבע הזה לא הספיק לכם, המשיכו לאורך התעלה לכיוון דרום עד שתיתקלו בקיר הגרפיטי השכונתי, הוא תמיד מספק השראה טובה.

כתובת: 83 Quai de Valmy

Ofr. Librarie

Ofr. Librarie

על הספסלים מחוץ לחנות מונחים בערימות הספרים המומלצים, בפנים תמצאו ספרי אמנות, עיצוב ובחדר מאחור גלריה משתנה. בעל החנות לא מתבלט באדיבותו אבל האוסף שהחנות מציגה בהחלט מרשים. תוכלו לדפדף בניחותא בין דפי הספר החדש שלכם בקפה הצמוד Fondation Cafe, הקפה לא רע ועוגת הגבינה אפילו מצוינת.

כתובת: 20 Rue Dupetit-Thouars

Colette

Colette

אי אפשר להישאר אדישים אל מול חנות הקונספט שהוקמה ב-1997 ומבקשת להמציא מחדש את חווית השופינג. החנות ממוקמת ברחוב Saint Honore היוקרתי ומתפרשת על פני שלוש קומות, בהן קומת בית קפה-בראסרי להשבת הנפש. תוכלו למצוא כאן את המילה האחרונה בכל תחום, החל מסניקרס במהדורה מוגבלת, דרך נרות מבושמים וממותגים, פריטי אופנה חד פעמיים, תקליטים ועד למגוון שעוני יד (כולל כמובן את ה-iWatch). למרות כל זאת, גולת הכותרת כנראה תישאר קיר המגזינים.

כתובת: 213 Rue Saint-Honoré

Merci

סנסציית השופינג העדכנית (כפי שכינה אותה טיים אאוט פריז) הוקמה במבנה קסום ששימש כמפעל טקסטיל מהמאה ה-19. בכניסה לחנות תקבל את פניכם פיאט 500 אדומה איקונית, לצד בית קפה-ספרייה וחלל תצוגה מתוקתק. את החלל ממלאים מותגים שונים, מקטנים ועלומים ועד מותגי על. בקומה העליונה תוכלו למצוא מכשירי כתיבה של HAY לצד אזניות של Urban Ears ואילו בקומת המרתף, פריטים מעוצבים לבית ולגינה מכל העולם.

כתובת: Boulevard Beaumarchais 111

Walrus

Walrus

אם פניכם לסיבוב ברובע ה-9 הידוע לשמצה, זהו מקום מצוין לשלב בין שתי אהבות: אספרסו ותקליטים. לצד קלאסיקות משנות השישים תוכלו למצוא את מיטב תקליטי האלקטרוניקה והאינדי העכשוויים. חדשות טובות לנטולי הפטיפונים: בקצה הקפה תוכלו למצוא אוסף מרשים לא פחות של דיסקים (כן, עוד יש אנשים שקונים כאלו).

כתובת: 34T Rue de Dunkerque

Serigraphie

בית מלאכה ותיק לדפוס משי, הממוקם בלב שכונת מונמרטר המתוירת, מייצר מזכרות מקוריות מהעיר פריז. תוכלו למצוא כאן תיקי בד, גלויות, ניירות שונים ופוסטרים ממוסגרים עם הדפסים מדליקים של איקונים ומונומנטים מהעיר. לא מחפשים מזכרות? אל תוותרו על סיבוב בין המכונות העתיקות של בית המלאכה.

כתובת: 17 Rue la Vieuville

Higuma - מרק, גיוזה וקומיקס יפני

מסעדת פועלים יפנית המתמחה במרקי ראמן שכבר הפכה לשם דבר ומונה כיום שלושה סניפים. אצלנו במשפחה שומרים אמונים לסניף המוזנח אך המקורי ב-Rue Saint Anne. זהו המקום היחידי בעיר שמציע עסקית בכל שעה ובמחיר שווה לכל נפש: 11 אירו למרק מהביל ושבע יחידות גיוזה (הכי טובים שאכלתם, באחריות). עד שהמנה מגיעה, תוכלו להתרשם מספריה עמוסה בספרי מאנגה, ביפנית כמובן.

כתובת: 163 Rue Saint Honoré

Korea Now! – Les Arts decoratifs

המוזיאון לאומנות דקורטיבית מציג תערוכות עיצוב מתחלפות בתחומים שונים. למבקרים עד ינואר 2016, תוכלו ליהנות מפירות בשלים למדי של שיתוף פעולה תרבותי בין צרפת ודרום קוריאה: המוזיאון כולו לובש חג ומציג תערוכות בעיצוב מוצר, עיצוב אופנה ועיצוב גרפי – כולם כמובן של מעצבים דרום קוריאנים.

כתובת: 107 Rue de Rivoli

Galignani Book store

Galignani Book store

חנות הספרים הותיקה הוקמה לראשונה בשנת 1801 ושילבה בית דפוס והוצאת עיתון. היום, לאחר שבית הדפוס ומערכת העיתון נסגרו, חנות הספרים ממוקמת ב-Rue de Rivoli המרכזי, מול גני הטווילרי. בחנות העתיקה תוכלו למצוא מחלקה שלמה לספרות יפה באנגלית, צרפתית וגרמנית ומגוון רחב של ספרי אמנות בכמה שפות.

כתובת: 224 Rue de Rivoli

Fleux

קומפלקס משובח של ארבע חנויות עיצו ברובע הרביעי עם מיטב המותגים הטרנדיים ניצבים זה לצד זה בסטייל ובחוכמה. תוכלו למצוא כאן ריהוט של מעצבים סקנדינבים שווים כמו Muuto ו-Norman Copenhaggen, תחת אגרטלים וכריות נוי של Orla Kiely האירית. אם נבהלתם מהמחירים, מסביב לקופה תוכלו תמיד למצוא מכשירי כתיבה מעוצבים, חוברות צביעה מדליקות והמון חבילות וואשי טייפ צבעוניות שישמחו לבב אנוש.

כתובת: 39 Rue Sainte-Croix de la Bretonnerie

מטרו Pont neuf

מטרו Pont neuf

אם מזג האוויר מאיר לכם פנים נצלו את ההזדמנות כדי לטייל לאורך הנהר. חפשו את ה"בוקניסטים" (מלשון Bouquin – ספר) הסוחרים בגיליונות ישנים של מגזינים, בגלויות מתקופת מלחמת העולם הראשונה, בכרזות להצגות מתקופת ה"בל אפוק" ובשאר ספרי קריאה מצהיבים.

כתובת: 1st arrondissement, 75001

Taschen

Taschen

חנות הספרים של ההוצאה הידועה ממוקמת בלב הרובע הלטיני ברחוב מקסים שהוא גם שוק. תוכלו למצוא בחנות ספרים נדירים בגדלים לא קונבנציונלים והוצאות מיוחדות: למשל, גודלו של ספר הצילום של אנני ליבוביץ' חצי גליון על 150 עמודים. פעמיים בשנה, בפברואר וביולי החנות משתתפת במסורת הסייל של פריז ומציעה הנחות שוות ביותר.

כתובת: 2 Rue de Buci