בוגרים.ות איפה הכי כדאי לבנות אתר פורטפוליו בשנת 2020

יש כל כך הרבה אתרים שמאפשרים להקים תיק עבודות, מה ההבדל ביניהם ואיפה הכי כדאי למעצבים צעירים לפתוח אתר פורטופליו?

סיימתם לימודי תקשורת חזותית. ברכות! עכשיו, לפני הכול, אתם חייבים תיק עבודות. בתור כלל אצבע, הפורטפוליו המומלץ ביותר הוא אתר אינטרנט אישי – רצוי מאוד עם דומיין משלכם. זה יפתח לכם דלתות, יעזור לכם להתבלט בין כל הכישרונות הצעירים וישדר שאתם לוקחים את מה שאתם עושים ברצינות ושאתם כאן כדי להישאר.

מזל שכדי לבנות אתר פורטפוליו מהוקצע כבר לא חייבים לשכור את שירותיו של מתכנת מקצועי. אתר הבנוי על פלטפורמה מוכנה יעשה את העבודה. לאחר התבוננות יסודית וצפייה באינסוף אתרי פורטפוליו לאורך השנים, הנה הטייק שלנו על הפלטפורמות המומלצות כיום להקמת אתר פורטפוליו:

 

וויקס – אתם בידיים טובות

מה שהתחיל כסטארט־אפ ישראלי להקמת אתרים הפך לתאגיד ענק עם משרדים ב־12 מדינות. מערכת ויקס תומכת ביצירת אתר גם בעברית ויש לה תמיכה טכנית טובה מאוד אם אתם מסתבכים. בונוס משמעותי: אפשר להשתמש בחלק מהפונטים של אאא כחלק מהפונטים במערכת האתר. ויקס מציעה מסלול חינמי, אך לא מומלץ להשתמש בו כי הוא כולל באנר פרסום של ויקס לאורך כל המסך. מסלולים מתחילים ב־$8.5 לחודש. הממשק נוח מאוד ומאפשר קניית דומיין אישי וחיבורו לאתר בקלות.

אתר ויקס אקראי: hamelaha.co.il

 

 

סקוורספייס – שווה להכיר

עוד מערכת מוצלחת ליצירת אתרי פורטפוליו. אנחנו לא מכירים הרבה מעצבים ישראלים שפתחו אתר אצלם, אבל אלו שפתחו מעידים על רמת שביעות רצון גבוהה. סקוורספייס מכוונת לקהל יעד אמריקני, מה שאומר שאין לה תמיכה בעברית. ניתן להירשם לניסיון של 14 יום. עלות: החל מ־$12 לחודש. אם התחברתם לוייב לכו על זה.

אתר סקוורספייס אקראי: omerporat.com

 

 

אדובי פורטפוליו – שדרוג של ביהנס

אם כבר העליתם את העבודות שלכם לביהנס (ששייך לאדובי), ואם יש לכם מינוי ל־CC של אדובי – כמה לחיצות על כפתורים ב־Adobe Portfolio ויש לכם אחר משלכם. תהליך ההקמה פשוט למדי, וכשתעדכנו את חשבון הביהנס שלכם גם האתר יתעדכן. אבל – ויש אבל – החסרונות עולים על היתרונות: ראשית, מספר הטמפלטים/לייאאוטים מצומצם מאד נכון לקיץ 2018. שנית, לא תוכלו לעשות התאמות של הממשק, כגון החלפת פונטים, התאמות צבעים והתאמות גודל. בנוסף קחו בחשבון שאין כרגע אפשרות לטקסטים בעברית. אז אם יש לכם מחר בבוקר ראיון עבודה וכל העבודות שלכם נמצאות בביהנס – אדובי פורטפוליו הוא פתרון זמני טוב.

אתר אקראי לדוגמה: naamaabut.myportfolio.com

 

 

קארגו קולקטיב 1 – פשוט וטוב

פלטפורמה ותיקה ומומלצת, שכללה בעבר מסלול חינמי מוצלח. לאחרונה יצאה גרסה חדשה – קארגו 2 – הכוללת שדרוג משמעותי של הממשק, פונטים בלעדיים, morph מדליק לתמונות, חנות אונליין ועוד המון פיצ׳רים. קארגו 2 יעלה לכם 99 דולר בשנה, אך התמורה למחיר טובה.

 

 

פֿוֹלְיוּ – האופציה הדו־לשונית

פלטפורמה ישראלית שמאפשרת לבנות אתר דו־לשוני (עברית ואנגלית). ניתן לבחור מבין מספר תבניות עיצוב בסיסיות ולהתאים אותן אישית באופן יסודי מאוד על ידי שינוי צבעים, לייאאוט, גדלים ופונטים יפים בעברית. העלות היא 79 שקלים לחודש.

אתר אקראי לדוגמה: gorillot.net

 

ויש גם פלטפורמות משלימות

כל האתרים הנ״ל יאפשרו לכם לבחור תבנית ייחודית עבור האתר שלכם ולעשות התאמות של קוד html/css. אבל, אנחנו ממליצים להשאיר את העיצוב של הפורטפוליו שלכם כמה שיותר נקי ופשוט כדי לתת את הבמה לעבודות שלכם.

מומלץ גם להציג את העבודות שלכם ברשתות החברתיות השונות, כתוספת לאתר שלכם – אך לא כתחליף:

ביהנס. רשת חברתית ולא אתר אישי.

ביהנס – אתר בת (או בעצם בן) של אדובי הכולל ממשק סופר פשוט ונוח המיועד להצגת תיקי עבודות של מעצבים גרפים. בנוסף הוא מתפקד כרשת חברתית מנומנמת של מעצבים מתחומי התקשורת החזותית, כך שתוכלו לעקוב אחרי החברים והמעצבים שאתם אוהבים. ביהנס הוא לא אתר אישי.

אינסטגרם – רשת חברתית מעולה לשיתוף של השראה, סקיצות ותהליכי עבודה.

טאמבלר – יכול לשמש כבלוג אישי או לאיסוף השראה (בדומה לפינטרסט), אך הוא פחות מתאים לשמש כפורטפוליו (למרות שיוצא לראות שם לפעמים תיקי עבודות).

פליקר — המיתולוגי מתאים יותר למאיירים או להצגת ארכיונים ואוספים.

דריבל – מגרש משחקים ויזואלי פעיל למעצבי אינטראקטיב. כדי לפתוח חשבון יש צורך בהזמנה.

עמוד פייסבוק – יכול להתאים למעצבים עצמאיים ולסטודיואים צעירים שרוצים לשמור על קשר עם העוקבים שלהם.

וימאו – שימושי מאוד לאנשי מושן גרפיקס, עורכי וידאו ואנימטורים (כנ״ל יוטיוב).

לינקדאין – רשת חברתית ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים שכדאי לפתוח אם אתם בקטע של נטוורקינג עם חברות היי־טק.

 

אוקיי, בחרתי פלטפורמה, עכשיו מה?

כדי לבנות פורטפוליו מוצלח יש להקדיש זמן להכנת דימויים של העבודות, כתיבת טקסטים, עריכה, סידור וליטוש האתר. בחרתם את הפלטפורמה שהכי מתאימה לכם? מצוין. המשיכו לכתבה על 11 טיפים לבניית הפורטפוליו המושלם.


יש לכם משהו להגיד? השאירו תגובה למטה או הצטרפו לדיון בעמוד הפייסבוק שלנו.


הוסף/י תגובה

5 תגובות