זו כבר השנה השלישית בה אני מקיים בכיתות י' במגמת תקשורת חזותית של תיכון רעות לאומנויות בחיפה תרגיל שילוט מחדש לעיר חיפה. התרגיל מתבסס על הרקע שלמרות שהעיר מעורבת תרבותית מורגש בה חוסר שוויון טיפוגרפי בין שלושת השפות - עברית, אנגלית וערבית. מכיוון שהתלמידים מגיעים מרקעים מגוונים ההבנה שלהם בפוליטיקה של האותיות היתה טובה.
התרגיל מתחיל בעבודה ידנית: דף מילימטרי עליו עליהם לעצב את המילה 'חיפה' ב־3 שפות. הקריטריונים היחידים הם קריאוּת וכִּתְמִיוּת ויצירת שפה גרפית אחידה. הנחיתי אותם להתחיל באות אחת ולעבוד באופן רוחבי - להשוות אותיות משלושת השפות - ולא מילה מול מילה. המיקס הזה מעמת אותם כל פעם מחדש עם ההומוגניות של הצורה הכללית.
הם עדיין לא מתמצאים ברפרנסים עיצוביים, בלוגים, פונטים, טרנדים ומעצבים. ההבנה שלהם על טיפוגרפיה היא בסיסית. זה התרגיל הראשון בשבוע הראשון של שנת הלימודים, והם רק בני 16. התוצאות מרתקות, בייחוד לאור העובדה שבתקופה זו עבדתי כמעצב ב־FIRMA, ויצא לי להתמודד עם לוגואיים ב־3 שפות לגופים גדולים, כך שהדיאלוג איתם היה מפרה לשני הכיוונים.
סקיצות מהתהליך:
4 תגובות
פרויקט ברמה גבוהה מאוד של תלמידים סה"כ בכיתה י'
כל הכבוד לאבירם בן שושן
מדהים. באמת כבוד גדול!
פרוייקט מוצלח מאד ומעורר השראה
בשביל תלמידים בכיתה י׳ זה מטורף, ומראה שהמורה היה מעולה!
באמת פרויקט יפה
מדהים לראות את התוצרים
אין אין עלייך אבירם אבל גם על התלמידים שלך היצירתיים