14 מודעות פרסום ישראליות נוסטלגיות משנת 1968

עומר בינדר חולק איתנו מודעות פרסום נהדרות מהשנה שבה ישראל חגגה עשרים אביבים

לכבוד חגיגות ה־20 למדינת ישראל, והניצחון במלחמת ששת הימים, עיתון מעריב הוציא לאור מהדורה חגיגית של ״הידען" – אינציקלופדית־כיס של מדינת ישראל.

האינציקלופדיה מכילה 400 עמודים המוקדשים למידע על הארץ: אוכלוסין, כלכלה, צבא, היסטוריה, חיות בר, תרבות ועוד. ובכל זאת, את רובה ממלאות פרסומות לתפארת מדינת ישראל! אספתי לכם כמה מודעות נבחרות:

 

טמבור

החברה המוּכרת החלה את דרכה בשנת 1936, כאשר שלושה עולים מגרמניה החלו במחירת ציוד לצבא הבריטי במפרץ חיפה. הסמליל המופיע במודעה שימש את החברה משנות ה־40 עד שנות ה־70. כיום, החברה משתמשת בסמליל הידוע שעיצב לה דן ריזינגר ז"ל.

עץ הזית

בשנת 1906 קבוצה של חובבי ציון עלו לארץ והקימו את חברת "שמן" באיזור צפון-מזרח לוד,  "עץ הזית" הוא מותג שמני־המאכל של החברה, כפי שניתן לראות במודעה, המותג מתגאה בשיטת C.D. זוהי שיטה לזיקוק שמן־זית באופן שאינו משאיר חלקיקים בתחתית הבקבוק – דבר שהיה נפוץ באותן שנים.

 

קריסטל

"הפסקה עשה – קריסטל שתה" יחד עם "החום בוטל – שותים קריסטל" היו שתי סיסמאות פרסום ששימשו להפצת סדרת המשקאות "קריסטל" המיוצרת על־ידי חברת יפאורה־תבורי מאז שנת 1936.

תלמה

מוצר נוסף שטרם נמכר בארץ באותה תקופה היה המרגרינה – תלמה נוסדה כמחלקה לייצור ממרחים בחברת בלו־בנד שהתמחתה בייצור הממרח השמנוני. לאור ההצלחה, הוחלט להרחיב את פעילות המפעל למגוון מוצרים שונים, כמו מרק בשר לגבר, מסתבר...

 

אמקור ואלקטרה

מאז שנות ה־50 ועד היום חברות המזגנים האלה משחררות פרסומות. לא ברור למה הם הפסיקו עם האסקימוסים, נראה שזה עבד מעולה.

 

אל־על ואל־ים

בספטמבר 1948 המריאה טיסת אל על הראשונה לג'נבה, והביאה את הנשיא חיים ויצמן לישראל.
באותה שנה פרצה בארץ ישראל מלחמת העצמאות וספינותיהן של חברות ספנות רבות הפסיקו להגיע לנמלי ישראל. המטענים שהיו עליהן נפרקו בנמלים שונים מסביב לים התיכון, וכדי להביא אותן ליעדן הסופי הוקם קו הספנות ישראל-אמריקה, כשפורק הקו ב־1953 החליפה אותו חברת הספינות אל־ים, שהייתה החברה הישראלית המובילה בתחום ההובלה הימית, עד פירוקה ב־2003.

 

אמישראגז ודלק

בזמן הקרבות הראשונים של מלחמת העצמאות ב־1949, נוסדה אמישראגז והייתה לחברת הגז הראשונה בישראל. שנתיים אחרי הקימה ממשלת ישראל את חברת דלק כחברת אנרגיה ישראלית.

 

דיסקונט והפניקס

בבית מלון קטן, ברחוב נחלת בנימין שבתל־אביב, הוקם בנק ארץ ישראל לדיסקונט בע"מ, הלא הוא בנק דיסקונט של ימינו. הפניקס נוסדה בשנת 1949, הסמליל המופיע במודעה שימש את החברה בשנות השישים והשבעים.

גולדסטאר

מאז הקמתה ב־1950, גולדסטאר כיוונה לקהל יעד גברי. בתחילת דרכה התמקדה בחיילי צה"ל וצעירים על־ידי מחיר מוזל של הבירה בקנטינות השק״ם, וכך הבירה זכתה להצלחה.

דיאנה

דיאנה הוא בית הספר הראשון בישראל לעיצוב שיער ומקצועות היופי, אשר נוסד בשנת 1954 ופועל עד היום. השם "דיאנה" נבחר על שם אלת הציד במיתולוגיה היוונית, אשר צדה את מבטם של הגברים שהביטו ביופי שלה.



הכתבה סגורה לתגובות