לעצב אותיות זאת עבודה סיזיפית. ירידה לפרטים קטנים, ברמה ארכיטקטונית אבל בממדים מיקרוסקופיים, התאמות אין סופיות בין צמדי אותיות, ואז יציאה למקרו והתבוננות על גושי טקסט בריווחים שונים עד לתחושה שהכל יושב באופן מושלם. הרבה פעמים מתקבלת התחושה שזאת עבודה משעממת ונטולת ברק וכנראה שגם מדכאת באופן בלתי הפיך.
רילסי (RYLSEE), שנולד בז'נבה בשם סיריל וילוז (Cyril Vouilloz) כנראה חושב אחרת (וגם אנחנו!). בעולמו המופרע האותיות הן הטריגר להוציא את היצירתיות החוצה, ובלטרינג מושקע או איור אותיות בסדרי גודל לא שגרתיים, הוא מתעד את השקפתו על העולם המודרני, מפריטים יומיומיים קטנים ועד לאורבניזם חסר גבולות. לרוב במילה אחת או שתיים ולפעמים במשפט קצר, הוא מעביר מסר קולע שבו הצד הויזואלי הוא חלק בלתי נפרד מהמסר.
תהליך היצירה הוא לדעתו החלק החשוב בעבודה, ואגב העבודה הטיפוגרפית הסיזיפית שדובר בה לעיל, אמר בראיון לרגל יציאת ספרו החדש בקיץ האחרון:
"אנחנו צריכים להעריך את העובדה שאנשים עושים משהו, במקום לשפוט את המוצר הסופי. מוצר מוגמר ועשוי היטב לא (בהכרח) אומר שהוא גם מעניין."
לכן הוא מציג בספר את תהליך עבודתו בצילומים מתוך ספר הסקיצות שלו והסברים מפורטים על שלביה, מתוך אמונה ביצירת כפיים ופחות בעבודה על המסך הדיגיטלי והתוצרים שלו.
"אני מוקסם מהדיגיטל, אבל בסוף זה לא קיים. זה יפה, אבל מסתכם במשהו שאין בו מציאות פיזית."
את עבודותיו תוכלו לראות מעטרות בתי קפה ברחבי אירופה, מודפסות על חולצות או בתערוכות ברחבי העולם. לפני כמה שנים אפילו התארח בארץ לסדנת שלטי אותיות שהועברה בתל אביב. במהלך השנה האחרונה התארח רילסי כאמן ומעצב אורח בגלריה הברלינאית URBAN SPREE, ובה הקים במהלך הקיץ את תערוכת האותיות שלו "OTHER INBOX" שנסגרה בספטמבר, וכנראה תמשיך את המסע העולמי שלה בעקבות הספר ברחבי העולם.
אנחנו היינו שם כדי לצלם ולתת לכם טעימה, תהנו ואל תשכחו לשחק עוד קצת עם האותיות שלכם.
צילום: אלעד יאנה