עיצוב בחו"ל מה לעשות בסן־פרנסיסקו? 6 המלצות למעצבים גרפיים

בין משרדי החברות המובילות בעולם בעמק הסיליקון ואתרי צילומי הסרטים במרכז העיר, סן פרנסיסקו מתאימה למעצבים גרפים כמו כפפה ליד

סן פרנסיסקו היא עיר ענקית (השניה בגודלה בארצות הברית!) ומגניבה, עמוסה בעתידנות: מרכז תעשיית ההייטק - הלא הוא עמק הסיליקון; בהיסטוריה: ההגירה המסיבית לקראת תום מלחמת העולם השניה, שהפכה את העיר למוקד חברתי־ליברלי עולמי לזכויות להט״ב - צפו בסרט MILK לפני בואכם, שצולם כולו בשכונת קסטרו! והיא גם מרכז כלכלי גדול (אך אי אפשר להתעלם מכמות חסרי הבית הגדולה ביותר שראיתי במערב), ומעבר לזה היא גם מלאה בתרבות, אמנות, חיי לילה ויום, ואפילו משמשת לוקיישן מבוקש לצילומי עשרות סדרות וסרטים ברחבי העיר.

אמנות רחוב

ברדיוס הרחובות שבשכונת ואלנסיה, ובעיקר בסמטה הקטנה של Clarion Alley, אמני הרחוב המקומיים לא הותירו חלקת עור חשופה, ופיזרו לאורכה ציורי קיר, סטנסילים וגרפיטי לרוב. פשוט לטייל ולשטוף את העיניים בצבע; ביקורת פוליטית (וכמובן שתוכלו למצוא גם את מדינת ישראל מככבת), חברתית, ואפילו גרפיטי שמוקדש כאנדרטה לחבר אהוב שאינו בין החיים.

Clarion Alley, שכונת Valencia

רחוב מלא בגרפיטי בשכונת ואלנסיה

 

חנות הספרים Dog Eared Books

חנות ספרים קטנה ושווה המציעה מגוון ז׳אנרים ספרותיים, וכמובן אוסף מיוחד ובוטיקי של ספרי עיצוב, אמנות, איור, קומיקס ונובלות גרפיות, לצד ספרי בישול מעניינים, ואפילו לונלי פלנט לנוסעים לאיראן. בחנות יש גם מפות ישנות למכירה, פוסטרים וגלויות מאוירות, פנזינים וספרי שירה, דפי יומן וינטג׳י בסנטים בודדים ועוד מציאות. שימו לב לשלטי הקרטון הידניים שמקטלגים את החנות לפי ז׳אנרים, משובב עין ולב.

dogearedbooks.com

המדף הכי חשוב בחנות. Dog Eared Books

 

הארכיון הטיפוגרפי - Letterform Archive

מדובר בפנינה של ממש למעצבים גרפים וטיפוגרפים; המקום הינו ארכיון/ספריה שהחל כאוסף פרטי בביתו של המעצב, המוציא לאור והמרצה רוב סאנדרס, ותפח למימדי ענק, עד שהחליט להקים מקום שישמור ויציג לראווה את מורשתה של התקשורת החזותית. כמות הפריטים הינה כה גדולה, עד שהעדיף לעבור דירה בעצמו, ואת הבית הסב לארכיון! המקום עורך סיורים, סדנאות וישמח לייעץ לסטודנטים ומעצבים בתחקיר אחר ספר, השראה או מקור. הצוות מקסים ואדיב ואמנם המקום די קטן, אך כמות הפריטים והאוצרות היא אינסופית ותוכלו להישאר שם ימים ולנבור בין המדפים בעיניים בורקות. האינסטגרם שלהם פעיל מאוד ומעלה אוצרות טיפוגרפיים מדי יום ביומו. רוצים לבקר? יש להכנס לאתר שלהם ולתאם מועד ביקור מראש.

letterformarchive.org1001 Mariposa Street [שימו לב שהאינטרקום למטה מאוד לא מסביר פנים, יש להקיש את הקוד #307]

שתבינו את סדרי הגודל... Letterform Archive

 

Blue Bottle Coffee

אנחנו אוהבים את הקפה שלנו חזק, עניין שבארה״ב - ארץ הקפה־הדליל־בכוס־ענקית־מהדאנקן־דואנטס,  - הוא ממש לא מובן מאליו. חרף ההמלצות הרבות הנוספות שקיבלנו, יש רשת אחת שלא אכזבה: בכל סניף שעצרנו הגישו את הקפה בצורה מעולה - חזק, מוקפד, עשיר, עם קצף יציב ועם חיוך ואדיבות רבה. ליד הקפה מוצע מבחר משתנה של מאפי היום [תטעמו את הסקונס!], הסניפים מעוצבים בנקיון והקפדה, במיוחד הסניף באוקלנד, ששיפץ חלל גלריה גדול ומואר, ומלבד הקפה יש בו סדנה פתוחה לתיקון מכונות קפה. בקיצור מקום נעים לשבת בו עם הלפטופ ולסגור לעצמכם פינה עם המיילים.

bluebottlecoffee.com
הרשת פרוסה בכל רחבי ארה"ב, חפשו באתר את הסניף הקרוב אליכם

 

אחלה קפה שבעולם. Blue Bottle Coffee

 

Ghirardelli

ואם אתם אוהבים מתוק ליד הקפה שלכם, נא התפנקו בקוביה של Ghirardelli. תוכלו למצוא את חנויות שלהם, עמוסות במארזים ובקוביות לפי משקל, ברחבי העיר (לעיתים גם בחלק מהמרכולים), אך שהמראה התיירותי לא ירתיע אתכם: השוקולד לא פחות ממעולה.

ghirardelli.com
הרשת פרוסה בכל רחבי ארה"ב, חפשו באתר את הסניף הקרוב אליכם

לא לתת לאריזות לבלבל אתכם. שוקולד Ghirardelli

 

יום מחוץ לעיר וביקור בעמק הסיליקון*

אם מיציתם את העיר ואתם מחפשים אפשרויות נוספות לבזבוז איכותי של הזמן שלכם, מומלץ לשכור רכב ולצאת מהעיר. או אז תיפתחנה בפניכם האפשרויות הרבות לטייל בעיירות קרובות, חופים ו"סתם" מקומות מעניינים כמו הסיליקון וואלי. כאן תוכלו למצוא 13 טיולונים קטנים ש'טיים אאוט' ליקטו לטובת העולם - יפה מצידם.

על אופני גוגל ותנחשו איפה?

הנה מה שאנחנו עשינו: בבוקר הראשון נסענו לאיזור החוף של העיירה Pescadero, נשמנו אוויר נקי היישר מהאוקיינוס, עשינו פיקניק והמשכנו לעיירה הקטנה הסמוכה, לקפה וגבינות מתוצרת מקומית. על הדרך עצרנו ליד שלט קרטון קטן שהוביל אותנו לקטיף עצמי של פירות יער חמצמצים שעלו גרושים לשקית ענקית (רווח נקי). הביאו אתכם סקצ׳בוק ועפרון לרישומי נופים. לידיעתכם, אתר אינטרנט - אין, אנחנו כתבנו בוייז 'Pescadero beach' וזרמנו משם.

בבוקר שלמחרת נסענו לסייר באיזור סן חוזה, ׳עיר הבירה׳ של הסיליקון ואלי, להסתנוור מחברות ההייטק הגדולות בעולם. הם לא כל כך אוהבים שמצלמים, והכניסה לתוך המשרדים היא רק אם יש לכם פרוטקציה של חבר מבפנים שמכניס אתכם (שמעתי שיש חברות שמציעות סיורים בתשלום, לא ניסיתי ולכן לא יכולה להמליץ, אך למעוניינים אתם יכולים לנסות כאן). אגב, משרדי Pixar animation ממוקמים באוקלנד, לא רחוק מסן פרנסיסקו, וגם שם תדרשו לויטמין P מהסוג של חבר מבפנים. אבל היי, שווה לברר את ה"קשרים" שלכם טרם הנסיעה, כי לא כל יום אתם יכולים למצוא את עצמכם מסתובבים במסדרונות של החברות המדליקות בעולם.

מפת החברות הגדולות בסיליקון ואלי

*[לבעלי ויטמין P בלבד]