כשמסיימים ארבע שנים אינטנסיביות של לימודי תקשורת חזותית מגיעים לצומת גדול של ״מה עכשיו?״. ביום בהיר אחד, סדר היום המטורף של תרגילים, הגשות, דדליינים, הרצאות ומבחנים מתחלף בהתמודדות עם "החיים שאחרי". נכון, אפשר לדחות את השוֹק על ידי גיחה ללונדון או טיול פוסט־לימודים להודו, אבל בסופו של דבר צריך לגהץ את הטישרט, להבריק את הלפטופ, וללכת למצוא עבודה. אלא אם תלכו לדרך עצמאית (וזה כבר נושא לפוסט אחר), תצטרכו לנסות את מזלכם ולהתקבל לאחד מתוך מאות הסטודיואים לעיצוב הפזורים ברחבי הארץ. אבל רגע, איפה הכי כדאי לעבוד? אוה! טוב ששאלתם. בחרנו חמישה סטודיואים לעיצוב שממש שווה לעבוד בהם ושאלנו אותם כמה שאלות.
עוד בסדרה
- חמישה סטודיואים גדולים לעיצוב גרפי ששווה לעבוד בהם
- חמישה סטודיואים מחוץ לתל־אביב ששווה לעבוד בהם
- חמישה משרדי בוטיק לעיצוב גרפי ששווה לעבוד בהם
Re-Levant
רה־לבנט הוקם ע״י אמנון אילוז ב־2003 מיד לאחר שסיים את לימודיו בבצלאל. התחיל כסטודיו ירושלמי קטן. בשנת 2008 עבר לתל־אביב וגדל לסטודיו שהוא היום.
אמנון, מה מבדיל את את רֶהלבנט מסטודיואים אחרים?
״הלקוחות שלנו שמחפשים פתרונות אחרים ומקוריים, זה שאנחנו עבורם יד ימין ושמאל, כלומר, עושים עבורם הכולללללל – תחנה אחת לברנדינג, פרסום, דיגיטל, ופרינט – תוך תשומת לב לקריאייטיב גדול ולטיפוגרפיה מדויקת באותה נשימה. אנחנו באמת מאמינים שעיצוב יכול לעשות את הסביבה שבחוץ ליותר טובה ולא רק למכור ולמכור. וכמובן פסקול מזרחית בניהולו של רותם (אמא בוכהההההה!).״
״אנחנו באמת מאמינים שעיצוב יכול לעשות את הסביבה שבחוץ ליותר טובה ולא רק למכור ולמכור.״
איזה סוג של אנשים עובדים אצלכם?
״בנים ובנות. שלא מפחדים לחשוב, שאוהבים צבע צורה ותוכן, ויכולים לדבר על זה שעות אבל גם לתת באילוסטרטור בלי רחמים. ושיודעים שכדי להוציא וואו מלקוח צריך לעבוד הרבה וקשה וקמים לזה כל בוקר בשמחה.״
על אילו פרויקטים אתם אוהבים לעבוד?
״החוכמה בכל פרויקט שלנו היא למצוא את העניין ולמתוח אותו הכי גבוה שאפשר, בין אם זה עבודות מיתוג רחבות חוצות פלטפורמות לגופים עירוניים כאלו שכמויות של אנשים נחשפים אליהם ביום יום, או עבודות קטנות ומיוחדות של עיצוב עבור קהל יעד של מעצבים שם הגבולות נמתחים.״
מה אתם עושים בסטודיו בשביל הכיף?
״אנחנו סטודיו שנמצא כל הזמן בעשייה ויש לנו שורה של פרויקטים עצמאים שאנחנו יוזמים, וזה הכי כיף שיש,
אם זה פרויקט לוח השנה שלנו, תערוכות עיצוב שאצרנו או חילופי סטודיואים דומים בעולם.״
למה שווה לעבוד אצלכם?
״כי זה להיות בטופ, כי תלמדו מלא, כי כל יום תעשו משהו אחר – פרויקטים גדולים לצד קטנים – כי זה הכי קרוב למה שעשיתם בלימודים, כי מותר לשתות ערק כבר בארוחת הבוקר, כי זהב הוא הצבע המועדף עלינו, והכי חשוב: כי רק ככה תראו את אושר כל בוקר.״
re-levant.co.il h
facebook.com/relevantdesignstudio Δ
relevantdesign Θ
Awesome TLV
הסטודיו הוקם ב־2011 על ידי מעין פרוינד ויואב גתי, שניהם בוגרי משרד הפרסום מקאן אריקסון שרצו לקום כל בוקר וללכת לעבוד במקום שמתייחס לעיצוב בכבוד – שהעיצוב בו הוא העיקר.
מעין, מה הערכים שלכם?
״קודם כול חייבים להיות מגניבים – זה ערך סף. וחוץ מזה, אנחנו מדברים ומעצבים בגובה העיניים, לא אוהבים לקבל אקסיומות כמובנות מאליהן, שונאים תבניות ומחשבות על אוטומט. אוהבים להגדיר מחדש את הזירות שאנחנו פועלים בהן.״
״...אנחנו אוהבים להגדיר מחדש את הזירות שאנחנו פועלים בהן״
איזה סוג של אנשים עובדים אצלכם?
״לא מעצבים בעלי חשיבות עצמית מוגזמת. אנשים עם חוש הומור סביר שיודעים לעבוד בצוות ולא לוותר עד שמרגישים שעשו את ההבדל.״
על אילו פרויקטים אתם אוהבים לעבוד?
״אנחנו מאאאוד אוהבים מיתוג, וכשאנחנו אומרים מיתוג אנחנו מתכוונים לפרשנות הרחבה של המושג. מיתוג הוא לא רק לוגו ושפה גרפית. הוא גם האתר והמובייל והעיצוב הפיזי של המרחב. מיתוג צריך גם לזוז בווידאו ולדבר במסרים ולעשות קצת שכל ואפילו טיפה לשעשע.״
מה אתם עושים בסטודיו בשביל הכיף?
״מה ז'תומרת? עיצוב זה הכיף שלנו! אבל כן, אנחנו גם עושים הפי האוורז כל חמישי ויוצאים מדי פעם לים או לסדנאות.״
למה שווה לעבוד אצלכם?
״כי מכינים אצלנו סלט לכולם כל צוהריים וזה מחטב. ולדברים הפחות העיקריים: אנחנו עובדים בכל הפלטפורמות, ומי שיעבוד איתנו יהיה חייב להבין גם דיגיטל וזה פלוס רציני לעתיד. חוצמזה, אנחנו משלמים מליאן כסף שכר דירה כדי שהעובדים שלנו יוכלו להגיד שהם עובדים על רוטשילד. כבר אמרנו שאנחנו יושבים ברוטשילד?״
מה מבדיל את Awesome מסטודיואים אחרים?
״אנחנו חתיכים.״
beawesome.co.il h
facebook.com/awesometlv Δ
awesome_tlv Θ
פירמה
פירמה הוקמה ב־2005 על ידי דורון גולדנברג ואלעד משען, בוגרי המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, בלופט ביפו עם שני מֶקים והרבה תשוקה לעיצוב ולמיתוג.
"אנחנו מאמינים בלעשות שינוי. לטובה. שינוי בחיים של אנשים בעזרת המותגים שאנחנו בונים"
אלעד, מה מבדיל את פירמה מסטודיואים אחרים?
"אנחנו מאמינים בלעשות שינוי. לטובה. שינוי בחיים של אנשים בעזרת המותגים שאנחנו בונים, שינוי בחיים של העובדים בעזרת התהליכים שאנחנו עושים, ושינוי בעולם בעזרת האמונה הגדולה שיש לנו בכוח של העיצוב."
מה הערכים שלכם?
"חשיבה נועזת, אנרגיה יצירתית וחום אנושי."
איזה סוג של אנשים עובדים אצלכם?
"אין סוג אחד של אנשים. מכל הקצוות ומכל המינים שחולקים תחושה משפחתית אחת."
על אילו פרויקטים אתם אוהבים לעבוד?
"כאלו שאנחנו לומדים מהם וגדלים איתם. כאלה שמאתגרים אותנו בשדות חדשים. כאלה שלוקחים אותנו לקצה."
מה אתם עושים בסטודיו בשביל הכיף?
"סוגרים כל שבוע עם Happy Hour על המרפסת עם בירות ושמש.
חמישי בחמש, תבואו.״
למה שווה לעבוד אצלכם?
״אנחנו לא רק בית למותגים, אנחנו בית לאנשים.״
firmabrands.com h
facebook.com/Firmabusinessdesign Δ
open
את המשרד הקימו המעצב סער פרידמן ואיל כ״ץ בשנת 2000.
סער, מה מבדיל את ״אופן״ מסטודיואים אחרים?
״מכיוון שלא עבדתי בשום מקום אחר, לא מרגיש שיש לי יכולת לענות זה. בכל מקרה לכל אחד יש את הייחוד שלו, ומה שמתאים לאחד לא בהכרח מתאים לשני.״
מה הערכים שלכם?
״קודם כל השם שלנו – OPEN, תבוא פתוח. פתוח לאתגרים, לטכנולוגיות, לתהליכי עבודה ולחיים בכלל. אנחנו משתדלים לזכור שאנחנו מתעסקים עם צבעים וצורות, זה כיף, משמח, ותמיד נשאף לצאת מאזורי הנוחות שלנו.״
״קודם כל השם שלנו אוֹפֶּן, תבוא פתוח. פתוח לאתגרים, לטכנולוגיות, לתהליכי עבודה ולחיים בכלל.
איזה סוג של אנשים עובדים אצלכם?
״אנשים טובים, שמחים, עם רצון ללמוד, לתת את הלב שלהם ושרואים את האחר.״
על אילו פרויקטים אתם אוהבים לעבוד?
״הפרויקטים שלנו מאוד מגוונים, אבל מה שבאמת משנה זו הגישה, אנחנו משתדלים לחוות כל דבר בצורה שתאתגר אותנו ותאפשר למתוח את הגבולות של עצמנו.״
מה אתם עושים בסטודיו בשביל הכיף?
״שותים בירה, רואים הופעה חיה של ציפורלה במשרד, מרחיבים אופקים, אוכלים קרטיבים, נוסעים ללילה במוזאון ישראל, וכשממש משתגעים עושים ספיד־דייטינג אחד עם השני.״
למה שווה לעבוד אצלכם?
״אני חושב שאת זה כדאי לשאול את העובדים.״
open.co.il h
facebook.com/OPENTBE Δ
סטודיו דוב אברמסון
הסטודיו הוקם על ידי דוב אברמסון ב־2002 כחצי שנה אחרי שסיים את לימודיו בבצלאל. דוב עבד קודם לכן כשכיר בסטודיו ירושלמי. כשהבין שלא הישועה הקריאטיבית ולא הישועה הפיננסית יבואו לו משם, החליט לצאת לדרך עצמאית. היום הסטודיו מונה עשרה עובדים, שבעה מהם מעצבים במשרה מלאה.
דוב, מה מבדיל את הסטודיו מסטודיואים אחרים?
״קודם כול, הוא בירושלים, שהיא קרקע פורייה לעיסוק במה שאני קורא ציר תרבות-חברה-חינוך. יש עדיין כמה דברים שירושלים היא המרכז שלהם בחברה הישראלית, והחומרים שאנחנו עוסקים בהם הם אחד הדברים האלה. יש בירושלים מעצבים מצוינים, אבל עדיין לא בצפיפות פר־מ"ר כמו בתל־אביב. עבורנו זה מהווה הזדמנות להתבלט, לנעוץ שיניים בעבודה יצירתית. אה, וגם ליהנות.״
מה הערכים שלכם?
״הסטודיו שלנו מנסה להשמיע קול ייחודי בעולם של התרבות הישראלית בכלל, הירושלמית בפרט, והתרבות היהודית-ישראלית-ירושלמית בפרט בפרט. הסטודיו מושתת בחלקו על השריטה האישית שלי: בדיקת הגבולות והמתחים שבין קודש לחול ובין עתיק לעכשווי, והאפשרויות הטמונות בוויזואליה יהודית חדשה. זה המקום לבקש מבוגרים מאגניבים של בתי ספר לעיצוב לא להיבהל מהמילה "יהודי" בהקשר הזה. זה לא מה שחשבתם, כמו שאומרים. תציצו בפורטפוליו של הסטודיו.״
״אנחנו מאוד מתגאים על הגיוון האנושי שיש בעובדי הסטודיו: מזרחיים, אשכנזיים, שמאלנים, ימניים, חילוניים, מסורתיים, דתיים, רווקים, נשואים, גייז, סטרייטים...״
איזה סוג של אנשים עובדים אצלכם?
״אנחנו מאוד מתגאים בגיוון האנושי שיש בעובדי הסטודיו: מזרחיים, אשכנזיים, שמאלנים, ימנים, חילוניים, מסורתיים, דתיים, רווקים, נשואים, גייז, סטרייטים, בוגרי בצלאל, הדסה ואמונה (הרשימה היא אמיתית לגמרי). וכן, אנחנו מחכים לאיזה פרס על זה ממשרד התמ"ת.״
על אילו פרויקטים אתם אוהבים לעבוד?
״כאמור, יש לנו נישה די ספציפית, אבל עם גבולות גמישים שתמיד מאתגרים אותנו לצאת מהקומפורט־זוֹן. מי שמחפש עבודת מיתוג מסחרית הארד־קור, זה כנראה לא המקום עבורו. אנחנו מאוד אוהבים לעבוד על אירועי תרבות גדולים. בחודשים האחרונים עיצבנו שני פסטיבלים ירושלמיים מאוד: "מייד אין ג'רוזלם" של בית אבי חי, ו"זאת ירושלים!" במתחם התחנה הראשונה. אנחנו גם אוהבים פרויקטים חברתיים-ירושלמים כמו "השגחה פרטית", שזהו מערך כשרות אלטרנטיבי (ללא חשש רבנות) שגם עלה לכותרות לאחרונה. שם פיתחנו שפה ויזואלית עבור הפרויקט, עיצבנו אתר, מובייל ופרינט – הכול.
מה אתם עושים בסטודיו בשביל הכיף?
טיפוגרפיה אקספרימנטלית, מה ז'תומרת. טוב, לא באמת. האמת היא שאנחנו לא עושים מספיק, אבל הצוות שלי עובד ממש בימים אלו על שדולה בעניין הזה, ואנחנו לגמרי לקראת נוהל ימי כיף וכאלה. כרגע מסתפקים במסורת של ארוחות צוהריים משותפות בבישול ביתי (יש אחלה מטבח בסטודיו!) פעם בשבוע, והרכבת פלייליסטים מפתיעים ביוטיוב תוך כדי עבודה.״
למה שווה לעבוד אצלכם?
״טוב, הכניסו כאן את הקלישאות, אבל אני עומד מאחורי כולן: 1. איטס אול אבאוט דה פיפל, ויש אצלנו אנשים נפלאים; 2. מי שאוהב/ת פרויקטים מוּנעי תוכן ומהות, ולא רק מוּנעי-אסתטיקה (not that there's anything wrong with that וכו'), ימצא פה בית. 3. יש אחלה נוף מהמרפסת.״
dovabramsonstudio.com h
facebook.com/DovAbramsonStudio Δ
dovabramsonstudio Θ
עוד בסדרה
- חמישה סטודיואים גדולים לעיצוב גרפי ששווה לעבוד בהם
- חמישה סטודיואים מחוץ לתל־אביב ששווה לעבוד בהם
- חמישה משרדי בוטיק לעיצוב גרפי ששווה לעבוד בהם
אגב, מכיר/ה עוד סטודיואים לעיצוב ששווה לעבוד בהם? כתוב/י/ו לנו בתגובות.
חושב/ת שגם שווה לעבוד בסטודיו שלך? שלח/י/ו לנו הודעה עם פירוטים, נימוקים והסברים ואולי אולי אולי הסטודיו שלך יופיע בכתבת ההמשך.
25 תגובות
יש מקומות שהם סדנת־יזע למעצבים, בהם עובדים 13 מעצבים ויותר.
אתם לא רוצים לעבוד שם.
תמיד עדיף לעבוד בסטודיו של 4-5 מעצבים, בהם אפשר ללמוד ולהתפתח ולא רק להקיא עבודה. כמו רה־לוונט, דב אברמסון, וכו'.
הכל טוב ויפה, ונחמד לומר ש"עדיף לעבוד בסטודיו של 4-5 מעצבים, שאפשר ללמוד ולהתפתח ולא רק להקיא עבודה, רה-לוונט, דב אברמסון"... השאלה היא אם ואיך מצליחים להתקבל למקומות המיוחדים הללו בלי שצברת כמה שנות נסיון טובות...
הם לא מחפשים מעצבים עם ניסיון של שנים, הם מחפשים בוגרים טריים עם אנרגיות.
נראה לי שתיק עבודות טוב יכניס אותך לכל מקום.
חוץ מסיגמייסטר&וולש, שם את צריכה לחכות 3-4 שנים.
בטח שהם מחפשים בוגרים טריים עם אנרגיה, אפשר לשלם להם משכורות רעב..
לכו להיי-טק. אל תתבלבלו.
חברים - אני רק אוסיף שלעבוד עם הסטודיו של דב זו זכות גדולה :)
ממליצה לעבוד אצל מישהי (אפשר גם מישהו) שיש לה ילדים ושחשוב לה לפגוש אותם. זה אמנם לא נשמע זוהר במיוחד, אבל תזכרו ממי שמעתם את זה ראשונה.
כה מדויק
קצת מעצבנת הכותרת
אף מקום הוא לא מקום טוב לעבוד בו.
יש מקומות שמתאימים לאנשים, בגלל הגישה הזאת, שלחלוטין מגיעה גם מהאקדמיות, סטודנטים טריים הולכים לאיבוד. אלה אולי הסטודיואים המובילים בתחום המיתוג אבל לא מתאימים לכולם!!!
אם אתם מפרגנים, תעשו זאת, מכל הלב אבל אולי בדרך אחרת. מי שמחנך צריך לקחת אחריות ולכבד את כל מה שעושים בתחום.
גם התגובות כאן שמורידות מהמקומות יוצרות את הבעייתיות הזאת.
רק פרסום
תכלס כמה מרוויחים בסטודיואים הנחשבים האלו? פחות או יותר כמו ברגילים או הרבה מעל?
לדעתי אחד הסטודיואים הטובים זה דיזיינאיט. האנשים שם מקצוענים, מצחיקים, משוגעים ויפים והפרויקטים סופר מעניינים
נראה לי המקומות המלחיצים ביותר לעבוד בהם, אולי זה רק אני.
אם הייתי בוגר טרי הייתי מנסה להתקבל לפי הסדר הזה:
1. פירמה - בגלל שהם מקצוענים אמיתיים עם וייב טוב ונדיר בתעשייה הזאת, עובדים על תקציבים גדולים וזה יתרון גדול להיות חלק מתהליכים גדולים ומורכבים, גם אם בעתיד תחליטו שזה לא מתאים לכם
2. אופן - מאותה סיבה של פירמה מינוס הוייב.
3. אוסום - כי הם סוג של מטאור, עושים דברים מגניבים לטוב ולרע, לקוחות טובים.
4. רלוונט- בגלל שהם חכמים, מחפשים פתרונות שונים והם בעיני חדשניים ביחס לאחרים, אולי קצת נישתיים מדי.
5. דוב אברמסון - לא הכרתי, הייתי מכניס כמה אחרים לפניו
בהצלחה גם לבוגרים וגם לסטודיואים,
רמי
חשוב לי קודם כל לציין שאני עוקבת אחרי האתר שלכם ומאוד נהנית מהכתבות שמעלים בו
חוץ מהכתבה הזאת
בתור אחת שחברים שלה עבדו בשלושה מתוך הרשימה של הסטודיואים האלו... אני באמת מנסה להבין מהם הקריטריונים שלפיהם בחרתם אותם בתור "הכי שווים" כי אם שניים מהם הם יחסי אנוש או תנאי עבודה אז הציון שהם מקבלים הוא אפס אם לא מינוס 10!
הרשימה הזו מוטעית ויותר חשוב- מטעה סטודנטים צעירים שעדיין לא שמעו את סיפורי הזוועה על חלק מהמקומות האלו.
כל מה שנותר זה לחשוב מהם השיקולים שעמדו מאחורי הכתבה הזו.
לא אמרנו "הכי". כתבנו ש- הנה 5 סטודיואים ששווה לעבוד בהם. יש בארץ עוד המון סטודיואים שווים, ובעולם־אידאלי היינו שמחים לכתוב על כולם.
סטודיו "שווה" לא בהכרח מעיד על סטודיו שתמיד כיף וסבבה להסתלבט. בכל זאת אנחנו מדברים על מקום שבאים אליו כדי לעבוד. נקודת המוצא של הכתבה הזו היתה להציג מספר סטודיואים שמאפשרים למעצבים צעירים (וגם ותיקים) לעבוד על פרויקטי־קצה איכותיים בעלי סטנדרט עיצוב גבוה, וכך לאפשר להם לממש את הכישרון והיכולות שלהם, לצבור ניסיון וכמובן שבסוף היום גם להתפרנס מזה. בנוסף, חשוב שגם בסטודיו תהיה אוירה טובה, אנשים טובים מסביב, יוקרה של סטודיו שיש לו מוניטין וכמובן תמיד טוב שיש פינוקים. למרות כל סיפורי הזוועה שאת מספרת שיש או שאין אצל חלק מהמקומות - עדיין התמורה של לעבוד במקומות שבכתבה גבוהה מאד.
נכון. לא מתאים לכולם ורצוי שכל אחד יחליט איפה הוא או היא רואה את עצמו כמעצב: החל מפרילאנס ועד שכיר בסטודיו.
בכל אופן תודה על הפידבק ושמחים לשמוע שאת נהנית מהכתבות כאן :)
אומנם לא עבדתי ברלוונט אבל יש לי חברים שעבדו שם ואין שום סטודיו שיש בו כזאת אווירה, מעצבים מעולים ויחס שווה. מעבר לזה שהפרויקטים שלהם ברובם מיוחדים מענינים ובזכות המעצבים גם עשויים טוב.
האם כדי להתקבל למקומות האלה חייב ללמוד את התואר?
או שתיק עבודות טוב מספיק?
אשמח גם לקבל התייחסות לא רק לגבי המקומות הספציפיים האלה אלא לגבי השוק בכללי.
היי מבולבלת, תמיד רצוי ללמוד תואר, במיוחד בתקשורת חזותית. אמנם יש תקדימים של אנשים שלא למדו ומצליחים בתחום אבל זה יחסית נדיר. מאד קשה להגיע לרמת עיצוב גבוהה ללא לימודי תקש״ח. ולגבי השוק באופן כללי - אחלה שוק. ;)
מצאתי את הכתבה המעניינת מאוד תוך כדי חיפוש לסטודיו מיתוג לתכשיטים לדור המילניום של ארה"ב, הנותן את כל השירותים. הסטודיואים בכתבה מדהימים אבל לא קולעים בול...האם יש לכם המלצות??? תודה!
שלום! כתוב לנו מייל ל - fonts (at) alefalefalef.co.il ונשתדל לעזור.
יש עוד המון חברות מובילות בתחום... אני ממש ממליץ על Sivan Group, משרד מיתוג וותיק (אני חושב 30 שנה) שעושה עבודות סטודיו מדהימות.
Sivan-group.net
היי אני קצת בשוק
אני קוראת את הכתבה ונכנסת לאתרים ולא מפסיקה להנות מהתוכן ומההשראות - פשוט מושלם.
מגיע לתגובות ופתאום אני היחידה!!! שאני מתלהבת!!!
מה זה אומר???
היי, בתור מחפשת עבודה בתחום, אשמח שתרחיבו על עוד סטודיואים לעיצוב מעניינים.
מה עם סטודיו 'גל אורן' ו'בלוטון פונטציאל', 'אפיקים', ועוד כמה?...
אוסם, עלית, ועוד מהחברות הגדולות זוכות להיות לקוחות שלהם!
אבל יש גם את סטודיו ״מלפפונים חמוצים״, ״אכלו לי שתו לי״, ״נצנצים״ ו״פצפצים״? למה הם לא כתובים בכתבה. למה??