תעמולה בראי העיצוב

לקראת בחירות 2015 אספנו עבורכם לינקים לכתבות ופוסטים מעניינים העוסקים בצד העיצובי של התעמולה

בשנים האחרונות עולה המודעות לחשיבות הכוח העיצובי בתור אמצעי להשפעה על דעת קהל. בזירה הפוליטית, הדוגמא המובהקת ביותר מהשנים האחרונות היא הפוסטר Hope של תמונתו של ברק אובמה, שיצר שפרד פיירי בשנת 2008 כתמיכה בקמפיין הבחירות. בתוך זמן־קצר הפוסטר הפך לאיקון ומאז נוצרו לו אינספור מחוות ורימייקים.

בבחירות הנוכחיות לכנסת ה־20 לא נמצא עדיין דימוי בעל עוצמה כמו זו של אומבה אך תעמולה ויזואלית לא חסרה במחוזותינו. ברשימת הלינקים הבאה תוכלו למצוא ניתוחים עיצוביים - שנכתבו ע״י מיטב המעצבים - על אודות תעמולות המפלגות המתמודדות לכנסת הבאה:

מאיר סדן כתב ניתוח טיפוגרפי מקיף ומעמיק בבלוג ׳חצי גיליון׳ של בצלאל. סדן מפרק לגורמים את המרכיבים הטיפוגרפיים של כל קמפיין - בחירת פונטים, משקלים, הטיות שבוצעו לפונטים המקוריים, קומפוזיציות ועוד.
fiftybyseventy.net/?p=1073

נועה ליברמן־פלשקס עורכת ניתוך צבעוני מרתק בבלוג שלה ׳הפרעות קצב ועיצוב׳ את הקמפיינים של המחנה־הציוני והליכוד. ליברמן־פלשקס מתמקדת בעיקר בהעברת המסר של שני הקמפיינים של המפלגות המובילות, תוך סקירה הסטורית מקוצרת. בנוסף, היא מציגה את משמעות הצבע הכחול המופיע כמעט בכל הקמפיינים הרצים לבחירות.
noalp.wordpress.com/?p=387

יגאל זורע כתב במגזין שלנו על חשיבותה של ׳הנקודה׳ בקמפיינים של המפלגות השונות במהלך השנים האחרונות והשפעתה על הבחירות. הנקודה, המסמנת החלטיות ומנהיגות יציבה, קיבלה בשנים האחרונות משמעויות שונות, בחלקה החלטית ובחלקה תקיפה מדי. בנוסף, מומלץ להציץ בבלוג של זורע - קווים ונקודות - ולקרוא את הפוסטים הקצרים המתייחסים לפן הקריאטיבי המשתנה של התעמולה בשנים האחרונות.
alefalefalef.co.il/?p=6563

עודד בן־יהודה כתב ב-xnet ניתוח מלא ומקיף במיוחד לגבי רוב הקמפיינים הרצים כרגע. בן־יהודה יורד לפרטי כל קמפיין - מהצבעוניות, הבחירות הטיפוגרפיות ועד העברת המסר. איזו מפלגה לא נאמנה לעצמה, איזו מפלגה נשארה עם אותו מיתוג מוצלח ועוד ועוד. מומלץ בחום.
xnet.co.il/articles/0,14563,L-3108464,00.html

מצאתם או כתבתם מאמרים נוספים בנושא? שתפו אותנו.